paradoks i dansk indfødsret hvad gør man ?
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-04-07 17:19

der står :
http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2004/0042229.htm

relevant :
§ 1. Et barn erhverver dansk indfødsret ved fødslen, hvis faderen eller
moderen er dansk. Er barnets forældre ikke gift, og er kun faderen dansk,
erhverver barnet kun dansk indfødsret, hvis det er født her i riget.

ok så langt så godt - men så viser det sig at kvinder der er gravide kan kun
få visa op til 10 uger før forventet fødsel så skal de være ude af landet
igen
hvilket i sig selv giver det problem at fly selskaberne ikke tager gravide
kvinder med der er længer hænde i graviditeten ind 7 måneder.

Reglen gælder kun for mænd der medbringer kvinde med sit ufødte barn i
maven.

en Gravid Dansk kvinde kan føde uden beregning uanset hvem hun er gravid med

dvs. der er ikke lighed for loven for kvinder og mænd når det kommer til
deres børn når de skal til verden , ja det lyder jo lidt voldsomt i mine øre
men sådan er det bar og hvis det bare er sådan så er det ikke et oplæg til
debat - men hvis jeg tager fejl så ret mig endelig.

på forhånd tak

bedste hilsner
Bo M Mogensen

Fra : Codexx

Dato : 17-04-07 17:23

Bo M. Mogensen wrote:
> der står :
> http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2004/0042229.htm

[klip]

Hvad er dit juridiske spørgsmål?

/Bacher

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-07 17:45

Codexx skrev den 17-04-2007 18:22:

> [klip]
>
> Hvad er dit juridiske spørgsmål?
>
> /Bacher

90% af budskabet ligger altid efter men'et :-=

læs lige sidste sætning igen:
.... men hvis jeg tager fejl så ret mig endelig.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter Albrechtsen

Dato : 17-04-07 18:21

"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er dit juridiske spørgsmål?

Jeg tror at Bo gerne vil have bekræftet sine antagelser.

Peter

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-04-07 19:38

On Tue, 17 Apr 2007 19:21:04 +0200, "Peter Albrechtsen"
<Peterallbrect@hotmail.com> wrote:

>"Codexx" <jensbacher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Jeg tror at Bo gerne vil have bekræftet sine antagelser.

ja det er det og i bedste fald en link til en lovgivning der siger at
kvinder fra nogen lande ikke kan få visa når de er så og så langt i
graviditeten ...
--
MvH Bo M Mogensen

Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/ Great Multimedia !
You got sexually aroused in my body ! (st.voyager s7eps02: seven to doc )
This is LOVE :http://www.jerioholics.com/

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-04-07 19:40

On Tue, 17 Apr 2007 18:22:35 +0200, "Codexx" <jensbacher@hotmail.com>
wrote:

>[klip]
>
>Hvad er dit juridiske spørgsmål?

som sagt om det kan passe der er det forholder sig som jeg har fået
oplyst ... evt med noget kilde til visa lovgivingen for det kan jeg
ikke finde.

Fra : Kim B.S.

Dato : 17-04-07 18:57

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men sådan er det bar og hvis det bare er sådan så er det ikke et oplæg til
> debat - men hvis jeg tager fejl så ret mig endelig.

Hej BO.
Er folk i "dk.familie.barn" blevet træt af dig?
Siden du laver indlæg i et andet navn der overe ?
Og anden email ?

Hilsen
Kim

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-07 19:31

Kim B.S. skrev den 17-04-2007 19:57:

> Hej BO.
> Er folk i "dk.familie.barn" blevet træt af dig?
> Siden du laver indlæg i et andet navn der overe ?
> Og anden email ?

Du skal lige huske på, at der huserer en falsk Bo.

