Bolighandel
Fra : Christian Stidsen

Dato : 19-04-07 13:45

Hvis man skal handle bolig privat - altså udenom ejendomsmægler.
Hvordan bør man få ordnet alt det officielle og papirmæssige ?

Begge parter har hver sin advokat som ordner alt det fornødne ?
eller
Begge parter går til samme f.eks. ejendomsmægler som så ordner alt det
fornødne ?

- eller noget helt tredie...

m.v.h.

Christian

Fra : per christoffersen

Dato : 19-04-07 13:57

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man skal handle bolig privat - altså udenom ejendomsmægler.
> Hvordan bør man få ordnet alt det officielle og papirmæssige ?
>
> Begge parter har hver sin advokat som ordner alt det fornødne ?

Det vil da nok være at foretrække.
Det vil ihvertfald for køber være lidt forrykt at købe en ejendom/bolig uden
en kompetent rådgivning, og her er en advokat alts¨å nok det bedste bud
(uanset hvad mæglerne siger).
Det samme gør sig nok gældende for sælger omend i lidt svagere grad.
Der er ikke så meget at checke igennem for sælger, men det vil nu nok være
meget rart at få professionel assistance til at checke efter, at al den
fremlagte information er iorden og tilstrækkelig.

/Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-07 15:21

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> wrote in message
> Hvis man skal handle bolig privat - altså udenom ejendomsmægler.

Ja går også og tænker på det.. Har haft 2 egendomsmælgere på besøg, de vil
begge have ca. 70kkr for at sælge en bolig til 900-950k

> Begge parter går til samme f.eks. ejendomsmægler som så ordner alt det
> fornødne ?

Vil jeg jeg tro man gør. men lytter lige med.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 19-04-07 15:50

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge have ca. 70kkr for at sælge en bolig til 900-950k

> Vil jeg jeg tro man gør. men lytter lige med.

Hvis man handler uden om ejendomsmægler, som tråden jo omhandler, er det da
lidt meningsløst at gå til ejendomsmægler for ordne det fornødne.

I øvrigt bør man ALDRIG benytte samme rådgiver som både køber og sælger, da
en interessekonflikt nemt kan opstå.

Tag fat i din bankrådgiver (køber) + en advokat (helst en hver) til det
juridiske i sagen- så burde den sag snildt kunne komme på plads.

Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-07 15:57

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> wrote in message

> Hvis man handler uden om ejendomsmægler, som tråden jo omhandler, er det
> da lidt meningsløst at gå til ejendomsmægler for ordne det fornødne.

Ja helt klart.. jeg klippede forkert, sorry. Det var selvfølgelig 2
advokater jeg mente.

Fra : Codexx

Dato : 19-04-07 15:53

> [...]
> begge have ca. 70kkr for at sælge en bolig til 900-950k

> Vil jeg jeg tro man gør. men lytter lige med.

Ejendomsmægleren kan og bør kun repræsentere den ene part, normalt sælgeren.
Skal køber have reel /vejledning/ f.eks. om sælgers ansvar for mangler og
ejerskifteforsikringen, eller betydning af tinglyster byrder på grunden bør
han kontakte egen rådgiver. Desuden er et advokatforbehold altid en god
ting.

/Bacher