funktionær???
Fra : Helle

Dato : 02-06-07 11:43

Jeg er timelønnet lønmodtager nu, men bliver muligvis tilbudt et job som
funktionær om et par måneder, i det firma som jeg arbejder i.
Jeg aner intet om de ændringer det vil betyde.
- Kan jeg få mindre i løn end jeg gør nu??
- Er der særlige løn trin ( evt en mindste løn)
- skal jeg skifte forbund? (står nu i 3f)
mvh

Trine

Fra : Michael Læsø

Dato : 02-06-07 12:25

Vær opmærksom på at få ferie fridage med i kontrakten, det var jeg ikke lige
selv opmærksom på.
Mvh. Michael

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 02-06-07 13:02

Helle wrote:
> - Kan jeg få mindre i løn end jeg gør nu??

Det kan du principielt godt. Du får jo en ny ansættelsesaftale.
Med mindre du går ned i arbejdstid vil det nok være noget
usædvanligt med en decideret lønnedgang.

> - Er der særlige løn trin ( evt en mindste løn)

Det kommer helt an på ansættelsesaftalen og en eventuel overenskomst.

> - skal jeg skifte forbund? (står nu i 3f)

Det er principielt helt op til dig selv, om du vil stå i fagforening
eller ej. Jeg kender ikke betingelserne for at være medlem af 3f.
Men siden du nu er medlem, så brug dem da endelig når du nu har
spørgsmål til din ansættelse.
Hvis du bliver dækket af en anden overenskomst og gerne vil have indflydelse
på denne, så må du melde dig ind i det fagforbund, der har overenskomsten.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>