Bødestr. plus klip ?
Fra : Jane

Dato : 15-05-07 09:07

Hej.
Jeg har noget aften/morgensrbejde, i dagens tidlige timer blev jeg stoppet
af politiet, med en for stor hastighed, kan nogen fortælle mig hvor stor
bøden vil blive og evt. noget om et efterfølgende klip?
Jeg blev i bymæssigt område (50km) målt til 75 og betjenten sagde, man
trækker 3 tre km i timen fra, altså blev tallet da 72 km.
Kan nogen oplyse mig om det faktiske, herunder især omkring et evt. klip ??
Jane

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-05-07 09:29

Jane skrev:

> Kan nogen oplyse mig om det faktiske, herunder især omkring et evt.
> klip ?

http://www.sikkertrafik.dk/4ba80029
Hans

Fra : Henning

Dato : 15-05-07 11:40

On Tue, 15 May 2007 10:29:20 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>http://www.sikkertrafik.dk/4ba80029

Som fortæller (til skræk og advarsel):

Du kører for stærkt og du får et klip i kørekortet. Derudover får du
en bøde på 2000 kr.

*Der kan være særlige omstændigheder, som gør at du får en større bøde
eller frakendelse af kørekortet.
Hvis alle kørte efter hastighedsgrænserne, brugte sele og undgik
spritkørsel ville vi få 40% færre dræbte i trafikken.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 17:33

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis alle kørte efter hastighedsgrænserne, brugte sele og undgik
> spritkørsel ville vi få 40% færre dræbte i trafikken.

Ja men ville det være klogt samfundsmæssigsset ?

Jan

Fra : Holst

Dato : 15-05-07 09:44

Jane wrote:

> [...]
> trækker 3 tre km i timen fra, altså blev tallet da 72 km.
> Kan nogen oplyse mig om det faktiske, herunder især omkring et evt. klip ??

Ja, det er tåbeligt. Du kan på politi.dk se en oversigt over
bødestørrelser. Helt præcis her:

<http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/0C9E9B00-61BB-4884-865E-C2477291CE63/0/p669_0106.pdf>

og så kig på side 12.

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-07 17:34

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan nogen oplyse mig om det faktiske, herunder især omkring et evt. klip
> ??

2 kilo + 1 klip

har lavet samme nummer

Jan