I fogedretten - hvad kan man kræve?
Fra : Morten

Dato : 15-05-07 11:19

Hej

Hvis man som firma har en kunde der ikke betaler og indsender sagen til
fogedretten, så er der noget med at man under mødet kan kræve at tage ud på
debitors adresse og se efter værdier - jeg har et par spørgsmål til dette:

1) Er der nogen betegnelse for dette - altså, hvad hedder det i retten hvis
man ønsker at gøre dette?

2) Kører man afsted med det samme, eller aftales der en ny tid en anden dag?

3) De ting der kan være af værdi - får man dem og der bliver afskrevet noget
gæld, eller skal retten sælge dem og give dig pengene?

/Morten

Fra : Codexx

Dato : 15-05-07 13:16

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> debitors adresse og se efter værdier - jeg har et par spørgsmål til dette:
>
> 1) Er der nogen betegnelse for dette - altså, hvad hedder det i retten

Udkørende fogedforretning.

> 2) Kører man afsted med det samme, eller aftales der en ny tid en anden
> dag?

Normalt senere.

> 3) De ting der kan være af værdi - får man dem og der bliver afskrevet
> noget
> gæld, eller skal retten sælge dem og give dig pengene?

Kontanter får du i hånden (udlæg til eje)

Alt andet foretages der udlæg i, hvilket betyder at skyldner ikke kan råde
over ejendelene mere. Hvis skyldner derefter ikke betaler/overholder en
afdragsordning, kan du kræve genstandene solgt på auktion. (udlæg til
forauktionering)

/Bacher