Toiletforhold i erhvervslejemål
Fra : Anders Vestergaard

Dato : 17-04-07 20:56

Jeg har ladet mig fortælle, at der er krav om, at udlejer ifbm. et
erhverslejemål skal sørge for, at der enten er toilet i lejemålet, eller
adgang til et toilet.

Er dette korrekt, og hvor står det?

mvh

Anders

Fra : Codexx

Dato : 17-04-07 21:03

Anders Vestergaard wrote:
> Jeg har ladet mig fortælle, at der er krav om, at udlejer ifbm. et
> erhverslejemål skal sørge for, at der enten er toilet i lejemålet,
> eller adgang til et toilet.
>
> Er dette korrekt, og hvor står det?

Det står ihvertfald IKKE i erhverslejeloven,.så det er næppe korrekt.

Noget helt andet er at ansatte jf. arbejdsmiljøloven skal have adgang til
toilet, men det er ikke udlejers problem.

/Bacher

Fra : Anders Vestergaard

Dato : 17-04-07 21:11

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det står ihvertfald IKKE i erhverslejeloven,.så det er næppe korrekt.
Det har jeg heller ikke kunnet finde

> Noget helt andet er at ansatte jf. arbejdsmiljøloven skal have adgang til
> toilet, men det er ikke udlejers problem.
Enig, det må blive lejers/arbejdsgivers problem.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-04-07 22:26

> Det har jeg heller ikke kunnet finde

> Enig, det må blive lejers/arbejdsgivers problem.

Det er arbejdsgiverens ansvar, at der er et tilstrækkeligt antal toiletter
enten på arbejdsstedet eller alternativt, at man har en aftale om at flere
virksomheder i en bebyggelse deler toiletfaciliteter. Er der højest tre
medarbejdere kan faciliteter i arbejdsgiverens private bolig benyttes, hvis
den ligger tæt på arbejdsstedet.

Sådan husker jeg reglerne.

Mvh Niels