Navn
Fra : None

Dato : 13-06-07 10:41

Hej
Jeg har hørt at det nu står en frit for at ændre sit navn, hvis man vil.(?)
Nogen der ved hvordan og hvorledes og hvorhenne, så skriv her så bliver jeg
meget glad.:)

Venlig hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-07 10:55

"None" <delete@this> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil.(?)
> Nogen der ved hvordan og hvorledes og hvorhenne, så skriv her så bliver

Gå ind på det nærmeste kirkekontor, så klare de det for dig. Dåbsattest m.m.
skal sendes til den kirke, hvor du er døbt, men det ordner de også på
kirkekontoret svjh.
Det var gratis for 6 år siden, at skifte fornavn, ved dog ikke, om det
stadig gør sig gældende...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Maria

Dato : 13-06-07 10:59

Den 13.06.2007 kl. 11:41 skrev None <delete@this>:

> [...]
> vil.(?)
> Nogen der ved hvordan og hvorledes og hvorhenne, så skriv her så bliver

Hej.

Man skal henvende sig til præsten i det sogn man bor.

---
Maria

Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Nick

Dato : 13-06-07 11:07

"Maria" skrev i en meddelelse...
> Man skal henvende sig til præsten i det sogn man bor.

Begge svar er ikke helt fyldestgørende.

Se https://www.personregistrering.dk/index.php?id=48
og så koster det iøvrigt kr. 430,- for sagsbehandlingen, med mindre det er i
forbindelse med ægteskab.

Forresten: Det er kordegnen, man skal tale med, hvis man tropper personligt
op.

/Nick

Fra : None

Dato : 13-06-07 11:40

"Nick" <john@doe.biip> skrev i en meddelelse

> [...]
> i forbindelse med ægteskab.
>
> Forresten: Det er kordegnen, man skal tale med, hvis man tropper

Doh! Jeg ikke medlem i folkekirken.
Skal jeg så sende ansøgningen til kommunen, som I Sønderjylland,
eller kan det kun lade sig gøre hvis man er folkekirkemedlem?

Tak for svar.

Fra : Nick

Dato : 13-06-07 11:50

"None" skrev i en meddelelse...
> Doh! Jeg ikke medlem i folkekirken.
> Skal jeg så sende ansøgningen til kommunen, som I Sønderjylland,
> eller kan det kun lade sig gøre hvis man er folkekirkemedlem?

Du kunne jo starte med at skrive det navne du nårmalt adlyder, i forbindelse
med dine Usenet-indlæg.
Dernæst lette måsen og læse på det link jeg postede.

Men ja - du skal henvende dig til kordegnen, uanset om du er medlem af
folkekirken eller ej. Hvis du får rysteture af at komme der, kan du jo
udfylde ansøgningen online og sende den med snailmail eller signere den med
digital signatur og betale med dankort.

En tanke: Hvis du spørger som du gør, på trods af at du fik et link, har du
så i det hele taget overvejet om det er vælrd, at ændre navn? Eller er du
ramt af en gal numerolog?

/Nick

Fra : None

Dato : 13-06-07 12:59

"Nick" skrev

> Du kunne jo starte med at skrive det navne du nårmalt adlyder, i
> forbindelse med dine Usenet-indlæg.

No can do. Og hvorfor er det vigtigt her?

> Dernæst lette måsen og læse på det link jeg postede.

Pinligt! det havde jeg gjort.

> [...]
> du så i det hele taget overvejet om det er vælrd, at ændre navn? Eller er

Nej, jeg har bare et rædsomt navn.
Jeg vil have et almindeligt dansk navn, som man knapt ænser.
Og grunden til at jeg spørger som jeg gør, er at jeg for det meste er i
tvivl om det meste.
Tak for hjælpen. Og undskyld.

Fra : Nick

Dato : 13-06-07 13:38

"None" skrev i en meddelelse...

> No can do. Og hvorfor er det vigtigt her?

Fordi det hører med til alm. høflighed

> Nej, jeg har bare et rædsomt navn.
> Jeg vil have et almindeligt dansk navn, som man knapt ænser.
> Og grunden til at jeg spørger som jeg gør, er at jeg for det meste er i
> tvivl om det meste.

Okay... javel... Er du sikker på det?

/Nick

Fra : None

Dato : 13-06-07 14:25

"Nick" skrev

> Fordi det hører med til alm. høflighed

: ) *G*

> Okay... javel... Er du sikker på det?

Lige det er jeg fuldstændig sikker på. : )

Fra : Jubii

Dato : 13-06-07 11:12

> [...]
> vil.(?)
> Nogen der ved hvordan og hvorledes og hvorhenne, så skriv her så bliver

Ja du trænger til et navn.
Det er ikke gratis længere.