Penge i banken ved dødsfald
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 08:38

Hejsa

Vi har haft et dødsfald i den nærmeste familie. Ved dødsfald bliver alt
lukket og afspærret af skifteretten indtil boet er gjort op ikke?

Nu har vi så fået oplysninger om, at de penge han havde på sin konto ca.
25.000 kan vi godt hente nu og bruge til at betale begravelsen, har det
noget på sig eller bliver disse penge også indefrosset indtil kreditorer har
gjort deres indsigelser og fået det de har tilgode?

Mvh. Diana Jensen

Fra : Joke

Dato : 05-06-07 08:41

"Diana Jensen" <diana (a) steen-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> gjort deres indsigelser og fået det de har tilgode?

Jeg kondolere

Da min far døde sidste år var alle hans konti urørlige indtil skifteretten
havde behandlet boet og vi kunne dokumentere ved hjælp af et stykke papir at
det var færdigbehandlet dernæst kunne min mor få råderet over hans konti.

Men hensyn til bedemanden, havde vore ikke travlt med at få pengene han
ventede et stykke tid med at sende regningen og mor betalte da skifteretten
havde behandlet det.

hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-07 09:26

> [...]
>
> Men hensyn til bedemanden, havde vore ikke travlt med at få pengene han
> ventede et stykke tid med at sende regningen og mor betalte da

Hej Johnny

Tak for det hurtige svar. Det du svarer er også det, jeg hele tiden har
troet, men man får altid en del modstridende informationer i sådanne
situationer. Jeg skal afholde samtale med bedemanden idag omkring
begravelsen så der kommer det hele forhåbentlig på plads.

Mvh. Diana Jensen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 05-06-07 11:08

Diana Jensen wrote:
> Vi har haft et dødsfald i den nærmeste familie. Ved dødsfald bliver
> alt lukket og afspærret af skifteretten indtil boet er gjort op ikke?

Så snart skifteretten har besluttet, hvorledes boet skal gøres op, kan
der udstedes en skifteretsattest, som giver arvingerne mulighed for i
fællesskab at råde over boet.
Ofte vil man lade en af arvingerne stå for boet, hvilket kræver, at de
andre arvinger giver fuldmagt hertil.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>