ophør af samliv, hvad med bolig og børn 3 ~
Fra : tx2

Dato : 14-05-07 19:26

Hej igen

Det ser ud til at hun bliver hos ham indtil bolig/FM sagen er afklaret.

Vi kan ikke blive enige om økonomien, hvad er rimeligt hun betaler herhjemme
når hun bor hos sin nye ven?

Vi har faste udgifter på ca. 6400,- + kost. Jeg plejer at sætte 5500 ind på
hendes konto, og så betalte hun de faste regninger, og når vi handlede ind.

Børnepenge til min steddatter + børnechecken går også ind på hendes konto.

Da hun stadig har adresse her, mener jeg hun skal dække sin del af
udgifterne + hun skal lægge børnepenge + børnechecken her, er det rimeligt?

Prøver lige at stille et regnestykke op, som jeg mener hun skal betale hver
måned.

Børnepengene fra min steddatters far: .1060,-

At hun betaler børnepenge til sin datter: 1060,-

At hun betaler børnepenge til vores søn: 1060,-

At hun betaler 1/3 af børnechecken (4950,-) per måned: 1650,-

Kan jeg forlange hun betaler sin del af El, licens osv.? Jeg kan heller ikke
søge boligsikring når hun er på adressen.

Jeg betaler selv udover de 5500,- selv for vores bil + forbrug og diverse
forsikringer (hun har ikke selv kørekort). Jeg betaler også for
indboforsikring, da hun aldrig har ment man har brug for sådan en.

Hvem kan hjælpe os med en økonomisk ordning?

Fra : zira

Dato : 14-05-07 20:36

"tx2" <No@can.do> skrev i en meddelelse
> [...]

> indboforsikring, da hun aldrig har ment man har brug for sådan en.
>
> Hvem kan hjælpe os med en økonomisk ordning?

Først så vil jeg høre, er det din xkærestes datter? Bor hun hos dig?

Hvis det er så kan du ikke få de penge som hendes far betaler de går til
moderen, men burte være rimligt de gik til dig hvis du forsørger hende.

Ja hun skal dække ½husleje/el/forsikring og andre faste udgifter!

Hvis hun nægter så gå på kommunen og forklar din sag og sig du vil have
hendes adresse fjernet fra din bopæl da i ikke lever sammen mere og hun er
skredet.

Der efter kan du søge bolig sikring. Ang børnepenge/chek til jeres fælles
søn så skal du søge det også på kommunen så går det ind på din konto hvis
han bor hos dig.

Jeg vil gå på kommunen med det samme og få fjernet hendes adresse så du er
bedre stillet økonomisk med bolig sikringen og andre ting.

Jeg forstår bare ikke hun har "efterladt" hendes datter hos dig, det bør du
nok også gøre kommunen opmærksom på.

Hilsen zira

Fra : tx2

Dato : 14-05-07 21:18

> Først så vil jeg høre, er det din xkærestes datter? Bor hun hos dig?

Ja, det er hendes datter fra tidligere ægteskab, hun er 15 år nu, og hun
bor her hos mig og min søn.

> Hvis det er så kan du ikke få de penge som hendes far betaler de går til
> moderen, men burte være rimligt de gik til dig hvis du forsørger hende.

Ja, jeg står for kost, lomme penge, mobilregning og det der ellers følger
med en teenager.

> [...]

> hendes adresse fjernet fra din bopæl da i ikke lever sammen mere og hun er

Jeg tror jeg har været i alle afdelingerne på kommunen, og de siger vi selv
skal blive enige.

> [...]
>
> Jeg vil gå på kommunen med det samme og få fjernet hendes adresse så du er
> bedre stillet økonomisk med bolig sikringen og andre ting.

Jeg tror ikke jeg kan fjerne hendes adresse, uden hendes underskrift?

> Jeg forstår bare ikke hun har "efterladt" hendes datter hos dig, det bør
> du
> nok også gøre kommunen opmærksom på.

Det har jeg fortalt dem, men jeg har jo fungeret som far i 13 år, så det
sagde de ikke noget til.

Det eneste moderen er interesseret i, er at få lejligheden da hun står på
kontrakten. Men jeg solgte min lejlighed for at bo sammen med hende, og har
boet på adressen i 9 år, så jeg skulle have lige så stor ret til
lejligheden. Jeg har sagt til hende at jeg ikke flytter frivilligt, da det
er hende der har skabt problemerne.

Fra : zira

Dato : 14-05-07 21:55

> [...]
> boet på adressen i 9 år, så jeg skulle have lige så stor ret til
> lejligheden. Jeg har sagt til hende at jeg ikke flytter frivilligt, da det

***

oki

Så længe det er hendes datter så får du ingen penge til hende. Syntes det er
en mærklig opførelse af kommunen stiller sig sådan op, de burte gå ind og
hjælpe. Jeg har selv stået i næsten ligende situation med en dum x der ikke
gad fjerne sig og der hjalp kommunen mig vidre.
Jeg syntes du skal gå til dem igen og blive ved med at presse på til du får
det igennem du ønsker.

