Tilladt at trække beløb hver måned fra dan~
Fra : Morten

Dato : 23-04-07 17:59

Hej

Er følgende tilladt i Danmark:

Kunden går på en hjemmeside og bestiller et introduktionstilbud på f.eks.
shampoo. Kunden acceptere bagefter betingelser med et flueben i en firkant
(i betingelserne står at når man køber introduktionstilbudet, får man fast
tilsendt en flaske hver måned indtil man afmelder sig igen - beløbet bliver
trukket fra samme dankort som man brugte til at betale introduktionstilbudet
med) kunden får første flaske som bestilt og pengene bliver trukket - på den
medfølgende faktura står at næste flaske vil blive sendt den og den dato, og
pengene vil blive trukket fra kortnummer 1234 1234 XXXX 1234 - efter en
måned kommer 2. flaske og penge bliver trukket igen.

?

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-04-07 18:05

Morten wrote:

> [...]
> indtil man afmelder sig igen - beløbet bliver trukket fra samme
> dankort som man brugte til at betale introduktionstilbudet med)

Ja, idet der er indgået en abonnementsaftale (forudsat at denne
betingelse fremstår tilpas klart for den forbruger, som indgår aftalen).

--
Jesper Lund

Fra : Codexx

Dato : 23-04-07 18:12

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sendt den og den dato, og pengene vil blive trukket fra kortnummer 1234
> 1234 XXXX 1234 - efter en måned kommer 2. flaske og penge bliver trukket

Som udgangspunkt ja, det kaldes et løbende abonnement og det er tilladt af
PBS at bruge dankorttræk på den måde.... Dog må det ikke være alt for skjult
for kunden at der er tale om en løbende aftale, da forretningen så kan komme
i karambolage med markedsføringsloven.

/Bacher

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-04-07 19:53

Morten wrote:

> [...]
> den dato, og pengene vil blive trukket fra kortnummer 1234 1234 XXXX
> 1234 - efter en måned kommer 2. flaske og penge bliver trukket igen.
Tjo det er ca på den måde jeg betaler for knægtenes WOW spilleri

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!