Annullering af ordrebekræftelse?
Fra : @net

Dato : 04-06-07 13:06

Hej

Kan man fortryde en underskrevet ordrebekræftelse, og hvilke
rettigheder/pligter har man i givet fald. Der står nemlig ikke noget om det
på selve ordrebekræftelsen, og vi har fået et *væsenstligt* billigere tilbud
andetsteds fra efterfølgende.

Mvh
Anette

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-06-07 13:14

@net skrev den 04-06-2007 14:05:
> [...]
> på selve ordrebekræftelsen, og vi har fået et *væsenstligt* billigere tilbud

Udgangspunktet er: en aftale er en aftale.

Erhverv eller privat? Hvad type ordre taler vi om? Nethandel eller
fysisk butik (med senere levering).

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-07 14:03

@net skrev:

> Kan man fortryde en underskrevet ordrebekræftelse

Aftaleloven siger om tilbagekaldelser:

§ 7. Tilbud eller svar, som tilbagekaldes, er bortfaldet, såfremt
   tilbagekaldelsen kommer frem til den anden part forinden eller
   samtidigt med, at tilbudet eller svaret kommer til hans
   kundskab.

Hvis din annullering er kommet efter accepten, er du bundet af
aftalen, og det er helt op til den anden part om han vil
acceptere en annullering alligevel.

> og hvilke rettigheder/pligter har man i givet fald. Der står
> nemlig ikke noget om det på selve ordrebekræftelsen, og vi har
> fået et *væsenstligt* billigere tilbud andetsteds fra
> efterfølgende.

Det ville være omsonst at skrive det på ordrebekræftelsen. Du er
uløseligt bundet af aftalen senest når du ser den.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-06-07 14:18

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det ville være omsonst at skrive det på ordrebekræftelsen. Du er
> uløseligt bundet af aftalen senest når du ser den.

PS. Jeg går ud fra at det ikke et nethandel (eller anden
fjernhandel). Man kan fortryde et forbrugerkøb der er indgået ved
fjernhandel, inden for fjorten dage.

--
Bertel

Fra : @net

Dato : 04-06-07 14:44

Tænkte det nok - det med at en aftale er en aftale...

Det drejer sig om et nyt tag som koster over 100.000 der hvor vi har købt og
på det nye tilbud koster det lige under 70.000, så det er ret ærgelige
penge!!!

Mvh
Anette

Fra : Christian Madsen

Dato : 04-06-07 15:14

@net skrev den 04-06-2007:
> [...]
> på det nye tilbud koster det lige under 70.000, så det er ret ærgelige

Prøv at kontakte firmaet og hør dem om I kan lave en aftale. Evt. hør
om I har mulighed for at sige fra, evt. mod betaling af vederlag
(f.eks. 5.000 - 10.000 kr., (hvis de går med til det, sparer I
alligevel lidt penge)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-06-07 16:32

@net skrev den 04-06-2007 15:44:
> [...]
> på det nye tilbud koster det lige under 70.000, så det er ret ærgelige

På den anden side: En så stor prisforskel betyder - og det kan godt
være at jeg er naiv i den sammenhæng - at der bliver brugt ringere
materiale eller i værste fald, at der bliver sjusket med arbejdet ved
det billige tilbud.

Fra : Joke

Dato : 04-06-07 16:43

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at jeg er naiv i den sammenhæng - at der bliver brugt ringere materiale
> eller i værste fald, at der bliver sjusket med arbejdet ved det billige

Tror jeg måske ikke du er, et sted hvor jeg har arbejdet fik netop et super
tilbud på cfcsten mener jeg de hedder, til næsten halv pris af andre dette
tilbud valgte man.

Efter der var gået 3/4 år begyndte de her sted så at smuldre da de var for
ringe. Man forlagde naturligvis entreprenøren dette men det trak lidt ud og
til sidst var firmaet gået konkurs hvilket betød at der ikke var noget at
hente der.

CFCstenene var så ringe at de måtte skiftes efter ca. 7 år. der lignedede
parkeringspladsen noget man skulle tro var løgn.

Så af og til hænger pris og kvalitet sammen, så er taget ikke 100% det samme
mærke som det andet kan den nu lidt dyre handel i sidste ende blive den
billigste.

Hilsen

Johnny