Må jeg spørge hvilken kommune det drejer sig om? De lyder da ikke særlige
venlige :(

Og ja jeg mener at det er efter 5år så er i lige berettiget til lejligheden.
Det var den lejlighed jeg boede i, jeg havde barnet(ikke hans) og han blev
så smidt ud, han gjorde dog aldrig krav på lejligheden.

Men jeg tror også du vil være bedre stillet hvis du får kontakt til en
advokat. Håber det lykkes for dig og du får lidt ro på i hjemmet :)

Mvh zira

Fra : ck

Dato : 15-05-07 06:55

> [...]
> Det var den lejlighed jeg boede i, jeg havde barnet(ikke hans) og han blev
> så smidt ud, han gjorde dog aldrig krav på lejligheden.

Normalt vil lejligheden følge den der har barnet/børnene.

KC

Fra : urlex

Dato : 14-05-07 21:27

On 14 Maj, 22:35, "zira" <ziras_75S...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> nok også gøre kommunen opmærksom på.
>
> Hilsen zira- Skjul tekst i anførselstegn -

Hej - Jeg forstår godt dine "problemer" og kan kun anbefale STRAKS at
kontakte en advokat på området, der kører sagen - Du kan ikke afmelde
personer via Kommunens BorgerService Center, som Zira skriver, idet
fraflytteren skal opgive sin nye adresse og det har HUN pligt til
inden 5. dage !
vh urlex

Fra : zira

Dato : 14-05-07 21:47

"urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

personer via Kommunens BorgerService Center, som Zira skriver, idet
fraflytteren skal opgive sin nye adresse og det har HUN pligt til

**
Det er ikke korrekt, da jeg smed min xkæreste ud var han svær at få til at
flytte sin adresse og det var bare for at provokere mig han lod den stå, der
gik jeg på kommunen og snakkede med min sagsbehandler om at få den flyttet,
jeg var ligeglad med hvor hend bare den kom væk fra min da han ikke boede
hos mig mere. Han fik den overflyttet til hans forældre.

Mvh zira

Fra : tx2

Dato : 14-05-07 21:53

> [...]

>personer via Kommunens BorgerService Center, som Zira skriver, idet
>fraflytteren skal opgive sin nye adresse og det har HUN pligt til

Jeg har desværre ikke råd til en advokat, men jeg kan vel i realiteten blive
på adressen og lade hende betale regningerne uden at sætte mine 5500,- ind
på hendes konto. Det går næsten lige op med hvad jeg mener jeg skal have til
kost og diverse til børnene? Så kan hun hyre en advokat. Problemet er så
bare hvis hun ikke betaler regningerne, så mister vi alle lejligheden.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-05-07 22:33

tx2> "urlex" <rolex6996@kokage.dk> skrev i en meddelelse
tx2> news:1179174446.907328.259090@k79g2000hse.googlegroups.com...
tx2> On 14 Maj, 22:35, "zira" <ziras_75S...@hotmail.com> wrote:

>Hej - Jeg forstår godt dine "problemer" og kan kun anbefale STRAKS at

tx2> Jeg har desværre ikke råd til en advokat, men jeg kan vel i
tx2> realiteten blive på adressen og lade hende betale regningerne
tx2> uden at sætte mine 5500,- ind på hendes konto. Det går næsten
tx2> lige op med hvad jeg mener jeg skal have til kost og diverse
tx2> til børnene? Så kan hun hyre en advokat. Problemet er så bare
tx2> hvis hun ikke betaler regningerne, så mister vi alle
tx2> lejligheden.

Så gå til kommunen igen og forklar den nye situation. Har du prøvet
den gratis advokatvagt?

Jeg fatter ikke du bliver ved at skrive om sagen her. Du får en masse
svar som ikke kan bruges til særligt meget seriøst, men det er da også
fint nok hvis det er det du vil.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : tx2

Dato : 14-05-07 23:13

"Martin "Jørgensen"" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Så gå til kommunen igen og forklar den nye situation. Har du prøvet
> den gratis advokatvagt?

Jeg har prøvet retshjælpen, de var ikke til meget hjælp, men skal derind
igen.

> Jeg fatter ikke du bliver ved at skrive om sagen her. Du får en masse
> svar som ikke kan bruges til særligt meget seriøst, men det er da også
> fint nok hvis det er det du vil.

Fordi jeg har været alle steder, statsamtet, de fleste afdelinger på vores
kommune (bliver kostet rundt), retshjælpen...
Og jeg er glad for alt den information jeg får her i gruppen, så jeg ved
hvad jeg skal spørge om når jeg skal i statsamtet, kommunen osv. igen.

Fra : AFM

Dato : 14-05-07 22:08

Jeg ville henvende mig til :

Ungerådgivningen Amager Nord
Woltersgade 8
2300 Kbh.S
Tlf:32960796
Tlf.-tid: Mandag-fredag 9.oo-22.00
www.amagernord.dk

Pamalica
Parmagade 14
2300 Kbh.S.
Tlf.:33176641

Jeg mener at man skal prøve at ringe anonymt og fortælle om situationen,
hvis de mener at de kan hjælpe opretter de så en sag.

AFM