Spørgsmål vedr skandalekampen DK-SE
Fra : Jesper

Dato : 04-06-07 13:28

Christian Poulsens knytnæve på den svenske spiller, ser noget mere voldsomt
end den "fodboldtossen" fik rettet mod dommeren.

Hvem er anklageren i sagen mod "fodboldtossen"?

Og hvad ville der ske, hvis nogen politianmeldte Chistian Poulsen?

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-07 14:13

Jesper skrev:

> Christian Poulsens knytnæve på den svenske spiller, ser noget
> mere voldsomt end den "fodboldtossen" fik rettet mod dommeren.

Ikke i mine øjne. Det 'slag' der faktisk ramte (med tossens
venstre arm), var ikke særlig hårdt. Det slag som Michael
Gravgaard afværgede (tossens arm slynger sig rundt om MG's nakke
i stedet for at ramme), havde pæn kraft på.

> Hvem er anklageren i sagen mod "fodboldtossen"?

DBU spørger dommeren om han vil lægge sag an. Hvis han ikke vil,
gør de.

> Og hvad ville der ske, hvis nogen politianmeldte Chistian Poulsen?

Politiet ville vurdere om der var basis for en sag om vold. I den
forbindelse ville de tage stilling til i hvor høj grad den var
provokeret af modparten. På den baggrund formoder jeg at de ville
droppe sagen.

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 04-06-07 14:38

> DBU spørger dommeren om han vil lægge sag an. Hvis han ikke vil,
> gør de.

Næppe.
Sager om vold kan ikke rejses af private, - de er offentligt påtalt.
Volden kan anmeldes til politiet, så de kan påbegynde en efterforskning.
Politiet kan også starte en sag af egen drift, og det har de nok gjort i
dette tilfælde. Manden blev jo anholdt umiddelbart efter.
Anklager er den almindelige anklagemyndighed.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-07 17:49

per christoffersen skrev:

> Næppe.

Okay, men det er hvad DBU selv har sagt ifølge tekst-tv. Måske
har journalisten misforstået noget, eller måske er det
erstatningssagen der menes.

Hvilken af sagerne tænker Jesper mon på?

--
Bertel

Fra : Jesper

Dato : 04-06-07 19:44

> Okay, men det er hvad DBU selv har sagt ifølge tekst-tv. Måske
> har journalisten misforstået noget, eller måske er det
> erstatningssagen der menes.
>
> Hvilken af sagerne tænker Jesper mon på?

Jeg tænker på voldssagen.

Det er næppe strafbart at løbe ind på en fodboldbane under en kamp.

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-07 23:07

Jesper skrev:

> Jeg tænker på voldssagen.

> Det er næppe strafbart at løbe ind på en fodboldbane under en kamp.

Næ, men den anden sag er erstatningssagen som DBU vil anlægge.

Du har vel set at Christian Poulsen *er* blevet politianmeldt?

--
Bertel

Fra : Kim2000

Dato : 06-06-07 20:03

> Næ, men den anden sag er erstatningssagen som DBU vil anlægge.
>
> Du har vel set at Christian Poulsen *er* blevet politianmeldt?

Hvis han dømmes, så kan det være vanskeligt at afvikle en ishockykamp i
fremtiden.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-06-07 10:03

Kim2000 skrev:

> Hvis han dømmes, så kan det være vanskeligt at afvikle en ishockykamp i
> fremtiden.....

Min vurdering er jo også at der ikke bliver en sag. Jeg mener at
politiet ser væsentligt anderledes på en voldssag hvor begge er
lige gode om det, og så en affære hvor en uskyldig overfaldes.

--
Bertel

Fra : Bjarne

Dato : 08-06-07 13:58

Bertel Lund Hansen skrev:

> Min vurdering er jo også at der ikke bliver en sag. Jeg mener at
> politiet ser væsentligt anderledes på en voldssag hvor begge er
> lige gode om det, og så en affære hvor en uskyldig overfaldes.

Dvs at det er den udøvende magt som dømmer?
Eller hviler deres disposition på tidligere afsagte domme?

Bjarne

Fra : per christoffersen

Dato : 08-06-07 14:03

"Bjarne" <netmolotow@varmpost.com> skrev i en meddelelse

> Dvs at det er den udøvende magt som dømmer?

Hvis der ikke køres en retssag, er der ingen der dømmes.

> Eller hviler deres disposition på tidligere afsagte domme?

Formodentlig.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-07 14:13

Bjarne skrev:

> Dvs at det er den udøvende magt som dømmer?

Næ. Dvs. at det er den udøvende magt der afgør om der skal rejses
sag.

Men jeg kunne også have skrevet "dommerne" uden at jeg dog kan
henvise til nogen sager.

--
Bertel

Fra : per christoffersen

Dato : 05-06-07 10:50

> Okay, men det er hvad DBU selv har sagt ifølge tekst-tv. Måske
> har journalisten misforstået noget, eller måske er det
> erstatningssagen der menes.

Det er muligt, men der er ingen anklager i en privat anlagt erstatningssag.

Og hvordan skulle dommeren lige kunne anlægge en erstatningssag?
Han har jo ikke lidt noget tab.
Han kan være berettiget til erstatning som voldsoffer (teoretisk), men det
henhører under den offentligt anlagte voldssag.

Der er altså noget helt galt i udlægningen.

/Per

Fra : Flemming

Dato : 04-06-07 14:23

> Og hvad ville der ske, hvis nogen politianmeldte Chistian Poulsen?

Hørte lige i radioen, at en studerende har meldt ham til politiet. Han vil
med anmeldelsen se hvor grænsen går for hvad der accepteres af vold indenfor
banen.

Mvh.
Flemming

Fra : N_B_DK

Dato : 04-06-07 20:40

"Flemming" <okrefhSLET@holstebro.dk> wrote in message
> Hørte lige i radioen, at en studerende har meldt ham til politiet.
> Han vil med anmeldelsen se hvor grænsen går for hvad der accepteres
> af vold indenfor banen.

Har han så også anmeldt den svenske spiller ? han har jo på tv fortalt han
slog C.P først, så han var ikke uden skyld i det der skete mellem dem.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!