Prisforskel fra salgstale til regning
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-07 15:06

Jeg "faldt for" et godt tilbud fra Falck før påske. Falck Care Basic
for 320kr (pga. diverse rabatter) og en gratis førstehjælpskasse til
bilen. Kontrakt underskrevet og sælger er glad.

Prisen er fremkommet ved at der gives 20% ungdomsrabat og 20% kampagne
rabat (=sælger står i et supermarked). Derudover tilbød han
førstehjælpskasse til bilen for 50kr og 50kr rabat hvis jeg tilmeldte
PBS med det samme.

Nu er regningen så kommet...
Første regning var ikke tilmeldt PBS og der stod 496kr som beløb.
Kontaktede Falck - det var en fejl, CPR nummeret var skrevet sjusket så
de kunne ikke tilmelde PBS. Fint - ny regning fremsendes.

Ny regning er så kommet i dag - beløbet er STEGET til 573kr og den er
tilmeldt PBS.

Jeg fik oplyst en pris fra sælgeren på 320kr hvilket jo er ganske langt
fra de 573kr som Falck vil have.

Hvis Falck fastholder prisen på 573kr, hva ka jeg så gøre? Jeg kan jo
ikke bevise hvad sælgeren sagde til mig og det er kun prisen for
førstehjælpskassen til bilen og rabatterne der er noteret på den
kontrakt jeg underskrev til sælgeren.

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little
longer. - Henry Kissinger

Fra : Christian Madsen

Dato : 25-04-07 16:10

Henrik Stidsen skrev den 25-04-2007:
> [...]
> bevise hvad sælgeren sagde til mig og det er kun prisen for
> førstehjælpskassen til bilen og rabatterne der er noteret på den kontrakt jeg

Det er klart at du har krav på varen til den aftalte pris.
Hvordan ser din faktura ud? (de enkelte poster).

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-07 17:02

Christian Madsen formulated the question :
> Det er klart at du har krav på varen til den aftalte pris.
> Hvordan ser din faktura ud? (de enkelte poster).

Fakturaen indeholder følgende poster:
Førstehjælpskasse til bil med rabat: 148,38
Falck Care Basis: 427,98
Ungdomsrabat: -85,60
Årlig abonnementspris incl. regulering: 490,76
+moms: 82,84
Ialt: 573,60

På den kontrakt jeg underskrev står der:
Ungdomsabonnement (afkrydsningsfelt)
PBS rabat: -50kr
Førstehjælpskasse, blå: 50kr
Care kampagne: -20%

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
Never tell anyone that you're: writing a book, going on a diet,
exercising, taking a course, or quitting smoking. They'll encourage you
to death. - Lynn Johnston

Fra : Christian Madsen

Dato : 25-04-07 17:23

> [...]
> +moms: 82,84
> Ialt: 573,60
>
> På den kontrakt jeg underskrev står der:

Det fremgår jo direkte at din kontrakt, at du skal have kassen til 50
kr., og at der skal trækkes 50 kr. fra i PBS gebyr.
Desuden mangler du jo også klart kampangerabattan på yderligere 20 %.
Derudover mener jeg (har dog ikke haft markedsføringsret, så du må ikke
hænge mig op på det), at priserne i dit oprindelige tilbud skal være
angivet med moms, da de retter sig til dig som forbruger.

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte FALCK. Opkrævningen er derfor i
strid med jeres aftale (sådan som du har fremstillet den)

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-07 17:40

Christian Madsen formulated on onsdag :
> Det fremgår jo direkte at din kontrakt, at du skal have kassen til 50 kr., og
> at der skal trækkes 50 kr. fra i PBS gebyr.

Ja den del er jeg ikke i tvivl om, det er Falck tilsyneladende...

> Hvis jeg var dig ville jeg kontakte FALCK. Opkrævningen er derfor i strid med
> jeres aftale (sådan som du har fremstillet den)

Er gjort, har skrevet en email til dem - hvis det går som sidst har jeg
dem i telefonen i morgen og så ville jeg gerne lige have tingene lidt
forberedt.

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-04-07 18:01

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message

> [...]
> bevise hvad sælgeren sagde til mig og det er kun prisen for
> førstehjælpskassen til bilen og rabatterne der er noteret på den kontrakt

Jeg faldt også for et af deres tilbud på et tidspunkt...

heldivis stod der på kontrakten "14dages fortrydelsesret" det gør der jo nok
også på din... ringede til dem, og sagen var ude af verdenen...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-07 19:44

Den 25-04-07 19.01 skrev Bjarke Hansen følgende:
> [...]
>
> heldivis stod der på kontrakten "14dages fortrydelsesret" det gør der jo nok
> også på din... ringede til dem, og sagen var ude af verdenen...

Det hjælper jo ikke meget, hvis han gerne vil have abonnementet til den
lovede pris.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-04-07 20:00

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Det hjælper jo ikke meget, hvis han gerne vil have abonnementet til den
> lovede pris.

Næe det er da rigtigt... men så kan han da bare blive fanget igen nede i
supermarkedet, og bede om det på skrift.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-04-07 21:44

Bjarke Hansen laid this down on his screen :
> heldivis stod der på kontrakten "14dages fortrydelsesret" det gør der jo nok
> også på din... ringede til dem, og sagen var ude af verdenen...

Det står der på den ja og der er en fin vejledning med i hvordan man
fortryder - men det er ret irelevant eftersom jeg gerne vil have
abonnement, jeg vil bare gerne have det til den pris jeg fik lovet.

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
If mankind minus one were of one opinion, then mankind is no more
justified in silencing the one than the one - if he had the power -
would be justified in silencing mankind. - John Stuart Mill

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-04-07 09:13

On 25 Apr., 21:00, "Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com>
wrote:

> Næe det er da rigtigt... men så kan han da bare blive fanget igen nede i
> supermarkedet, og bede om det på skrift.

Eller gøre som jeg gjorde - fastholde at ville have det til den lovede
pris, har lige modtaget mail fra Falck, de fremsender ny regning på
den pris sælgeren oplyste.