Gammel netforbindelse - nye regninger og r~
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-05-07 19:33

Hejsa.

I midten af januar måned 2007 bestilte jeg Cybercity Internet og telefoni.

1. februar flyttede jeg fra lejligheden det var bestilt til.

Et par dage forinden annulerede jeg bestillingen af det Cybercity
(fortrydelsesret?).

Nu modtager jeg så på min NYE adresse en rykker på 777 kr, for kontonummeret
jeg så åbenbart fik på den gamle adresse alligevel. - Så annuleret blev det
ikke.

Hvordan forholder jeg mig til dette?

Umiddelbart synes jeg ikke jeg vil betale for en service jeg aldrig har
brugt. Jeg har aldrig modtaget noget udstyr, så man kan da undre sig over
jeg skal betale for... Ja, ingenting?

Troels

Fra : SoL

Dato : 09-05-07 19:59

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:464213d7$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> Umiddelbart synes jeg ikke jeg vil betale for en service jeg aldrig har
> brugt. Jeg har aldrig modtaget noget udstyr, så man kan da undre sig over

Man kan jo undre sig over hvorfor du bestiller netop den vare, når du er på
vej ud af lejligheden 2 uger senere. Mon ikke du skulle have lov at betale
Cybercity for at holde dem for grin - selvom du ikke har fået noget, har de
sikkert haft lidt besvær med at håndtere din sag for blot at finde ud af at
fuglen er fløjet, da der skal installeres.

Knud

Fra : Per Hansen

Dato : 10-05-07 11:54

"SoL" <ssen@bit.lk> mentioned this

> [...]
> fået noget, har de sikkert haft lidt besvær med at håndtere din sag
> for blot at finde ud af at fuglen er fløjet, da der skal installeres.

Det må jeg give dig medhold i.
CyberCity har jo brugt arbejdstimer på at forberede og færdiggøre et
produkt at vedkommende så pludselig ikke længere har interesse i.
Så naturligvis skal han dække de omkostninger der er forbundet med det
spildte arbejde at CyberCity udførte.
Så det er kommet en regning på at have udført Molboarbejde og den SKAL
altså betales, der er ingen vej uden om.

--
Per Hansen

Fra : alexbo

Dato : 10-05-07 12:57

"Per Hansen" skrev

> [...]
> Så det er kommet en regning på at have udført Molboarbejde og den SKAL
> altså betales, der er ingen vej uden om.

Ud over at Cybercity har 14 dg. fortrydelsesret.
Netbutikker har de samme vilkår, en masse arbejde og varen returneret.
Det er vilkårende.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 09-05-07 20:16

"Troels Plougmann-Olsen" skrev

> [...]
> 1. februar flyttede jeg fra lejligheden det var bestilt til.
> Et par dage forinden annulerede jeg bestillingen af det Cybercity

Du har sat ? ved fortrydelsesret, betyder det at du ikke ved om du havde
fortrydelsesret, eller om der var gået mere end de 14 dg. fortrydelsesretten
gælder?
Hvilken dato er midt i januar, og hvilken dato er et par dage før 1 februar?

mvh
Alex Christensen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 09-05-07 21:08

> [...]
> fortrydelsesretten gælder?
> Hvilken dato er midt i januar, og hvilken dato er et par dage før 1

Omkring 17.-18. januar.

Ophævet 29. januar telefonisk.

Ergo er det indenfor de 14 dage.

Umiddelbart ville jeg kalde betingelserne jeg flyttede under, force majeure.
Jeg blev simpelthen truet fra mit hjem af nogle min x fik pudset på mig.

Hvordan kan de binde mig på noget der ikke er underskrevet?

Troels

Fra : alexbo

Dato : 09-05-07 21:32

"Troels Plougmann-Olsen" skrev

> Omkring 17.-18. januar.
> Ophævet 29. januar telefonisk.
> Ergo er det indenfor de 14 dage.
Så er det kun et spørgsmål om Cybercity er enig i at du har fortrudt i tide.

> Umiddelbart ville jeg kalde betingelserne jeg flyttede under, force
> majeure. Jeg blev simpelthen truet fra mit hjem af nogle min x fik pudset
> på mig.
Force majeure virker nærmest omvendt, hvis Cybercity ikke leverede til tiden
p.g.a. jordskælv i sydhavnen.

> Hvordan kan de binde mig på noget der ikke er underskrevet?
Det vil gøre nethandel noget vanskelig hvis man skal underskrive et eller
andet for at få varen.
Du må selv vide om du har bestilt varen og fortrudt, eller du ikke aner hvad
Cybercity foretager sig.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper Brock

Dato : 10-05-07 08:57

Troels Plougmann-Olsen skrev:
> Hvordan kan de binde mig på noget der ikke er underskrevet?

Det er en almindelig udbredt misforståelse, at der skal foreligge en
underskrift, før der er indgået en aftale.

Det er *ikke* et krav - der er ikke formkrav i dansk ret.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 10-05-07 12:08

meddelelse news:46422a1a$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Omkring 17.-18. januar.
>
> Ophævet 29. januar telefonisk.
>
> Ergo er det indenfor de 14 dage.

Cybercitys betingelser:
Ved køb af ydelser fra Cybercity er der en generel fortrydelsesret på 14
dage fra aftaleindgåelse. Fortrydelsesretten forudsætter, at kunden ikke har
taget abonnementet eller eventuelle tillægsydelser i brug.

Du må kontakte Cybercity og bede dem oplyse hvorfor de ikke mener at
fortrydelsen er gældende.

/Per

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 10-05-07 18:10

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i
meddelelsen news:464213d7$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Ringede til CC. Har allerede CC på min nuværende adresse.

De kunne godt forstå min undren og slettede uden videre gamle fakturaer på
min gamle adresse, for de kunne godt se jeg aldrig havde modtaget noget
udstyr.

SUPER SERVICE FRA CYBERCITY!

Troels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-05-07 08:37

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> [...]

> De kunne godt forstå min undren og slettede uden videre gamle
> fakturaer på min gamle adresse, for de kunne godt se jeg aldrig havde

Fordi de gør som forventet?

--
Per, Esbjerg

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 11-05-07 14:08

> Fordi de gør som forventet?

De var jo i deres gode ret til at holde ved deres krav på beløbet. Dette
vælger de dog at opgive, hvilket jeg synes er en smuk gestus! :)

Troels

Fra : per christoffersen

Dato : 11-05-07 14:33

meddelelse news:46446aaf$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> De var jo i deres gode ret til at holde ved deres krav på beløbet. Dette
> vælger de dog at opgive, hvilket jeg synes er en smuk gestus! :)

Næppe, med mindre,der er grunde til at deres fortrydelsesret ikke er
gældende, som du ikke har oplyst om her.

/Per