En sag for advokat nævnet?
Fra : Jimbo

Dato : 04-06-07 18:16

Jeg har for nyligt skrevet et indlæg herinde omkring min sag med en
udenlandsk webshop.

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/8187eacdbbc5dfdc/6b4e52f469b0b648

Min sag ruller stadig mellem advokaterne og vi har netop idag afsendt
en blank afvisning af deres krav om lukning af siden og betaling af
tortgodtgørelse på 50.000

Det her kommer nok til at koste mig rigtig mange penge, for en sag der
næppe kommer videre.

Men så er det jeg vil høre om det er god advokatskik at man sender en
trussel ud til folk, som ikke har hold i sig og som modpartens advokat
dybest set ikke har sat sig ind i?

De belæg for at jeg skulle være injuriende og manipulerende på min
side holder ikke en meter.

Men jeg skal alligevel ud og bruge penge på en advokat for at modsvare
disse "urealistiske" trusler.

Kan man i sådan en sag, hvis den ender her, føre den videre til
advokatnævnet?

Jeg mener at det er dybt unfair at man bare sådan kan tromle løs, uden
konsekvenser. Hvis jeg nu bare have været mindre stædig, lukket siden
og betalt, så var jeg jo stort set blevet snydt i mine rettigheder.

Jeg mener ikke det er god skik og jeg er faktisk villig til at
indberette det, som den lille fornøjelse jeg har tilbage efter denne
sag og regning jeg har i vente.

Hvad mener i?

Mvh.

Jimbo

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-06-07 18:41

Den 04-06-07 19.15 skrev Jimbo følgende:

> Men jeg skal alligevel ud og bruge penge på en advokat for at modsvare
> disse "urealistiske" trusler.

Der er ingen, der tvinger dig til at bruge en advokat. Og efter min
mening er det absolut ikke nødvendigt i denne sag. Du vil ganske givet
aldrig modtage et sagsanlæg fra modparten, da du ikke har gjort noget
ulovligt. Og skulle modparten alligevel lægge sag an, kan du få hjælp
hos retshjælpen, som andre tidligere har nævnt.

Der er vist heller ingen her i tråden, der har anbefalet dig at lade en
advokat håndtere sagen. Kun at du kunne tage en snak med en advokat for
at høre, hvad du burde gøre. Jeg vil råde dig til hurtigst muligt at
stille advokaten i bero, indtil du modtager et sagsanlæg - i øjeblikket
er det spild af penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Kim2000

Dato : 04-06-07 18:59

"Jimbo" <scheel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-----

Kære kære kære Jimbo
At modparten er en idiot skal du tage med sindsro. Jeg har gennem min tid
som redaktør fra Din Computer på www.damat.dk (wow, så fik jeg lige lavet
reklame for den) siden 1995 modtaget 8-10 advokattrusler fordi jeg har
svinet produkter til. Jeg har kvitteret med - i bladet - at give dem
fingeren og opfordret dem til at anlægge sag. Det sker ikke! Det sker ikke
fordi det ikke er ulovligt at svine noget til (altså en webshop i dette
tilfælde). Det er ikke ulovligt at fremvise de mails du har gjort, og det
eneste idioten er ude på er at trække dig rundt til du løber tør for energi
og penge. Bed ham anlægge sag eller hop i havnen. Han har ingen sag, tag det
roligt, tag ud og fisk, det er godt vejr. Og du skal absolut ikke bruge
penge på en advokat.
mvh
Kim

Fra : Jimbo

Dato : 04-06-07 22:02

On 4 Jun., 19:59, "Kim2000" <kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
> roligt, tag ud og fisk, det er godt vejr. Og du skal absolut ikke bruge

Hmmm nu var det egetnlig ikke så meget spørsgmålet om jeg har brugt en
advokat eller ej. Jeg spurgte om det er god advokatskik? og om der
evt. kan klages til advokatnævnet.

Jeg vil gerne klage i hensyns til andre som ikke søge råd (herinde
eller andre steder).

Det er fremgangsmåden jeg er forundret over ikke at jeg skal betale
for en advokat.

Mvh.

Jimbo

Fra : Bo G. Christensen

Dato : 05-06-07 19:52

Hej !

Ups, kan se jeg kom til at skrive til dig privat, istedet for på Gruppen....

Nå, men hvis det er på den måde som du skriver der, så lyder det som om der
er noget i det, selvom det jo egentligt er det advokaten er købt til at
gøre, nemlig at forsøge, som jeg skrev (-;

Men det er klart dårlig adfærd / skik, at køre frem på den måde hvis man
ikke har noget konkret, god ide med en
snak med din advokat, gjorde det samme i sin tid, og fik fundet de "Formelle
fodfejl", og dem blev der så klaget over
i en adfærdsklage.

Vær opmærksom på at advokater som udgangspunkt ikke klager over advokater
(ligesom læger....), men på den anden side, så længe du betaler, skal
advokaten jo vejlede dig loyalt...... så få en god clearing, sådan at det du
klager over er noget du har chance for at få medhold i, ellers er det lidt
"Træls".

Returnerer lige debatten til dk.videnskab.jura.

Best regards !

Bo

Fra : xxxfoo

Dato : 05-06-07 14:17

On 4 Jun, 22:01, Jimbo <sch...@gmail.com> wrote:

[klip]

> Hmmm nu var det egetnlig ikke så meget spørsgmålet om jeg har brugt en
> advokat eller ej. Jeg spurgte om det er god advokatskik? og om der
> evt. kan klages til advokatnævnet.

Du kan formentlig klage, om du får medhold er en anden sag.

Jeg tror dog du har en nogenlunde chance, hvis du tjekker
advokatnævnspraksis, se nemligÆ

http://www.advokatnaevnet.dk/Default.asp?ID=100

Under alle omstændigheder kan det ikke skade dig at klage, så du kan
jo altid forsøge.