Spamforpligtelse ved køb?
Fra : Bjarne

Dato : 03-05-07 23:03

Er dette lovligt?

Hvis man vil tage imod 3s tilbud om et datamodem med 30 dages returret,
skal man kontraktligt forpligte sig til følgende

"Samtykke fra kunden til markedsføring og behandling af data Ja [ ]
3 må gerne kontakte mig via brev, e-mail, SMS og/eller MMS med tilbud og
information om produkter, tjenester, abonnementspakker og andre nyheder,
som udbydes af 3 eller af 3’s samarbejdspartnere
via 3’s netværk og systemer. Jeg giver med min underskrift samtykke til
at 3 i aftalens løbetid må behandle oplysninger om mig inkl. mine
trafik- og lokaliseringsdata, som nærmere beskrevet i
abonnementsvilkårenes afsnit 7, herunder til brug for markedsføring, som
anført ovenfor. Jeg er indforstået med at indhente den enkelte brugers
accept til sådan behandling. "

Jeg undrer mig over, om det virkelig er lovligt at gøre det til
betingelse for et køb, at køberen indvilliger i at modtage spam via
e-mail og sms?

vh
Bjarne

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 03-05-07 23:25

Bjarne skrev:
> [...]
>

> Jeg undrer mig over, om det virkelig er lovligt at gøre det til
> betingelse for et køb, at køberen indvilliger i at modtage spam via

Jeg synes specielt at "behandle oplysninger om mig inkl. mine trafik- og
lokaliseringsdata, som nærmere beskrevet i abonnementsvilkårenes afsnit
7, herunder til brug for markedsføring..." lyder rigtigt slemt.
Kan de mon så videregive informationer om hvor man er og hvornår til
hvem som helst blot det er samarbejdspartnere?
Feks hvor tit man er i biografen, eller om man tager over storebælt osv...

/A

Fra : Bjarne

Dato : 04-05-07 12:11

Andreas Lorensen skrev:

> [...]
> hvem som helst blot det er samarbejdspartnere?
> Feks hvor tit man er i biografen, eller om man tager over storebælt osv...

Angående Storebælt kan de uden tvivl hvis der er interesse for det.
De kan jo følge det mobile netkort på dets færd gennem landet, og hvis
de samkører det hele med data om internetaktiviteter, så er der næsten
ingen grænser.

Mit spørgsmål er, om den slags er lovligt?

Jeg går ud fra, at man ikke kan klage som forbruger, når det er
erhvervsabm der er tale om.

Bjarne