regler vedr. afhentning af koks i tyskland
Fra : Brian

Dato : 11-05-07 13:57

hej

det er muligt at jeg henvender mig til en forkert nyhedgruppe. men nu prøver
jeg her.

Jeg har nogle spørgsmål som nogle måske kan svare på.

1. må man købe koks i tyskland til ejet forbrug.
2. må man betille en fragtmand til at afhente og levere det
til ens egen adresse.
3. hvis man må afhente koks. er der nogle regler med hvor meget man
på tage hjem . og hvad med moms import afgifter og hvad det nu
ellers hedder idag

Jeg håber at kunne få svar på evenstående

på forhånd tak

Brian

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 11-05-07 16:37

"Brian" <fiznapsletdette80@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1. må man købe koks i tyskland til ejet forbrug.

Hvis det er energikoks , så ja til eget forbrug

> 2. må man betille en fragtmand til at afhente og levere det

Nej, og dog hvis du er med i bilen så ja.

Eks.
http://www.videbaekautotransport.dk/
"klip fra siden"
Vedrørende afhentning af koks/brunkulsbriketter i Tyskland skal følgende
overholdes: forbrugeren eller en af hustandens medlemmer (minimum 16 år)
skal med til Tyskland og købe til eget forbrug. Vedkommende skal ligeledes
med tilbage over grænsen på hjemturen.

--
ad

Fra : Per Hansen

Dato : 11-05-07 23:45

"Awul Dasfilshabeda" <th.nyhedsgruppe@gmail.com> mentioned this

> [...]
> (minimum 16 år) skal med til Tyskland og købe til eget forbrug.
> Vedkommende skal ligeledes med tilbage over grænsen på hjemturen.

Man kan også læse dette PDF dokument fra pilleklub.dk som omhandler
både koks og kul:
http://www.pilleklub.dk/db/Pille-nyt/pille-nyt21/m2006-21-skok.pdf
Der står også det samme på side2 som du har beskrevet:

Hvis man ikke ønsker at betale den danske
afgift på koks og kul, har man mulighed for
selv at afhente i Tyskland. Og her må man
lægge vægt på SELV at hente, da man skal
være med i bilen/lastbilen, der afhenter produktet.
Det er altså ikke nok, at man har bestilt
en dansk vognmand til afhentning eller det er
naboen ,der tager lidt med fra en indkøbstur.

--
Per Hansen