Overnatning i hytte.
Fra : Krogen

Dato : 29-05-07 05:43

Vi vil gerne opføre en gæstehytte på vores grund. Altså et sted hvor evt.
gæster og familie kan overnatte.
På forhånd virker det håbløst at få den godkendt som helårsbeboelse, kravene
er alt for skrappe. Så det har vi på forhånd opgivet.
Og da hytten kun er på 20 kvadratmeter, skal der så heller ikke søges om
byggetilladelse, den skal blot anmeldes til Kommunen.

Vil lige tilføje, at vi bor på landet, på en stor grund og har langt til
naboerne.

Men hvad siger reglerne så om overnatning i sådan en hytte?
Er det overhovedet tilladt? Antal dage om året? Sæsonbestemt?

På forhånd tak.

Hilsen: Peter

Fra : M. Andersen

Dato : 29-05-07 10:02

"Krogen" <mail@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvad siger reglerne så om overnatning i sådan en hytte?
> Er det overhovedet tilladt? Antal dage om året? Sæsonbestemt?

Det jeg har hørt fra min kommune er, at det pr. 1. januar 07 ikke længere er
tilladt "bare" at knalde en hytte op og lade folk sove der - om det så bare
er for EN nat, skal samtlige regler overholdes - det vil sige brandsikring,
isolering osv osv.
Du kan læse det hele her http://www.ebst.dk/byggeregler - det er sgu lige
til at blive deprimeret over - vi HAR købt to hytter fordi hele min familie
bor på sjælland og vi i Nordjylland, men har kun 68m2 i boligen, så vi
tænkte at hytter til sommergæsterne var optimalt, men nææh nej - det bliver
der ikke noget af. Vildt - især fordi folk må jo gerne ligge i telt på vores
græsplæne, men altså ikke sove i en fin lille hytte... =/

Mette *som er lidt bitter over reglerne*

Fra : SoL

Dato : 29-05-07 10:14

"M. Andersen" <mga_ssinjin@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bliver der ikke noget af. Vildt - især fordi folk må jo gerne ligge i telt
> på vores græsplæne, men altså ikke sove i en fin lille hytte... =/

Hvem kan kontrollere om der undtagelsesvist overnatter folk i Jeres
'legehuse' ? Man kan jo falde i søvn under legen og ja være lidt svær at
flytte.

Knud

Fra : Krogen

Dato : 29-05-07 16:12

> Hvem kan kontrollere om der undtagelsesvist overnatter folk i Jeres
> 'legehuse' ? Man kan jo falde i søvn under legen og ja være lidt svær at
> flytte.

Hmmmm.
Og hvad vil straffen være, hvis det bliver opdaget?

Hilsen: Peter

Fra : SoL

Dato : 29-05-07 16:51

> Hmmmm.
> Og hvad vil straffen være, hvis det bliver opdaget?

Formentlig ingen - i værste fald en henstilling om at legehuset ikke er
godkendt til beboelse.

Knud

Fra : M. Andersen

Dato : 30-05-07 17:56

"Krogen" <mail@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Hmmmm.
> Og hvad vil straffen være, hvis det bliver opdaget?
>
> Hilsen: Peter

Påbud om at rive hytterne ned indefor en given frist, samt en bøde som
ansættes efter hvor meget man tror i har tjent på at leje hytterne ud, hvis
i bor i et turistområde og efter hvor længe man mener de har stået der, hvis
ikke.

Mette

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 29-05-07 10:58

"SoL" wrote:

> Hvem kan kontrollere om der undtagelsesvist overnatter folk i Jeres
> 'legehuse' ? Man kan jo falde i søvn under legen og ja være lidt svær at
> flytte.

Hmmm samme person kan jo glemme at slukke cigaret, stearinlys før han/
hun falder i søvn
Det er noget "nemmere" med et par villatelte opmagasineret kælderen

- Peter

Fra : Per, Herringe

Dato : 29-05-07 11:23

I meddelelse: 1180432667.273594.252920@p47g2000hsd.googlegroups.com
skrev plykkegaard@gmail.com bl.a. (kan være lidt forkortet) :

> Hmmm samme person kan jo glemme at slukke cigaret, stearinlys før han/
> hun falder i søvn
> Det er noget "nemmere" med et par villatelte opmagasineret kælderen
>
> - Peter

Det vil nok også fremgå af indretningen om det indbyder til at man falder i
søvn

--
MVH Per, Herringe

Fra : SoL

Dato : 29-05-07 11:29

"Per, Herringe" <per.herholdt@mailbox.dk> skrev i en meddelelse
>I meddelelse: 1180432667.273594.252920@p47g2000hsd.googlegroups.com

> Det vil nok også fremgå af indretningen om det indbyder til at man falder
> i søvn

Der er jo intet til hinder for at opmagasinere et par gode senge i et
legehus.

Knud

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-05-07 16:50

In news:465baf6c$0$52082$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Krogen <mail@virker.ikke> Typed:
> [...]
> På forhånd virker det håbløst at få den godkendt som helårsbeboelse,
> kravene er alt for skrappe. Så det har vi på forhånd opgivet.

Hvad med en campingvogn?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg