Privat Parkering
Fra : Morgan

Dato : 12-05-07 18:34

Simpelt spørgsmål. :)

Ejerforening har en mængde P-Pladser. De er alle EJET af foreningen -
og skilte ved indkørsler indikerer klart at det er privat område.

Hvis folk "udefra" parkerer på området - kan man da:

A. Få et privat firma til at fjerne køretøjet for køretøjets ejers
regning
B. Montere en hjul lås - og kun låse denne op i tidsrummet
11:45-12:00, på ulige dage - og kun efter trinitatis - evt. mod
betaling
C. Udstede selvopfundne P-Bøder (som ikke bliver betalt)

Tak.

Mvh Morgan

ps. europark/carpark er ikke en option da deres "skilte er grimme" :(

Fra : Henning

Dato : 12-05-07 19:03

On 12 May 2007 10:34:08 -0700, Morgan <morgan@jones.dk> wrote:

> [...]

>Hvis folk "udefra" parkerer på området - kan man da:
>
>A. Få et privat firma til at fjerne køretøjet for køretøjets ejers
Nej - selvtægt
>B. Montere en hjul lås - og kun låse denne op i tidsrummet
>11:45-12:00, på ulige dage - og kun efter trinitatis - evt. mod
>betaling
Nej - selvtægt
>C. Udstede selvopfundne P-Bøder (som ikke bliver betalt)

Gerne, forudsat der er skiltet med disse afgifter.

Alternativet er at melde parkeringen til politiet, men hvor ofte tror
du de gider kommer rendende?

P.S. Endnu mere "alternativt" - lav et skilt der minder om
Europark/Carparks, dem har bilister trods alt respekt for.

Fra : Jesper Lund

Dato : 12-05-07 19:28

Morgan wrote:

> C. Udstede selvopfundne P-Bøder (som ikke bliver betalt)

Der skal være et skilt, som tydeligt (grimt?) gør bilisten opmærksom på
at det koster penge at parkere på området. Ellers kan der ikke opkræves
betaling. Man behøver ikke hedde Europark for at gøre dette, men man
skal nok være forberedt på at man får brug for en inkassofunktion og
sikkert også advokater..

--
Jesper Lund

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-05-07 20:07

Jesper Lund skrev:

> Der skal være et skilt, som tydeligt (grimt?) gør bilisten opmærksom på
> at det koster penge at parkere på området.

Hvis man tydeligt skilter med at uautoriserede biler får
påmonteret klamper, vil det så være lovligt?

--
Bertel

Fra : Hans Poulsen

Dato : 14-05-07 08:23

> [...]
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

"Hvis man tydeligt skilter med at uautoriserede biler får påmonteret

Nej, det vil være selvtægt. Den eneste tilladelige berøring af køretøjet er
anbringelse af en besked under vinduesviskeren.

I vores ejerlejlighedsejendom med kun 12 lejligheder, seks biler og mindst
15 parkeringpladser i gården, kender vi problemet med fremmede biler, men da
vi bor i et lukket kvarter med parkeringstrængsler, der siger spar to til
alt, lukker vi det ene øje for uvæsenet og håber på, at det er med til at
opretholde et godt naboskab.

Piben ville dog hurtigt få en anden lyd, hvis der var trængsel om
parkeringspladserne: Først en henvendelse til ejeren af bilen om ikke at
gentage den ulovlige parkering samt en oplysning om, at vi *næste gang* vil
anmode FALCK.

Ville det ikke hjælpe, da en henvendelse til politiet - blandt andet med
spørgsmål om, hvorvidt det nu også er lovmedholdeligt at lade FALCK fjerne
køretøjet.

Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-05-07 15:24

> [...]
> spørgsmål om, hvorvidt det nu også er lovmedholdeligt at lade FALCK fjerne

Lad mig gætte på at Falck kun fjerner biler på politiets opfordring.

Mvh Niels

Fra : Snuden

Dato : 14-05-07 18:22

On Mon, 14 May 2007 16:23:36 +0200, "Niels Bengaard"
<bengaardFJERNDETTE@850r.dk> wrote:

>Lad mig gætte på at Falck kun fjerner biler på politiets opfordring.

Godt gæt. Jeg har prøvet at få min parkerede bil spærret inde af en
anden, pænt tåbeligt parkeret bil. Falck ville ikke fjerne den før
politiet havde været der og sagt god for det. Godt man ikke hænger i
en klokkestreng :)
--
Snuden

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-05-07 22:09

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nej, det vil være selvtægt. Den eneste tilladelige berøring af køretøjet
> er anbringelse af en besked under vinduesviskeren.

Hvad hvis man ikke berører bilen, men hæver en pullert bag bilen, så
vedkommende ikke kan komme ud?
Jeg kan ikke se at det er anderledes end at Magasin lukker deres hus kl 22,
og udlukning herefter koster et større beløb.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Fra : per christoffersen

Dato : 15-05-07 08:19

> [...]
> Jeg kan ikke se at det er anderledes end at Magasin lukker deres hus kl
> 22, og udlukning herefter koster et større beløb.

Det er jo nok en del af den aftale man indgår ved at parkere i huset.
Det samme kan alle andre formodentlig også gøre.
Det afgørende er her, at alle forhold om aftalen er klart oplyst for
parterne inden den indgås.

/Per

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-05-07 20:26

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo nok en del af den aftale man indgår ved at parkere i huset.

Ja

> Det samme kan alle andre formodentlig også gøre.
> Det afgørende er her, at alle forhold om aftalen er klart oplyst for
> parterne inden den indgås.

Klart.

Fra : Per Hansen

Dato : 12-05-07 22:05

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> mentioned this

> [...]
> betaling. Man behøver ikke hedde Europark for at gøre dette, men man
> skal nok være forberedt på at man får brug for en inkassofunktion og

Inkassofuntion, sådan et par store bredskulderede HA typer ?
Ja så får man da brug for et par advokater også bagefter

--
Per Hansen

Fra : Morgan

Dato : 18-05-07 18:34

Ok, så kort fortalt er vores valg:

- Ringe efter panserne hver gang (spild af tid)
- Selv opsætte (pænere) europark agtige skilte + kæmpe med ubetalte
bøder/administration
- Spærre spanden inde - men skal skilte om det i forvejen.

OK. Super.

Mvh Morgan