vedr. fremleje
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-05-07 17:57

Hej NG

Person A flytter fra sin bolig, men har en nabo B der har en fætter C
der bliver boligløs og som gerne vil flytte ind i person A's bolig,
hvilket ikke kan ske lovligt fordi det kræves at fremlejetagere er
under uddannelse.

Person B foreslår at person A og C laver en kontrakt. Person A vil
gerne hjælpe, hvis muligt, men hvad er retsstillingen?

Den kontrakt vil vel være gyldig mellem A og C men jeg går udfra at C
kan blive smidt ud meget hurtigt, når/hvis det opdages?

Hvad er det værste der kan ske med A?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-05-07 19:23

> [...]
> der bliver boligløs og som gerne vil flytte ind i person A's bolig,
> hvilket ikke kan ske lovligt fordi det kræves at fremlejetagere er

At han mister sin bolig - og det gør C dermed også.

Mvh Maria

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-05-07 21:51

Maria> At han mister sin bolig - og det gør C dermed også.

Men opsigelsesvarsel og depositum berøres vel ikke og hvad med
kontrakten mellem A og C?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-05-07 07:13

> Maria> At han mister sin bolig - og det gør C dermed også.
>
> Men opsigelsesvarsel og depositum berøres vel ikke og hvad med
> kontrakten mellem A og C?

Det kommer nok an på om overtrædelsen er så grov, at han bliver ophævet fra
lejemålet. Og A har så et problem med C, da han jo har lejet en bolig ud,
han ikke længere har rådighed over, og C risikerer at skulle flytte meget
hurtigt.

Mvh Maria

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-05-07 22:06

Maria> At han mister sin bolig - og det gør C dermed også.

Maria> Det kommer nok an på om overtrædelsen er så grov, at han
Maria> bliver ophævet fra lejemålet. Og A har så et problem med C,
Maria> da han jo har lejet en bolig ud, han ikke længere har
Maria> rådighed over, og C risikerer at skulle flytte meget
Maria> hurtigt.

Jeg syntes ikke rigtigt at jeg er kommet nogen vegne her i
tråden. Du mener altså at "hvis overtrædelsen er så grov at A/C bliver
ophævet" så ryger depositummet?

Hvad bygger du det på?

Og er det overhovedet muligt for A og C at lave en sådan kontrakt som
en vennetjeneste (A flytter alligevel, så han får ikke noget
boligproblem)?

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : per christoffersen

Dato : 15-05-07 08:26

"Martin "Jørgensen"" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg syntes ikke rigtigt at jeg er kommet nogen vegne her i
> tråden. Du mener altså at "hvis overtrædelsen er så grov at A/C bliver

Mon ikke det kun er opsigelsesvarslet Maria sigter til.

/Per

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-05-07 19:48

per> "Martin "Jørgensen"" <hotmail_spam@hotmail.com> skrev i en
per> meddelelse news:4jvmh4-pra.ln1@news.tdc.dk...

> [...]
Maria> da han jo har lejet en bolig ud, han ikke længere har
Maria> rådighed over, og C risikerer at skulle flytte meget

per> Mon ikke det kun er opsigelsesvarslet Maria sigter til.

Det ved jeg virkeligt ikke.

Best regards
Martin Jørgensen