Telia og videoopkald.
Fra : Maria

Dato : 31-05-07 12:48

Jeg ved ikke helt om jeg er i den rette gruppe.

Jeg har Telia Express og skulle ud at kigge på ny mobil, jeg faldt for
SE w880i. Jeg var lidt i tvivl om, om jeg skulle beholde mit Telia
Express eller smutte over til TDC maxSMS.

Jeg har ikke så meget forstand på abb. men vidste dog at disse 2 kunne
jeg få GRATIS sms med i abb.

Da jeg så er i Teliabutikken, spørger jeg sælgeren om, jeg med Telia
Express har mulighed for videoopkald?? - Sælgeren siger til mig, at
selvfølgelig har jeg det.

Nu efter ca. 2 uger, og jeg stadig ikke kunne få videoopkald til at
virke, som kæresten kunne med sig tdc maxSMS. Finder jeg ud af at jeg
med Telia slet IKKE har mulighed for videoopkald.

Hvad gør jeg nu, når min mobil er bundet til Telia Express i 6 mdr., og
jeg gerne vil have videoopkald på min mobil, og eksp. i Telia har sagt
noget forkert til mig, da jeg købte mobilen hos dem?

Maria

Maria

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 31-05-07 20:00

Maria> Jeg ved ikke helt om jeg er i den rette gruppe. Jeg har
Maria> Telia Express og skulle ud at kigge på ny mobil, jeg faldt
Maria> for SE w880i. Jeg var lidt i tvivl om, om jeg skulle
Maria> beholde mit Telia Express eller smutte over til TDC maxSMS.

Maria> Jeg har ikke så meget forstand på abb. men vidste dog at
Maria> disse 2 kunne jeg få GRATIS sms med i abb.

Maria> Da jeg så er i Teliabutikken, spørger jeg sælgeren om, jeg
Maria> med Telia Express har mulighed for videoopkald?? - Sælgeren
Maria> siger til mig, at selvfølgelig har jeg det.

Maria> Nu efter ca. 2 uger, og jeg stadig ikke kunne få
Maria> videoopkald til at virke, som kæresten kunne med sig tdc
Maria> maxSMS. Finder jeg ud af at jeg med Telia slet IKKE har
Maria> mulighed for videoopkald.

Maria> Hvad gør jeg nu, når min mobil er bundet til Telia Express
Maria> i 6 mdr., og jeg gerne vil have videoopkald på min mobil,
Maria> og eksp. i Telia har sagt noget forkert til mig, da jeg
Maria> købte mobilen hos dem?

Gå ned og sig til sælgeren eller hans chef at du hæver købet, fordi du
ikke har fået hvad du er blevet lovet.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : mfn

Dato : 01-06-07 11:34

> Gå ned og sig til sælgeren eller hans chef at du hæver købet, fordi du
> ikke har fået hvad du er blevet lovet.

Ja og undgå resten af dit liv Telia, det er det værste lortefirma ever.

Fra : Maria

Dato : 02-06-07 08:58

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in news:465ff618$0$150
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Ja og undgå resten af dit liv Telia, det er det værste lortefirma ever.

Jeg vil også MEGET gerne tilbage til TDC igen.

Maria

Fra : Maria

Dato : 02-06-07 11:23

megafedt@hotmail.com (Martin Jørgensen) wrote in

> [...]
> Maria> købte mobilen hos dem?
>
> Gå ned og sig til sælgeren eller hans chef at du hæver købet, fordi du

Så har jeg v‘ret i Teliabutikken.
De siger nu begge ekspedienter i dag, at de ikke har 3g dækning, og at
de ikke kan komme i kontakt med telia i dag, men vi skulle tilbage på
mandag. De var ikke helt overbeviste om, at Telia kundeservice havde
sagt til mig, at jeg skulle tage ned i butikken og snakke med dem, og vi
skulle finde en løsning sammen.

Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-07 14:33

Maria skrev den 02-06-2007 12:23:

> [...]
> mandag. De var ikke helt overbeviste om, at Telia kundeservice havde
> sagt til mig, at jeg skulle tage ned i butikken og snakke med dem, og vi

Når du ringer til kundeservice og aftaler noget med dem, så sikre dig,
at få vedkommendes navn og et sagsnummer.

sagsnummeret kan butiksekspedienten op slå i sags-systemet og se hvad
der er aftalt!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Maria

Dato : 04-06-07 07:28

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in

> Når du ringer til kundeservice og aftaler noget med dem, så sikre dig,
> at få vedkommendes navn og et sagsnummer.
>
> sagsnummeret kan butiksekspedienten op slå i sags-systemet og se hvad
> der er aftalt!

Det har jeg slet ikke spekuleret på at få

Jeg skal i Telia igen i dag, så må vi se hvad de siger.

Maria

Fra : Maria

Dato : 31-05-07 19:01

Maria <m_h_k79@hotmail.com> wrote in

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-07 19:24

"Maria" <m_h_k79@hotmail.com> wrote in message

> Nu efter ca. 2 uger, og jeg stadig ikke kunne få videoopkald til at
> virke, som kæresten kunne med sig tdc maxSMS. Finder jeg ud af at jeg
> med Telia slet IKKE har mulighed for videoopkald.

er du sikker? Du skal vel blot være på et G3 netværk hos telia... men nu har
telia vist ikke særligt mange af disse, så det er vel blot derfor det ikke
virker?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-07 19:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har telia vist ikke særligt mange af disse, så det er vel blot derfor det

Ifl telia har de haft 3G licens siden 2002:

http://telia.dk/omtelia/telia/historie/

"I 2002 erhvervede Telia også en UMTS-licens sammen med fire andre danske
teleoperatører. UMTS-licensen giver adgang til at tilbyde mobiltelefoni via
3G-nettet. "

Det er bare mærkeligt for kan slet ikke se telia har nogen UMTS master her i
byen, ifl. mastedatabasen. Men synes dog også at have hørt at telia solgte
deres UMTS licens.. men det mente jeg da kun var Orange´s UMTS licens,
således at telia ikke har 2 UMTS licenser efter købet af Orange. Sonofon
købte jo UMTS licensen af det gamle Orange...
mener også at en fra arbejdet, førhen tit har været på 3G netværk på hans 3g
telefon hos telia.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-07 20:08

Bjarke Hansen skrev den 31-05-2007 20:33:

> Det er bare mærkeligt for kan slet ikke se telia har nogen UMTS master her i
> byen, ifl. mastedatabasen.

De har ikke rullet 3G ud endnu!

Jf. presseomtale i februar kommer det først i efteråret 2007.

> [...]
> således at telia ikke har 2 UMTS licenser efter købet af Orange. Sonofon
> købte jo UMTS licensen af det gamle Orange...

Ikke helt rigtig, men næsten.

Både Telia og Orange havde hver én licens.
Da telia købte orange, så havde Telia 2 licenser. Telia afleverede den
ene af licenserne, hvorefter den blev solgt.
Hvorfor en af dem det var ved jeg så ikke.

> mener også at en fra arbejdet, førhen tit har været på 3G netværk på hans 3g
> telefon hos telia.

hmmmm, hvor i landet skulle det have været?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-07 20:39

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> hmmmm, hvor i landet skulle det have været?

KBH

og jeg ved også at jeg før har tjekket mastedatabasen hvor telia havde G3
master registeret.

Fra : Maria

Dato : 02-06-07 21:42

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> KBH
>
> og jeg ved også at jeg før har tjekket mastedatabasen hvor telia havde
> G3 master registeret.

Telia har IKKE 3g dækning i KBH!!! - De har slet ikke 3g dækning endnu.

Maria

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-07 23:10

> Telia har IKKE 3g dækning i KBH!!! - De har slet ikke 3g dækning endnu.

