salg/opløsning af Andelsforening
Fra : otv

Dato : 10-06-07 13:07

Hej gruppe.

En kollega spørger mig i forbindelse med hans fraflytning og udtræden af
andelsforening (gammelt kollektiv), jeg forstår at man ophæver foreningen:

I forbindelse med fraflytning har jeg brug for oplysning om
beskatningsregler, vedr. salg/opløsning af andelsforeningen.

Jeg kan ikke svare ham, men har sendt ham disse links:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1640348&vID=0 og
http://www.poulerikbech.dk/164

Nogen der kan supplere ?

--
i al fredsommelighed, Ole

Fra : per christoffersen

Dato : 11-06-07 12:30

"otv" <just@for.conv> skrev i en meddelelse

> Nogen der kan supplere ?

Kun lige, at hvis man virkelig har tænkt sig at opløse foreningen (og
herunder at frasælge ejendommen), så bør man nok have fat i en advokat som
rådgiver.
Alene det forhold at en forening (der efter kort tid ikke længere
eksisterer) skal sælge ejendommen bringer nogle ting på banen ifht. den
potenitielle køber, som det er værd at få lidt hjælp til. er der feks. tale
om en villa eller lejlighed, som skal købes af private giver situationen en
noget ringere sikkerhed for køber (ifbm. mangler feks.) end et normalt salg.

/Per

Fra : per christoffersen

Dato : 11-06-07 12:31

"otv" <just@for.conv> skrev i en meddelelse

> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1640348&vID=0 og
> http://www.poulerikbech.dk/164
>
> Nogen der kan supplere ?

- denne artikel burde kunne skaffes på de fleste større biblioteker:
http://bibliotek.dk/linkme.php?ccl=lid%3D89057736+og+lok%3D870971&origin%3Drss

/Per