Spørgsmål om hegn ..,
Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 04-06-07 12:22

Hejsa

Jeg er bekendt med at hegn i skel (mod naboejendom) almindeligvis ikke
må være højere 200 cm (hegnsloven §10 stk6)
Men er der nogen særlige regler for hegn ud mod offentlig vej - dvs
mht højden?
Jeg ville nemlig gerne lave fast hegn 220 cm så indsyn fra
forbikørende busser til dels hindres

Nuværende hæk er 220 cm og har altid været den højde - det er
selvfølgelig ikke nødvendigvis "lovligt" :)

- Peter

Fra : Henning Sørensen

Dato : 04-06-07 12:26

On 4 Jun., 13:21, plykkega...@gmail.com wrote:
> [...]
> forbikørende busser til dels hindres
>
> Nuværende hæk er 220 cm og har altid været den højde - det er
> selvfølgelig ikke nødvendigvis "lovligt" :)

Start med at tjekke din lokalplan, den går foran hegnsloven. Hvis der
ikke er forbud mod fast hegn i lokalplanen (nogle lokalplaner kræver
levende hegn) og der ikke er krav til højden i lokalplanen, kan du i
principet gøre hvad du har lyst til. Husk at hegnet skal stå på din
jord og dermed ikke i skel!

Mvh

Henning

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 04-06-07 17:10

Henning Sørensen wrote:

> [...]
> levende hegn) og der ikke er krav til højden i lokalplanen, kan du i
> principet gøre hvad du har lyst til. Husk at hegnet skal stå på din

Ok jeg må nok hellere tjekke lokalplanen uanset det halve af
grundejerne i kvarteret har fast hegn
Jeg har en formodning om at der ikke er noget, men det selvfølgelig
bedre at være sikker :)

- Peter