Nej, men de har haft.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 10-06-07 07:28

Bjarke Hansen schrieb:
> "Maria" <m_h_k79@hotmail.com> wrote in message

> Nej, men de har haft.

Ifølge http://www.mastedatabasen.dk HAR Telia 3G-dækning i KBH. Prøv
"Vester Farimagsgade 41, 1606 København V", så får du vist en
eksisterende Telia-nodeB - og der er mindst tre eksisterende nodeBs
mere, men jeg glemte adresserne.

Det passer i øvrigt fint til mine oplevelser fra marts-måneden, da jeg
var i KBH: Jeg satte min mobil til 3G-only og fik vist fire operatører:
TDC, Sonofon, 3 - og Telia, men jeg kunne kun vælge de første tre. Jeg
troede, at det skyldes mine udenlandske kort (fra Tyskland og
Liechtenstein), men efter at have læst om Marias oplevelser, står det
vel klart:

Telias 3G-net er - i hvert fald i KBH - allerede i luften, men
konfigureret således, at det ikke er muligt at komme ind - endnu.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu

Fra : Anders

Dato : 31-05-07 19:32

Har du haft den mere el. mindre end 2 uger ?
- Det er nemlig noget med købeloven at gøre, at du har mulighed for at lade
handlen gå tilbage, pg.r. at du har fået en vare, som ikke kunne det, du var
blevet lovet.

Er den mere end de 2 uger, så kan du ikke gøre noget andet end at få den
oplåst hos en unlocker.

Men kan du se videoopkald på TDC's MaxSMS abb. ?.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-07 20:02

Anders skrev den 31-05-2007 20:32:
> [...]
> at du har mulighed for at lade
> handlen gå tilbage, pg.r. at du har fået en vare, som ikke kunne det, du var

Det enest rigtige i ovenstående er tallet 2.

Og hvis varen ikke er hvad man har aftalt, så er der en reklamationsret
på 2 år. Man skal fortælle sælger om sin mangel inden rimelig tid
Reklamationer ind for 2 måneder er altid rimelig tid.

Fra : Peter

Dato : 02-06-07 12:41

> Det enest rigtige i ovenstående er tallet 2.

*LOL*
- så havde han da også lidt ret......

--
Peter

Fra : Maria

Dato : 31-05-07 20:05

"Anders" <andersXXXforst@stofanetXXXdk> wrote in

> [...]
> den oplåst hos en unlocker.
>
> Men kan du se videoopkald på TDC's MaxSMS abb. ?.

Jeg købte min mobil d. 16. maj 2007.
jeg har forsøgt at ringe til Telia, men bliver bare stillet om hele
tiden. Ellers bliver der sagt et øjeblik, og jeg har siddet et par gange
og ventet ca. 30 min pr. gang.

Min kæreste har lige købt en SE w850i med maxSMS hos TDC, og han
symbolet for videoopkald på sin mobil.

Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-07 21:05

Maria skrev den 31-05-2007 21:04:

> Jeg købte min mobil d. 16. maj 2007.
> jeg har forsøgt at ringe til Telia, men bliver bare stillet om hele
> tiden. Ellers bliver der sagt et øjeblik, og jeg har siddet et par gange
> og ventet ca. 30 min pr. gang.

Send dem en mail og bed om skriftlig svar!
Husk at få et sagsnummer, så du har noget dokumentation fra Telia om, at
de har registeret din mail og forholdt sig til problemstillingen.

Dette skriftlige svar kan du så tage med i teleankenævnet. Det kan du
ikke gøre med mundtlige svar.

> Min kæreste har lige købt en SE w850i med maxSMS hos TDC, og han
> symbolet for videoopkald på sin mobil.

Jeg kan ikke forestille mig, at du i forretningen har fået at vide, at
Telia har 3G-funktionerne (herunder: videotelefoni). Det eksisterer
nemlig ikke før en gang til efteråret.
Telefonen har muligheden ja, men ikke på Telias net før en gang til
efteråret.

Ekspedienten må have troet at du spurgte til telefonens muligheder.

