/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Scooter - forsikring
Fra : Kim2000


Dato : 02-05-07 18:42

Jeg havde for 3 uger siden købt en "ny" scooter (45'er), den er godt nok
indregistret i 1997, men havde klaret samtlige eftersyn og havde alt i alt
kørt 4300 km, jeg køber den og får den tjekket i hoved og røv, hvor
mekanikeren fortæller at den er som ny og i rigtig flot stand. Så langt så
godt.

Så kører en idiot ud foran mig, han overser komplet vigepligten og jeg
rammer ind i hans side på en uhledig måde, så den er totalskadet. Så langt
er alle enige.

Manden er enig i det er hans skyld, mekanikeren er enig i den er totalskadet
og det er forsikringen også, nu forventer GF at komme med en pris i morgen.

Når jeg går ind på Gul og Gratis, så kan jeg se at en lignende model (Adly)
altså ligger på 4-7000 kroner, til trods for ord som "har problemer med at
starte", "skæv cylender" osv. Har jeg ikke ret i at det jeg har ret til, er
en model 45, der har kørt et lignende antal km og er i ligeså god stand som
den der blev totalskadet.

Mekanikeren kan jo fortælle at den blot 4 dage tidligere var i perfekt stand
og at den altså kun har kørt 52 km siden hans eftersyn. Jeg risikere vel
ikke at blive spist af med 1-2000 kroner? Jeg kan jo umuligt finde en anden
scooter til den pris?

mvh
Kim

--
På DaMat er der masser af gratis hæfter og blade, nogle skal du betale for,
men de fleste er gratis.
Din Computer 44 er udkommet 1/3. Hent det gratis på www.damat.dk



 
 
Gamle (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Gamle


Dato : 02-05-07 21:31

Kim2000 wrote:
> Jeg havde for 3 uger siden købt en "ny" scooter (45'er), den er godt
> nok indregistret i 1997, men havde klaret samtlige eftersyn og havde
> alt i alt kørt 4300 km, jeg køber den og får den tjekket i hoved og
> røv, hvor mekanikeren fortæller at den er som ny og i rigtig flot
> stand. Så langt så godt.
>
> Mekanikeren kan jo fortælle at den blot 4 dage tidligere var i
> perfekt stand og at den altså kun har kørt 52 km siden hans eftersyn.
> Jeg risikere vel ikke at blive spist af med 1-2000 kroner? Jeg kan jo
> umuligt finde en anden scooter til den pris?
>

Hej Kim.

Hvis du ikke kan acceptere taksatorens pris, beder du ham om at finde en i
tilsvarende stand og kørte kilometer.
Sådan var det da jeg selv var ansat i et forsikringsselskab i autoskade.
Du må ikke være dårligere stillet efter skaden end før.
Mvh.
Torben



Jesper Juul (02-05-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 02-05-07 23:00

Kim2000 skrev:
> Jeg havde for 3 uger siden købt en "ny" scooter (45'er), den er godt nok
> indregistret i 1997, men havde klaret samtlige eftersyn og havde alt i alt
> kørt 4300 km, jeg køber den og får den tjekket i hoved og røv, hvor
> mekanikeren fortæller at den er som ny og i rigtig flot stand. Så langt så
> godt.
>
> Så kører en idiot ud foran mig, han overser komplet vigepligten og jeg
> rammer ind i hans side på en uhledig måde, så den er totalskadet. Så langt
> er alle enige.
>
> Manden er enig i det er hans skyld, mekanikeren er enig i den er totalskadet
> og det er forsikringen også, nu forventer GF at komme med en pris i morgen.
>
> Når jeg går ind på Gul og Gratis, så kan jeg se at en lignende model (Adly)
> altså ligger på 4-7000 kroner, til trods for ord som "har problemer med at
> starte", "skæv cylender" osv. Har jeg ikke ret i at det jeg har ret til, er
> en model 45, der har kørt et lignende antal km og er i ligeså god stand som
> den der blev totalskadet.
>
> Mekanikeren kan jo fortælle at den blot 4 dage tidligere var i perfekt stand
> og at den altså kun har kørt 52 km siden hans eftersyn. Jeg risikere vel
> ikke at blive spist af med 1-2000 kroner? Jeg kan jo umuligt finde en anden
> scooter til den pris?
>
> mvh
> Kim
>

Jo, du skal have det i erstatning som en tilsvarende scooter koster at
genanskaffe i dag. Hvad du på et eller andet tidspunkt har givet for den
er ligegyldigt i den forbindelse.

--
Mvh
Jesper

Anders Majland (03-05-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 03-05-07 07:31

> Jo, du skal have det i erstatning som en tilsvarende scooter koster at
> genanskaffe i dag. Hvad du på et eller andet tidspunkt har givet for den
> er ligegyldigt i den forbindelse.

Men den pris han gav 3 uger før handlen er da en meget god indikation af
værdien. Så der er ikke noget forgjort i at lægge den dokumentation til
taksatoren.

Omvendt kan man Kim selvfølgelig også lade taksatoren komme med første pris
.... Er den mod forventning højere end Kim's pris skynder han sig jo bare at
akceptere. Er den lavere kan han jo skriftligt argumentere for at prisen er
for lav...



Jesper Juul (03-05-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Juul


Dato : 03-05-07 11:09

Anders Majland skrev:
>> Jo, du skal have det i erstatning som en tilsvarende scooter koster at
>> genanskaffe i dag. Hvad du på et eller andet tidspunkt har givet for den
>> er ligegyldigt i den forbindelse.
>
> Men den pris han gav 3 uger før handlen er da en meget god indikation af
> værdien. Så der er ikke noget forgjort i at lægge den dokumentation til
> taksatoren.
>

Slet ikke, medmindre Kim har fået scooteren meget billigt, så ville jeg
klart gå efter den normale markedspris istedet.

> Omvendt kan man Kim selvfølgelig også lade taksatoren komme med første pris
> ... Er den mod forventning højere end Kim's pris skynder han sig jo bare at
> akceptere. Er den lavere kan han jo skriftligt argumentere for at prisen er
> for lav...

Præcis

Jesper

Kim2000 (05-05-2007)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 05-05-07 11:57


"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46398197$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jo, du skal have det i erstatning som en tilsvarende scooter koster at
>> genanskaffe i dag. Hvad du på et eller andet tidspunkt har givet for den
>> er ligegyldigt i den forbindelse.
>
> Men den pris han gav 3 uger før handlen er da en meget god indikation af
> værdien. Så der er ikke noget forgjort i at lægge den dokumentation til
> taksatoren.
>
> Omvendt kan man Kim selvfølgelig også lade taksatoren komme med første
> pris ... Er den mod forventning højere end Kim's pris skynder han sig jo
> bare at akceptere. Er den lavere kan han jo skriftligt argumentere for at
> prisen er for lav...

Tja, jeg har fået tilbudt 4500 kroner, hvilket ligger ca. 400 kroner over
det jeg selv gav, men skal jeg ud og finde en ny brugt med samme antal km og
i samme stand så bliver det altså noget svært. Skal jeg have en i samme
stand, så er det altså nok noget med jeg selv skal lægge 3-4000 kroner mere
på bordet, så selvom det ikke var min skyld og forsikringsselskabet for så
vidt nok har ret i sin prissættelse, så ender det med at jeg taber på det.
mvh
Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste