Fortryde købet af et domæne
Fra : news.versatel.de

Dato : 19-04-07 22:16

Spørgsmålet har sikkert været rejst herinde flere gange, men jeg prøver så
lige en gang mere.
Kan man fortryde et køb af domæne ?
I 2 to tilfælde indenfor meget få dage er der bestilt domæne hos Gratisdns
og begge tilfælde har man afvist at annullere bestillingen til trods for, at
i begge tilfælde blev annulleringen sendt mindre end 2 - 3 timer efter
bestillingen var afgivet, men alligevel blev det afvist af gratisDNS

Mvh
Dkgryf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 22:27

news.versatel.de skrev:

> Spørgsmålet har sikkert været rejst herinde flere gange, men jeg prøver så
> lige en gang mere.
> Kan man fortryde et køb af domæne ?

Er det bestilt over nettet? Det vil jeg gå ud fra.

I så fald er der ingen fortrydelsesret hvis I har accepteret
nogle betingelser der omfatter at udbyderen går i gang med det
samme med at ordne domænet når det er bestilt.

> [...]
> i begge tilfælde blev annulleringen sendt mindre end 2 - 3 timer efter
> bestillingen var afgivet, men alligevel blev det afvist af gratisDNS

Aftaleloven siger:

§ 7.   Tilbud eller svar, som tilbagekaldes, er bortfaldet, såfremt
   tilbagekaldelsen kommer frem til den anden part forinden eller
   samtidigt med, at tilbudet eller svaret kommer til hans
   kundskab.

Det betyder at udbyderen skal læse tilbagekaldelsen senest
samtidig med at han læser bestillingen, hvis den skal være
gyldig. Det er næppe tilfældet her.

--
Bertel

Fra : news.versatel.de

Dato : 19-04-07 22:41

> [...]
> tilbagekaldelsen kommer frem til den anden part forinden eller
> samtidigt med, at tilbudet eller svaret kommer til hans

Domænerne er efter 11 timer endnu ikke registreret
Mvh
DKgryf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-07 22:47

news.versatel.de skrev:

> Domænerne er efter 11 timer endnu ikke registreret

Det gør ingen forskel for den generelle aftalelov.
Tilbagekaldelsen er ugyldig efter den.

Hvis derimod udbyderen slet ikke har foretaget sig noget, kan du
bruge din fortrydelsesret der er sikret i forbrugeraftaleloven.
Men det er kun i teorien: Du kan ikke bevise at han ikke er gået
i gang - kun at han ikke er færdig.

Jeg tror ikke der er noget at gøre.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-04-07 00:02

Den 19-04-07 23.40 skrev news.versatel.de følgende:

> Domænerne er efter 11 timer endnu ikke registreret

Så vidt jeg ved, er systemet hos GratisDNS helt automatiseret, og
bestillingen fremsendes til dk-hostmaster straks efter betalingen. Når
domænet ikke er registreret, skyldes det nok nærmere ekspeditionstid i
dk-hostmasters system (der også er fuldautomatiseret).

Tjek betingelserne på GratisDNS' bestillingsside:
http://www.gratisdns.dk/?side=dkwhoislookup

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.

Fra : Leif Neland

Dato : 21-04-07 00:07

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> domænet ikke er registreret, skyldes det nok nærmere ekspeditionstid i
> dk-hostmasters system (der også er fuldautomatiseret).

Og så er det ret billigt at dumme sig her.
Undlad at aktivere domænet, så forsvinder det af sig selv, og du har kun
smidt 65kr (ca. Gider ikke checkke det præcise beløb nu) ud, for ikke at
tænke dig om.

Snup en tudekiks og kom videre i livet.

Leif