barn 0-3 år gratis
Fra : Lars Raaby

Dato : 10-06-07 19:49

Nu nærmere tiden snart at vi alle skal i diverse sommerlande og
forlystelser som koster penge at besøge.
Min søn er 3,5 år

Hvis der står "barn 0-3 år gratis" kommer han så gratis ind for
han er jo ikke fyldt 4 år endnu?

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-06-07 19:54

On Sun, 10 Jun 2007 20:49:07 +0200, Lars Raaby
<Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote:

>Hvis der står "barn 0-3 år gratis" kommer han så gratis ind for
>han er jo ikke fyldt 4 år endnu?

Ja selvfølgelig, 3.5 år er jo kun 3 år???

--
Creator of http://www.natart.dk
Webgalleri? http://www.brinch.it/webgal.asp

Fra : alexbo

Dato : 10-06-07 20:53

"Lars Raaby" skrev i

> Hvis der står "barn 0-3 år gratis" kommer han så gratis ind for han er jo
> ikke fyldt 4 år endnu?

En rejseside, der er det tydeligt hvad der menes.
Børnerabat i forældres værelse: 0-5 år er gratis. 6-11 år får 50% rabat.
12-15 år får 25% rabat.

3 sommerlande der er heller ingen tvivl.
Børn under 3 år har gratis entré.
Børn under 3 år - gratis entré
Børn under 3 år gratis entré (0-2 år gratis).

Både rejsesiden og det sidste sommerland regner X-X begge inkl.., det må så
betyde at 0-3 år betyder under 4 år, men det er ikke sikkert at alle ser
sådan på det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-06-07 19:57

alexbo skrev:
> [...]
> Børn under 3 år har gratis entré.
> Børn under 3 år - gratis entré
> Børn under 3 år gratis entré (0-2 år gratis).

Her er det jo ganske klart at under 3 år er det gratis. Er barnet
fyldt 3 år så skal der betales.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Ivar

Dato : 10-06-07 21:03

Lars Raaby skrev:

> Hvis der står "barn 0-3 år gratis" kommer han så gratis ind for han er jo
> ikke fyldt 4 år endnu?

Selvfølgelig gør han det. De fleste sommerlande er det dog kun 0-2 år
der får gratis entre (fx Legoland, Djurs sommerland og Fårup
sommerland)
I Bonbon-land er grænsen en højde på 90 cm.

Ivar Magnusson

--
Lidt sjov: http://lexinfo.dk/detandet.html

Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-06-07 09:15

On Sun, 10 Jun 2007 22:03:23 +0200 Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> sent
the following smoke signals:

>I Bonbon-land er grænsen en højde på 90 cm.

Med andre ord, ca. 24 måneder.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Nick

Dato : 11-06-07 09:25

"Hr. Jensen" skrev i en meddelelse...
> Med andre ord, ca. 24 måneder.

Det er meget MEGET grov generalisering...

/Nick

Fra : Holst

Dato : 11-06-07 09:38

Nick wrote:

> Det er meget MEGET grov generalisering...

Sådant vil jo altid være en generalisering, og om ikke andet rummer
"ca." jo også noget af et spænd.

Drenges gennemsnitshøjde ved 24 mdr. er 88 cm, piger 87 cm. Ved 36 mdr.
er gennemsnitshøjden for begge 97 cm.

Med andre ord er drenge gennemsnitligt 90 cm efter lidt mindre end 27
mdr. og piger efter en måneds tid mere.

Så at sige ca. 24 mdr. er slet ikke så ringe.

Fra : Nick

Dato : 11-06-07 10:00

"Holst" skrev i en meddelelse...
> Så at sige ca. 24 mdr. er slet ikke så ringe.

Faktisk er cm-målet jo meget bere at forholde sig til, hvis man vil beregne
entreudgifter på forhånd, mht. de parker hvor det er cm-målet de bruger.

/Nick

Fra : alexbo

Dato : 11-06-07 11:33

"Nick"skrev

> Faktisk er cm-målet jo meget bere at forholde sig til, hvis man vil
> beregne entreudgifter på forhånd, mht. de parker hvor det er cm-målet de
> bruger.

