klistermærker i bagruden på biler
Fra : joke

Dato : 07-06-07 09:26

Hej

Fandt lige denne
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article306477.ece

Og så lige til spørgsmålet, loven vedr. klistermærker i bagrunden gælder de
ikke kun for personbiler, i såfald er en gulplade bil vel ikke med under
loven da det er en varebil.

Tænker også på at en varebil faktisk ikke behøver en bagrude (eller gør
den)?

tænker om det igen er EB der har lavet en artikel uden at undersøge
sammenhængen

Hilsen

Johnny

Fra : per christoffersen

Dato : 07-06-07 09:46

"joke" <jkp6670haderspamsaafjernaltefter6670@hotmail.commaaske> skrev i en
meddelelse news:4667c0fe$0$4156$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
>
> Og så lige til spørgsmålet, loven vedr. klistermærker i bagrunden gælder
> de ikke kun for personbiler, i såfald er en gulplade bil vel ikke med

Denne udlægning fra artiklen:
"Alle danskere med en bil på gule plader har siden søndag skulle udstyre
deres køretøj med et lille 'Bilen må bruges privat'-klistermærke, hvis bilen
bruges privat kørsel."

er pånær den lille formuleringsfejl til sidst korrekt.
Det er dig der har misforstået noget.

Der skal ikke skelnes mellem person- og varebiler, men mellem gulpladebiler,
der må bruges til privat kørsel (momsede) og de der ikke må (momsfrie).
En gulpladebil er principielt altid en varebil, men det forhindrer ikke at
den bruges til privatkørsel.

> tænker om det igen er EB der har lavet en artikel uden at undersøge
> sammenhængen

Denne gang er det ikke EB, der ikke har undersøgt sammenhængen...

/Per

Fra : Joke

Dato : 07-06-07 09:58

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den bruges til privatkørsel.

> Denne gang er det ikke EB, der ikke har undersøgt sammenhængen...

nu var det ikke skat klistermærke jeg er intersseret i overhovedet det har
jeg fuldt styr på meeee.

hvis nu maler mester hansen i sin bagrude på sin gulplade bil har skrevet
f.eks. "nye farver ring xx xx xx xx" er det vel lovligt nok da det er en
varebil og ikke en personbil, det jeg har kunnet finde om forbuddet har alt
sammet handlet om personbiler.

hilsen

Johnny

Fra : Peder

Dato : 07-06-07 11:02

> [...]
> den)?
>
> tænker om det igen er EB der har lavet en artikel uden at undersøge

Undskyld måske OT men:

>"Denne udlægning fra artiklen: "Alle danskere med en bil på gule plader har
>siden >søndag skulle udstyre deres køretøj med et lille 'Bilen må bruges
>privat'->klistermærke, hvis bilen bruges privat kørsel."

Hvor ved jeg dette fra, det er helt tilfældigt at jeg ser det i denne
gruppe, hvis det er officielt sendes der vel noget ud, eller?

Hvor får jeg dette klistermærke fra?

Fra : per christoffersen

Dato : 07-06-07 11:07

"Peder" <ped@qazwsx.wsx> skrev i en meddelelse
> Hvor ved jeg dette fra, det er helt tilfældigt at jeg ser det i denne
> gruppe, hvis det er officielt sendes der vel noget ud, eller?

Generelt sendes der altså ikke besked ud til alle om forskellige
regelændringer.
Man må selv holde sig orienteret, hvis man vil undgå regel- og lovbrud.
I denne sag er der dog tilsyneladende orienteret direkte til de berørte
personer.

> Hvor får jeg dette klistermærke fra?

Hvis du er omfattet af ordningen, så skulle du gerne have fået det sendt
direkte.

Læs mere her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1648217

/Per

Fra : Per, Herringe

Dato : 07-06-07 11:16

I meddelelse: 4667d6bc$0$5755$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
skrev Peder bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
>
> Hvor ved jeg dette fra, det er helt tilfældigt at jeg ser det i denne
> gruppe, hvis det er officielt sendes der vel noget ud, eller?

Jeg har fået det tilsendt. Jeg tænkte at det var på grund af den måde min
bil er registreret på. Der stod i brevet at jeg kunne få et nyt mærke hos
Skat hvis det jeg har fået bliver beskadiget, så det er nok der du skal
henvende dig.

--
MVH Per, Herringe

Fra : Joke

Dato : 07-06-07 12:13

ups mig der ikke fik læst ordenligt på artiklen der står jo netop at reglen
ikke gælder gulpladet.

Sorry

Hilsen

Johnny