Snydt af firma - hvad gør man?
Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 04-06-07 22:03

Jeg købte for 14 dage siden en counter-strike server hos gamedelux.net.
Problemet er nu, at serverne har været nede mere end 50% af tiden. Efter
en lille uges tid har ejerens "medarbejdere" lagt et statement på
nettet, hvor de fortæller, at de ikke kan få fat i manden. For dem der
ønsker at læse det, kig her: http://gamedelux.net/statement/

Efter serveren gik ned, gik jeg igang med at grave lidt info frem.
Tjekker man hvem ejeren af domænet og cvr-nummeret er, så finder man en
adresse i Haderslev. Dette skulle efter sigende være den gamle ejer af
firmaet.

I min ordrebekræftelse står ikke noget CVR-nummer, det samme gælder
hjemmesiden.

Jeg ønsker selvfølgelig, at få mine penge retur. Det drejer sig ikke om
alverden, ca. 500 kr, men det er mere princippet. Ejeren svarer ikke på
sine telefoner, når jeg ringer. Ej heller på emails. Jeg har snakket med
andre kunder, som står i samme situation. Sammenlagt har vi kunder
indbetalt ca. 10.000 kr, hvor vi mangler at få varen eller få pengene retur.

Hvad gør man? Politi, forbrugerstyrelse eller hvem tager man fat i ?

Der er noget med et minimumsbeløb, hvis forbrugerstyrrelsen skal blandes
ind i det, hvor stor er det?

Jeg glæder mig til at høre fra jer.

Mvh.
Rasmus

Fra : Kenneth K

Dato : 04-06-07 22:23

Hvordan har i betalt?

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 04-06-07 22:30

Kenneth K wrote:
> Hvordan har i betalt?

Jeg ved ikke hvordan andre kunder har betalt, men jeg har selv betalt
med dankort via ewire.dk.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 04-06-07 23:47

Rasmus Lauritsen wrote:

> Jeg ved ikke hvordan andre kunder har betalt, men jeg har selv betalt
> med dankort via ewire.dk.

Så burde du kunne få refunderet pengene ved at henvende dig til dit
pengeinstitut.

Mvh. Michael.

Fra : P.L.

Dato : 04-06-07 23:58

On Tue, 05 Jun 2007 00:46:39 +0200, Michael Zedeler wrote:

> Så burde du kunne få refunderet pengene ved at henvende dig til dit
> pengeinstitut.

ewire er en tegnebog på nettet, det vil sige, du sætter penge ind på
kontoen, og dem kan du så bruge til at betale med, de penge du ikke får
brugt kan du tilbageføre til din normale bankkonto.

Virker tilbageførsel af Dankort også på den slags, ewire har jo opfyldt
deres del og har som sådan ingen part i sagen.

--
Det var Jagtvej 69, nu mangler vi bare Christiania.