En eller anden skribent - sandsynligvis fra dk.snak.mudderkastning -
syntes det er sjovt udgive sig for at være Bo.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-04-07 19:43

On Tue, 17 Apr 2007 19:57:04 +0200, "Kim B.S."
<vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

>Er folk i "dk.familie.barn" blevet træt af dig?

nej egentligt ikke men en debat skal lige have en chanse før den
drukner i sludder og vrøvl indlæg - reelt har man måske jeg 3 til 6
timer at løbe på før det går op i hat og briller , men det kan faktisk
være 3-6 værdi fulde timer ...

fut away

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-04-07 16:29

On Tue, 17 Apr 2007 18:19:00 +0200, "Bo M. Mogensen"
<usnet1@gmail.com> wrote:

up date i paradoks :

Kære Bo Mogensen

Udlændingeservice har modtaget din e-mail af 17. april 2007 vedrørende
udstedelse af visum til gravide ansøgere.

Vi kan hermed bekræfte, at det er Visumkontorets faste praksis, at
visum til en gravid ansøger bliver begrænset tidsmæssigt, således at
udrejse skal ske senest 2 1/2 måned før terminsdatoen.

Visumsystemet er kun beregnet til kortvarige ophold i Schengen, og
visum kan maksimalt udstedes for 90 dages ophold pr. halvår.

På denne baggrund skal Udlændingeservice i enhver visumsag vurdere, om
der er grund til at tro, at visumansøgeren i virkeligheden ønsker fast
eller længerevarende ophold i Danmark eller et andet Schengenland.
Hvis dette er tilfældet, meddeles ansøgeren afslag på visum.

Ved ansøgning fra en gravid visumansøger, kan der være en konkret
risiko for længerevarende ophold i Danmark i forbindelse med fødsel
her i landet. Hvis det vurderes, at der overhovedet kan gives et
visum, begrænses dette tidsmæssigt til en udrejsedato, der ligger
mindst 2 1/2 måned forud terminsdatoen.

Hvis ansøgeren reelt ønsker at opnå fast eller længerevarende ophold i
Danmark, skal den pågældende ikke søge om visum, men om
opholdstilladelse - eksempelvis på grundlag af familiesammenføring med
en herboende ægtefælle.

Nærmere oplysninger om familiesammenføring kan findes på
Udlændingeservices hjemmeside:
www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/familiesammenfoering

Med venlig hilsen

Pxxxxxx Bxxxxxxx
Fuldmægtig
Center for Job & Visit
Udlændingeservice

************************************

sener på dagen :

Indfødsretskontoret oplyser " at et barn født udenfor ægteskab i
Danmark, hvor barnets moder er af anden nationalitet end dansk og
barnets fader har dansk nationalitet, bliver dansk statsborger ved
fødslen"

Altså - barnets fader skal være dansk statsborger og barnet skal fødes
i Danmark.

Med venlig hilsen
Txxxx Rxxxx
Center for Job og Visit

***************************

Nå kære forum hvad skal man tænke og tro ?
hvad gælder og hvad gælder ikke ?

på den ene side siger loven en ting på den anden side så er der en
anden lov der modsiger den først lov
hvordan ville i tro om det ?

Ryesgade 53
2100 København Ø
Tlf.: 35 36 66 00
Fax: 35 36 19 16
E-mail: us@us.dk
Web: www.nyidanmark.dk

Fra : Codexx

Dato : 18-04-07 19:57

> On Tue, 17 Apr 2007 18:19:00 +0200, "Bo M. Mogensen"
> <usnet1@gmail.com> wrote:

[klip]
> Nå kære forum hvad skal man tænke og tro ?
> hvad gælder og hvad gælder ikke ?
>
> på den ene side siger loven en ting på den anden side så er der en
> anden lov der modsiger den først lov
> hvordan ville i tro om det ?

Der er ingen modsigelse mellem de to regelsæt. Lov om indfødsret giver ikke
moderen til dit kommende barn ret til at tage permanent eller midlertidigt
ophold i Danmark i forbindelse med fødslen. Ønsker du moderen til Danmark
vil det enkleste dermed være at i gifter jer og søger familiesammenføring.
Indgår i ægteskab efter fødslen vil barnet også blive dansk statsborger pr.
automatik jf. lov om dansk indfødsret § 2.

