Færøyske navn
Fra : lysakerl@yahoo.no

Dato : 20-04-07 18:32

Hei!
Jeg fant tilfeldigvis diskusjonsgruppen deres da jeg lette etter
færøysk navnestatistikk på internett. Jeg har funnet en færøysk side
med navneloven og godkjente navn, men har ikke klart å finne noen
internettsider med navnestatistikk for færøyene. Er det noen av dere
som vet hvor jeg kan finne det?
Vennlig hilsen Line, Norge

Fra : Poul Christensen

Dato : 20-04-07 22:19

lysakerl@yahoo.no wrote in news:1177090294.954275.125380
@p77g2000hsh.googlegroups.com:

> [...]
> med navneloven og godkjente navn, men har ikke klart å finne noen
> internettsider med navnestatistikk for færøyene. Er det noen av dere

Hej line
Færøernes Statistik har noget navnestatistik. Se
http://www.hagstova.fo/portal/page?_pageid=33,354618
&_dad=portal&_schema=PORTAL

Håber henvisningen hjælper dig.

mvh poul christensen

Fra : JL

Dato : 20-04-07 22:21

<lysakerl@yahoo.no> wrote in message
> [...]
>med navneloven og godkjente navn, men har ikke klart å finne noen
>internettsider med navnestatistikk for færøyene. Er det noen av dere

Hej.

Her kan du finde lister over godkendte drenge og pigenavne. Det er både
danske og færøske (sikkert også grøndlanske) navne på disse lister.
http://www.familiestyrelsen.dk/navne/1/

http://www.dst.dk/Statistik/Navne.aspx kan du finde en statistik på navne
men jeg tror kun den gælder Danmark. Altså hvor mange hedder hvad i Danmark.

Måske der er noget at se på denne side?
www.hagstova.fo - Statistics Faroe Islands