Mit køle/frys der er mindre end én måned gammelt, og har været sat til i
en endnu kortere periode, er nu stået af. Det køler ikke som det skal.
Isterninger i fryseren er vand og mælk i køleren er en anelse under
stuetemperatur. Jeg har været manualer og troubleshots igennem, der er
ikke så meget der.
Hele sitationen fører naturligt nok en række forskellige ulemper med sig
(jeg tror f.eks. ikke vores kød kommer på bordet nu
og den står nok
på pizza umiddelbart). Ulemper som lige så naturligt søges afhjulpet
gennem rettigheder overfor sælger. Men her er det jeg mangler lidt
afklaring på hvordan det helt præcist forholder sig.
Reklamation:
Jeg smutter ned i morgen og reklamerer. Håndtering og transport kan jeg
heldigvis lægge over på "væsentlig ulempe for forbrugeren", men så
bliver det lidt mere uklart. Jeg har naturligvis et særligt behov for
skabet så de må have en således begrænset udbedringsperiode, eller kunne
begrænse min ulempe ved ordentlig erstatningsvare i udbedringstiden. Men
helt konkret, hvor længe skal/bør jeg acceptere? Er der andet jeg bør
tænke over/vide?
Evt. Ombytning:
Hvis de ikke kan leve op til kravene i ovenstående, eller såfremt de
selv ønsker den løsning har jeg naturligvis sat mig klart hvilke
funktioner (selvafrim, isterninge funktion, anti freeze etc.) som det
nuværende skab har og som jeg må holde for øje hvis jeg bliver bedt om
at acceptere en anden vare end den relevante model.