Vedr. manglende grøftevedligeholdelse
Fra : LASSE

Dato : 10-05-07 14:09

Hvem kan man klage til hvis vejdirektoratet ikke reagerer på klage over
vedligeholdelse af deres egne grøfter.
Overfladevand fra deres gøft gør at min grund, som danner skel imod grøft
(dog ligger lavt) bliver mere og mere levret på grund af at grøftevandet
ikke kan løbe videre væk på grund af manglende vedligeholdelse.
Nu er den gal igen på grund at megen regn.

m.v.h.

Lasse A

Fra : Christian Madsen

Dato : 10-05-07 15:28

LASSE skrev den 10-05-2007:
> [...]
> kan løbe videre væk på grund af manglende vedligeholdelse.
> Nu er den gal igen på grund at megen regn.

Har de overhovedet undladt at svare dig? Har de begrundet hvorfor de
ikke vil behandle din sag?

Såfremt rekurs ikke er afskåret, kan du i kraft at det almindelige O/U
forhold påklage afgørelsen til Transport- og Energiministeriet.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Codexx

Dato : 10-05-07 18:52

On 10 Maj, 16:27, Christian Madsen <h...@none.com> wrote:
> ...i kraft at det almindelige O/U
> forhold...

Stop så med de forkortelser, det er jo ikke Frimurerlogen det her

/Bacher

Fra : Christian Madsen

Dato : 10-05-07 19:11

Codexx skrev den 10-05-2007:

> Stop så med de forkortelser, det er jo ikke Frimurerlogen det her
>
> /Bacher

Det er en ganske almindelig kendt forkortelse, som bruges i alle de
bøger, opgaver og rettevejledninger jeg har læst. Men vi kan da
indbrydes godt lave en regel om, at vi aldrig forkerter noget mere.
Hverken love eller noget som helst. :)

Mvh. ;). C.M

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : alexbo

Dato : 10-05-07 19:56

"Christian Madsen" skrev

> Det er en ganske almindelig kendt forkortelse, som bruges i alle de bøger,
> opgaver og rettevejledninger jeg har læst.

Men det har spørgeren sikkert ikke,
og så må man vælge mellem at skrive indforstået eller for at hjælpe.

Ang. forkortelser så synes jeg at man bør starte med det fulde navn, og
senere i indlægget bruge forkortelsen, så kan alle følge med.

mch
Alex Christensen

Fra : Christian Madsen

Dato : 10-05-07 20:59

alexbo skrev den 10-05-2007:
> "Christian Madsen" skrev

> Men det har spørgeren sikkert ikke,
> og så må man vælge mellem at skrive indforstået eller for at hjælpe.

Nej, men så er han sikkert ikke klar over hvad et over- /
underordnelsesforhold er. :)

> Ang. forkortelser så synes jeg at man bør starte med det fulde navn, og
> senere i indlægget bruge forkortelsen, så kan alle følge med.

? ok!

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-05-07 16:14

"Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Nej, men så er han sikkert ikke klar over hvad et over- /
> underordnelsesforhold er. :)

Hvad betyder det?

> ? ok!

Du glemte okey først

Claus

Fra : Christian Madsen

Dato : 11-05-07 20:53

Jens Jensen skrev den 11-05-2007:
> "Christian Madsen" <have@none.com> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder det?

Det er der skrevet mange lange kapitler i teorien om.

Hvis du ser nederst på dette link:
http://www.vejdirektoratet.dk/dokument.asp?page=document&objno=77390

Her kan du se et eksempel på, hvordan et ministerium kan være bygget
op. Vejdirektoratet ligger således under transport- og
energiministeriet. Man siger, at transport og energiministeriet har
videredelegeret deres kompetence (med mindre direktoratets er originær,
hvilket jeg ikke har undersøgt). Fordi vejdirektoratet er under
transport- og energiministeriet, kan afgørelser truffet af direktoratet
som udg. pkt. påklages til vedkommende minister. (ministeren vil som
udg. pkt. også have instruktionsbeføjelser, og kan således give
konkrete tjenestebefalinger). Forholdet indebærer i forskellige
situationer også andre beføjelser.

Der er som sagt skrevet meget om dette O/U forhold, og hvornår det må
antages at eksistere, samt hvornår de forskellige beføjelser hhv. gør
og ikke gør.

Hvis du vil læse mere, kan jeg anbefale dig: Jens Garde m.f.
Forvaltningsret - Almindelige Emner, 4. udgave.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-05-07 08:25

> Hvis du vil læse mere, kan jeg anbefale dig: Jens Garde m.f.
> Forvaltningsret - Almindelige Emner, 4. udgave.

Tak for forklaringen.