Ja det er meget nemmere at måle højden end at spørge ungen om hvornår høn er
født.

Jeg synes cm. metoden har sine juridiske ulemper, man lærer ungerne allerede
fra 2-3 års alderen at snyde, hvis de er lidt for høje får de at vide de
skal synke lidt ned i knæene.

Når så de kommer til en forlystelse hvor de skal være over 100 cm for at
deltage, skal de rette sig op og nærmest gå på tæer.

På vej hjem fra Tysklandsturen får de besked på at lægge sig oven på alle
smuglervarene, og lade som om de sover.

Det er sgu ikke mærkeligt at de et par år efter snyder til eksamen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nick

Dato : 11-06-07 12:04

"alexbo" skrev i en meddelelse...
> Det er sgu ikke mærkeligt at de et par år efter snyder til eksamen.

Du er inde på forældrenes anløbne moral der smitter af på ungerne, hvis
forældrene bidrager til afsmitningen.

Børn er per definition uskyldige fra fødslen.

/Nick

Fra : N/A

Dato : 11-06-07 12:14

Fra : Nick

Dato : 11-06-07 12:14

"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse...
> Hvilken paragraf står det i?

Pernittengryn

/Nick

Fra : alexbo

Dato : 11-06-07 12:55

"Nick" skrev

> Du er inde på forældrenes anløbne moral der smitter af på ungerne, hvis
> forældrene bidrager til afsmitningen.

Joh, det er nok sådan noget lignende jeg mente.

mvh
Alex Christensen

Fra : Hr. Jensen

Dato : 11-06-07 12:35

On Mon, 11 Jun 2007 10:37:33 +0200 Holst <newsnov06@shelter.dk> sent the
following smoke signals:

>Drenges gennemsnitshøjde ved 24 mdr. er 88 cm, piger 87 cm. Ved 36 mdr.
>er gennemsnitshøjden for begge 97 cm.

Jeg tog udgangspunkt i mig selv ved 24 mdr: 93 cm.
Men jeg trak lidt fra for en sikkerheds skyld.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Holst

Dato : 11-06-07 12:41

Hr. Jensen wrote:

> Jeg tog udgangspunkt i mig selv ved 24 mdr: 93 cm.
> Men jeg trak lidt fra for en sikkerheds skyld.

95 % af drenge på 24 mdr. ligger mellem 82 cm og 95 cm, middel er 88 cm
(kilden anfører, at data er fra en ældre skandinavisk undersøgelse, og
at børnene siden da er blevet lidt højere).

Tilsvarende tal for piger er 81, 87 og 94 cm.

Fra : alexbo

Dato : 11-06-07 12:53

"Holst" skrev

> 95 % af drenge på 24 mdr. ligger mellem 82 cm og 95 cm, middel er 88 cm
> (kilden anfører, at data er fra en ældre skandinavisk undersøgelse, og at
> børnene siden da er blevet lidt højere).

Ja det må man helt klart formode, ellers ville man nok have lagt mærke til
dem.

mvh
Alex Christensen

Fra : jones_net

Dato : 11-06-07 07:38

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> wrote in message
> [...]
> Min søn er 3,5 år
>
> Hvis der står "barn 0-3 år gratis" kommer han så gratis ind for han er jo

Hvis man tænker logisk, så må det jo også gælde din søn, da alle vel er
enige om, at 0-årige ikke skal betale. Og hvis 0 er inclusive, så er 3 vel
også...

/J
Ikke jurist!

Fra : Michael Weber

Dato : 11-06-07 08:17

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enige om, at 0-årige ikke skal betale. Og hvis 0 er inclusive, så er 3 vel

Og fortsætter man logikken yderligere giver det god mening, at børn der ikke
er født endnu, ikke skal betale.
Alternativt kunne man stille spørgsmålet om hvor gamle børn, der bliver født
om 2 år, egentlig er ?
0 år ?
Så hvis man skulle betale for børn, der er 0 år og børn, der ikke er født
endnu er 0 år, ville det være en ren penge-maskine.
Ehmm...
:P