nye papirer (hvilke?) efter navneskift
Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 01-05-07 15:40

Hejsa,

Jeg hedder Martin Møller Pedersen, og mit navn bliver måske snart
ændret til Martin Møller Skarbinika Pedersen.

Skal man have nyt pas, sygesikringsbevis etc. i den forbindelse ?

Mvh
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-07 16:58

Martin M. Pedersen skrev:

> Jeg hedder Martin Møller Pedersen, og mit navn bliver måske snart
> ændret til Martin Møller Skarbinika Pedersen.

> Skal man have nyt pas, sygesikringsbevis etc. i den forbindelse ?

Jeg ved ikke om der er bestemmelser om det, men da jeg i 1977 fik
føjet Lund til mit efternavn, udskiftede jeg ikke noget som
helst. Jeg har ikke engang taget mig sammen til at få en
opdateret navneattest.

I dag har både mit pas og mit kørekort det fulde navn, for de er
blevet skiftet i mellemtiden.

--
Bertel

Fra : Michael

Dato : 01-05-07 20:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> opdateret navneattest.
>
> I dag har både mit pas og mit kørekort det fulde navn, for de er

Du bør nok undlade at rejse eller lignende. Da både pas og evt. fly
billeter skal være i det rigtige fulde navn. Jeg ved dog ikke om det i
praksis vil volde problemer, men hvorfor udfordre skæbnen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-05-07 21:42

Michael wrote:

> Du bør nok undlade at rejse eller lignende. Da både pas og evt. fly
> billeter skal være i det rigtige fulde navn.

Som jeg har forstået så skal navnet på flybillet svare til navnet i passet
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/raad049/

> Jeg ved dog ikke om det i praksis vil volde problemer,

Er man rigtig uheldig så kommer man ikke ud at flyve

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-07 22:07

Michael skrev:

> Du bør nok undlade at rejse eller lignende. Da både pas og evt. fly
> billeter skal være i det rigtige fulde navn. Jeg ved dog ikke om det i
> praksis vil volde problemer, men hvorfor udfordre skæbnen

Der fik du mig godt nok.

--
Bertel

Fra : Gunnar007

Dato : 01-05-07 21:42

"Martin M. Pedersen" <traxplayer@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Jeg hedder Martin Møller Pedersen, og mit navn bliver måske snart ændret
> til Martin Møller Skarbinika Pedersen.
>
> Skal man have nyt pas, sygesikringsbevis etc. i den forbindelse ?

Dit sygesikringskort bliver tilsendt automatisk.
Pas skal ikke nødevendigvis skiftes, men du skal være obs på at billet og
pas navn skal være ens, det vil ikke betyde en noget for dig,
eller for udstederen af billetten..
Kørekort ved jeg faktisk ikke.

God fornøjelse
Hilsen G