Opsigelse.
Fra : Louise Pedersen

Dato : 21-05-07 18:41

Jeg har valgt at abonnere på bladet "komputer for alle" udelukkende fordi
der var en usb stick med som velkomstgave.

Jeg modtager ikke min velkomsgave og kontakter dem pr. mail, hvor jeg så får
at vide de ikke har flere usb stick, så de vil sende mig en mp3 afspiller
med de samme funktioner.

Men det var jo netop kun pga. den fikse lille usb stick jeg valgte
abonnementet.

Jeg har intet kunne finde på deres hjemmeside, eller i deres
abonnementsbestemmelser om at de forbeholder sig et til ændringer.

Hvor står jeg i denne sag?

Louise

--
Husk: Respekt for dig selv - Respekt for andre - Ansvar for dine handlinger.

Fra : Christian Madsen

Dato : 21-05-07 20:16

Louise Pedersen skrev den 21-05-2007:
> [...]
>
> Jeg har intet kunne finde på deres hjemmeside, eller i deres
> abonnementsbestemmelser om at de forbeholder sig et til ændringer.

Hvis I har indgået en aftale, så skal du skal have dit USB-stik, hvis
de ikke har flere, må de ud og købe nogen. Ellers må du købe et
tilsvarende stik, og få beløbet refunderet af K-computer.

Bestilte du via nettet eller en kupon? Har du fået en bekræftelse på at
de har modtaget din ordre?

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Louise Pedersen

Dato : 21-05-07 20:33

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stik, og få beløbet refunderet af K-computer.
>
> Bestilte du via nettet eller en kupon? Har du fået en bekræftelse på at de

Jeg bestilte via. en kupon, men har en bekræftigelse på mit køb.

Fra : Christian Madsen

Dato : 21-05-07 20:59

Louise Pedersen skrev den 21-05-2007:
> "Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bestilte via. en kupon, men har en bekræftigelse på mit køb.

Okay, de "tilbud" som sendes ud via kupponer, er ikke at betragte som
et tilbud i juridisk forstand. Det der sker, rent juridisk, er, at de
opfordrer dig til at give et tilbud, som de så accepterer. Når du har
fået en bekræftigelse, har de accepteret "dit tilbud", og i har indgået
en for begge parter bindende aftale.

Retstilstanden vil herefter være som beskrevet oven for. Jeg ville
kontakte dem og sige, at du agter at fastholde dem på jeres aftale,
således at de må skaffe de USB-nøgler, og at du i modsat fald agter at
foretage et dækningskøb (hvorefter du sender regningen til dem). Jeg
kunne godt forestille mig, at de ville nægte at dække dækningskøbet, og
en retssag for et så småt beløb vil kunne betale sig, men du har et
krav herpå.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Louise Pedersen

Dato : 21-05-07 21:14

> [...]
> godt forestille mig, at de ville nægte at dække dækningskøbet, og en
> retssag for et så småt beløb vil kunne betale sig, men du har et krav

Tusind tak for hjælpen.
Så jeg kan i realiteten godt opsige abonnementet inden aftalens udløb eller
hvordan?

Louise

Fra : Christian Madsen

Dato : 21-05-07 21:39

> [...]
>>

> Tusind tak for hjælpen.
> Så jeg kan i realiteten godt opsige abonnementet inden aftalens udløb eller

Hvis de ikke kan give dig din USB-nøgle, vil jeg mene, at de har
misligholdt aftalen (der kan dog være vilkår, som du har accepteret, og
som regulerer forholdet).

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 22-05-07 06:31

> Hvis de ikke kan give dig din USB-nøgle, vil jeg mene, at de har
> misligholdt aftalen (der kan dog være vilkår, som du har accepteret, og
> som regulerer forholdet).

Ok. Så selvom de har misligholdt en del af aftalen, kan andre dele af
den godt gælde?

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Christian Madsen

Dato : 22-05-07 11:15

Christian Andersen skrev den 22-05-2007:

> Ok. Så selvom de har misligholdt en del af aftalen, kan andre dele af den
> godt gælde?

Der kan være vilkår om, at f.eks. aftalen ikke er betinget af den
specifikke gave.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-05-07 09:38

On 21 Maj, 19:40, "Louise Pedersen" <louisegpeder...@ek-net.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har intet kunne finde på deres hjemmeside, eller i deres
> abonnementsbestemmelser om at de forbeholder sig et til ændringer.

Du har sandsynligvis accepteret at de kan sende dig en tilsvarende
vare hvis de løber tør. Det er standard i alle de tilbud jeg har set
på den slags.