Kontrakt ifbm køb af nyt tag
Fra : @net

Dato : 09-05-07 18:31

Hej NG

Vi er ved at bestille (eller rettere har lige gjort) nyt tag. Vi har
modtaget ordrebekræftelsen som vi skal skrive under på. Det er også fint
nok, men den er ikke specielt udspecificeret fx står der bare "Tagrende lbm
40" - ikke noget med typen, og der står intet om generelle salgs- og
leveringsbetingelser. Jeg kan heller ikke finde nogen betingelser på deres
hjemmeside.

Hvordan står man hvis de ikke overholder den aftale man troede de havde. Vi
har mailet en del frem og tilbage og talt i telefon om bla opstartsdatoen
som han siger kan blive i slutningen af august - men det har jeg jo lidt
svært ved at bevise.

Hvormeget bør man have på skrift i dette tilfælde? Jeg vil jo heller ikke
være ufleksibel og "pisse dem af" ved at være krakiler. Jeg véd i hvert fald
fra mig selv, at hvis nogen bliver for meget - så kan de lære det, og så er
jeg firkantet!!!

Mvh
Anette

PS: Vi har fået gode anbefalinger fra vores nabo som har brugt dem til deres
tag. De har virket seriøse under hele forløbet.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-05-07 20:01

> [...]
> leveringsbetingelser. Jeg kan heller ikke finde nogen betingelser på deres

Jeg ville få det specificeret - du har INTET at holde i ellers, og det er
din bevisbyrde for hvad der er aftalt.

> [...]
> fald fra mig selv, at hvis nogen bliver for meget - så kan de lære det, og

Vil du hellere lære det ved at det ikke bliver som du tror, du har aftalt?

Mvh Maria

Fra : ha

Dato : 09-05-07 20:05

"@net" <kaasing@fjernmig.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> PS: Vi har fået gode anbefalinger fra vores nabo som har
> brugt dem til deres tag. De har virket seriøse under hele
> forløbet.

Det er de sikkert også, det kan du bare ikke bruge til så meget
hvis i alligevel bliver uenige.

Kig på
http://www.byggaranti.dk/web/BygGaranti/BygGaranti.nsf/27c211940f5e318dc1257202002d90a5/d92b70ab791b355fc12572190039d670!OpenDocument

og gør som de anbefaler. Lav en klar aftale med beskrivelse
af hvad, hvor, hvor meget, pris o.s.v.

/ha'