Bøvl med eks'en = retsag?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 22-04-07 20:20

Hej!

Koger lige historien ned så den er til at overskue...

1. Min eks og jeg får verdens bedste datter.
2. Jeg flytter fra eks'en da hun ikke er til at holde ud at høre på.
3. Jeg og min datter får sammenlagt 7 timers samvær pr 14 dage.
4. Det forsøger jeg at får sat op ved at snakke med eks'en.
5. Der er ikke hul igennem efter flere samtaler.
6. Jeg skriver en ansøgning om mere samvær til statsamtet.
7. Jeg fortæller eks'en at jeg har sendt en ansøgning ind til statsamtet.
8. Eks'en går amok og vil ha den fulde forældremyndighed. (Hun hader
statsamtet, hun har været der før...)
9. Eks'en møder op på min bopæl med beskeden, "Du kan jo lige så godt skrive
under med det samme, så slipper vi
for at skulle i retten. Desuden ved du jo at jeg får forældremyndigheden
alligevel"
10. Jeg siger at "Selvfølgelig vil jeg ikke skrive under, vores datter har
to forældre...."
11. Og tilføjer at jeg godt ved at jeg sandsynligvis taber den første sag,
og sker det vil jeg køre en mere i håbet om at bibeholde den fælles
forældremyndighed.
12. Hun griner og siger at det kan jeg bare gøre da hun får fri process
begge gange.

Så nu opstår der et par spørgsmål.

1. Kan hun få fri process når både hun og hendes nye mand arbejder og tjener
penge selv? (Ved ikke om han står på adressen???)
1a. Hvad er indtægtsgrænsen for fri process eller ej?
1b. Der er noget med at om man kan få fri process eller ej afhænger af
indtægt, men er det af individuel indkomst eller husstandsindtægten?
1c. Og hvis hun starter en sag efter sommerferien, hvilken periode er det så
der kigges på angående indtægt? 2004, 2005, 2006 eller???

2. Kan hun evt. få fri process flere gange?

Ved svar vil det være super med reference.... Det er nemlig facts jeg søger

Mvh Henrik

Fra : MicJen

Dato : 22-04-07 20:55

Har du prøvet at kigge her:
http://www.far.dk/
Måske det var noget du kunne bruge?

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 22-04-07 21:00

Jeps, den er ikke god nok, der dukker intet op hvis man eks. laver en
søgning på "Fri process"

Mvh Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-04-07 21:15

Den 22-04-07 21.59 skrev Henrik (Silkeborg) følgende:
> Jeps, den er ikke god nok, der dukker intet op hvis man eks. laver en
> søgning på "Fri process"

Det er bedre, hvis du søger på "fri proces".

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Ryd op i dine højrekliksmenuer med Mmm Free.

Fra : Henning

Dato : 22-04-07 21:15

On Sun, 22 Apr 2007 21:59:50 +0200, "Henrik \(Silkeborg\)"
<henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:

>Jeps, den er ikke god nok, der dukker intet op hvis man eks. laver en
>søgning på "Fri process"

Måske fordi det i Danmark staves "fri proces" Prøv igen.

Fra : Christian Madsen

Dato : 22-04-07 21:15

Henrik (Silkeborg) skrev den 22-04-2007:
> [...]
>
> 2. Kan hun evt. få fri process flere gange?
>
> Ved svar vil det være super med reference.... Det er nemlig facts jeg søger

http://www.erstatningsnaevnet.dk/fri_proces/fri_proces/okonomiske_betingelser.aspx

Det kan være at I begge har en retshjælpsforsikring som evt. kan
bruges.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 23-04-07 04:37

Tak! Så er der svar på om hun kan få fri proces.

Men kan hun få det flere gange eller???

Mvn Henrik

Fra : Niels Ottesen

Dato : 23-04-07 06:44

Koger lige ned så historien er til at forstå

> [...]
> 4. Det forsøger jeg at får sat op ved at snakke med eks'en.
> 5. Der er ikke hul igennem efter flere samtaler.

Måske er der ikke hul igennem da du ikke mener hun er til at holde ud at
høre på?

> 10. Jeg siger at "Selvfølgelig vil jeg ikke skrive under, vores datter har
> to forældre...."

Hvor den ene dog ikke gider hører på den anden, så han flytter.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 23-04-07 17:09

Det er tydeligt at du ikke har mødt min X

Mvh Henrik

Fra : Solid Ground

Dato : 23-04-07 19:50

Hvorvidt, og hvad hun kan få. Kan det ikke være dig uvedkommende.
Hendes aftensmenu, og valg af tv kanal ligeså.

Koncentrer og fokuser på din side, ikke hendes.

Få for himlenes skyld hjælp, ikke gå selv.

VH KS