Du kan naturligvis reklamere over den mangel du mener der er. Men prøv
lige at tænke dig om. Hvis Telia tilbød 3G-telefoni...Tror du så
ikke, at du ville have hørt om det via reklamekampagner i medierne?

Personlig tror jeg, at du ikke har en god sag.

Fra : Maria

Dato : 31-05-07 21:41

> [...]
> så ikke, at du ville have hørt om det via reklamekampagner i medierne?
>
> Personlig tror jeg, at du ikke har en god sag.

Jeg havde nemlig været i TDC og kigge på den, fordi man der også kan prøve
menuerne. Og der spurgte jeg om man kunne foretage videoopkald med deres
abb. Det kunne man.

Da jeg i forvejen havde Telia, tog jeg ned i deres butik, for at se hvad
tlf kostede her, og jeg spurgte ekspedienten om jeg med Telia Xpress kunne
foretage videoopkald, og det svarede han JA, selvfølgelig kan du det. Han
tjekkede så mit abb. på pc'en for at se om jeg kunne forlænge mit nummer,
det kunne jeg sagtens. For at være på den sikre side, spørger jeg ham lige
en ekstra gang, om han nu er sikker på at jeg med Telia kan foretage
videoopkald, Han siger så at det kan jeg naturligvis, da de tilbyder deres
kunder den service.

Nu hører/ser jeg ikke mange reklamer, så nej jeg tror ikke jeg ville have
set eller hørt det nogen steder. For jeg vidste ikke at TDC kunder havde
mulighed for videoopkald hvis mobilen selvfølgelig havde det i sig.

Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-07 22:30

Maria skrev den 31-05-2007 22:40:

> [...]
> en ekstra gang, om han nu er sikker på at jeg med Telia kan foretage
> videoopkald, Han siger så at det kan jeg naturligvis, da de tilbyder deres

Ok, så må du have fat på ekspedienten igen.

På din forlængelseskontrakt nederst til højre står der nogen
sælgerinitialer. Ned i butikken og få ham/hende til at sige det igen.

Det kan selvfølgelig også være, at Telia har lavet en såkaldt "soft
launch" af 3G-netværket dvs. indsniger det lidt efter lidt uden at køre
kampagner på det.
Det vil dog dårligt ligne Telia at lave "soft launches" uden at man se
det på hjemmesiden.

> Nu hører/ser jeg ikke mange reklamer, så nej jeg tror ikke jeg ville have
> set eller hørt det nogen steder. For jeg vidste ikke at TDC kunder havde
> mulighed for videoopkald hvis mobilen selvfølgelig havde det i sig.

Ok, som sagt: få fat på ekspedienten igen og få vedkommende til at
gentage sig.

Fra : Maria

Dato : 02-06-07 11:11

> Ok, som sagt: få fat på ekspedienten igen og få vedkommende til at
> gentage sig.

Så har jeg været i Teliabutikken.

Fra : Maria

Dato : 08-06-07 14:18

Den 31.05.2007 kl. 22:05 skrev Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com>:

> Personlig tror jeg, at du ikke har en god sag.

Så var vi i Telia i dag.
Vi spurgte som det første, hvorfor de ikke havde ringet i onsdags som
aftalt. Det kunne bestyreren ikke rigtig svare på. Efterfølgende måtte vi
flere gange holde på at hæve købet, da de ikke havde informeret mig
ordentligt omkring abb. ved salg. Han prøvede også at fortælle os, at det
KUN var 3, der havde 3g net. Så gik han ind for at ringe til Telia
(formentlig). Vi sad og ventede i 10 min. Så kom han tilbage, og han gik i
gang med at slå mobilen ind på kassen uden at sige noget som helst. Han
skrev herefter en kvittering på at købet var hævet, og vi fik pengene
retur :)

Vi tog herefter i TDC og købte en w880i med maxSMS abb. (de flytter mit
nr. fra Telia) og på kassen står der højt og tydeligt 3G :D

---
Maria

Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/