/Bacher

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-04-07 20:57

On Wed, 18 Apr 2007 20:56:41 +0200, "Codexx" <jensbacher@hotmail.com>
wrote:

>Der er ingen modsigelse mellem de to regelsæt. Lov om indfødsret giver ikke
>moderen til dit kommende barn ret til at tage permanent eller midlertidigt
>ophold i Danmark i forbindelse med fødslen.

Det har bestemt aldrig været planen hun kommer på et 90 dages visa og
føder

> Ønsker du moderen til Danmark

nej ..

>vil det enkleste dermed være at i gifter jer og søger familiesammenføring.
>Indgår i ægteskab efter fødslen vil barnet også blive dansk statsborger pr.
>automatik jf. lov om dansk indfødsret § 2.

ægteskab kan ikke lade sig gøre af flere forskelige årsager
f.eks er kvinden min troende Buddist hvad jeg ikke er.

Når det så er sagt så må man da sige der er tale om køns
diskremination i mellem kvinder og mænd en hver kvinde kan føde på sit
syge sirkring kort med hvem end faderen er en far kan ikke få sit barn
til verden uden samme lighed som for kvinden .... står der slet ikke
noget i dansk lov om at begge køn er lige for loven ?

Fra : Codexx

Dato : 18-04-07 21:18

> [...]
> til verden uden samme lighed som for kvinden .... står der slet ikke
> noget i dansk lov om at begge køn er lige for loven ?

Nu er de jo kun kvinder kan føde føde børn, så ligestilling på området kan
du vist aldrig få.

Lidt yderligere forskning viser at dit barn under alle omstændigheder vil
kunne få indfødsret ved naturalisation (jf. Grundloven §44) jf.
Cirkulæreskrivelse 2006-01-12 nr. 9 § 16:

"§ 16. Børn født uden for ægteskab af en udenlandsk mor og dansk far kan
optages på et lovforslag om indfødsrets meddelelse, uafhængig af ophold her
i landet, hvis faderen har del i forældremyndigheden over barnet."

/Bacher

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-04-07 00:04

On Wed, 18 Apr 2007 22:17:58 +0200, "Codexx" <jensbacher@hotmail.com>
wrote:

>Nu er de jo kun kvinder kan føde føde børn, så ligestilling på området kan
>du vist aldrig få.

ja men der skal jo en mand til :)

> [...]
>optages på et lovforslag om indfødsrets meddelelse, uafhængig af ophold her
>i landet, hvis faderen har del i forældremyndigheden over barnet."

Nah du er fame genial .... så er der jo håb på en eller anden måde
fordi jeg er registretret her ( I Thailand ) som fader og en gen test
vil vise at det er jeg ....

men hvad betyder det her :"kan
optages på et lovforslag om indfødsrets meddelelse, uafhængig af
ophold her i landet," sådan på rigs dansk og i praksis ?

Fra : Codexx

Dato : 19-04-07 00:29

Bo M. Mogensen wrote:

> [...]
> optages på et lovforslag om indfødsrets meddelelse, uafhængig af
> ophold her i landet," sådan på rigs dansk og i praksis ?

Grundloven § 44:
"Stk. 1.
Ingen udlænding kan få indfødsret uden ved lov."

2 gange om året vedtager Folketinget en lov som giver en bunke mennesker
indfødsret, eksempelvis: http://147.29.40.90/_GETDOC_/ACCN/a20060155130 . I
praksis er det naturligvis ministeriet der sagsbehandler med basis i dette
cirkulære: http://147.29.40.91/_LINK_0/0&ACCN/C20060000910 . Se særligt §
16.

Jeg vil umidlbart tro ungen bare ryger med på næste liste, og dermed får
indfødsret, men de nærmere omstændigheder omkring hvordan proceduren for
ansøgning er, herunder hvad Thailand mener om at barnet får dansk
statsborgerskab og om der er særlige krav må du høre Integrationsministeriet
eller en advokat om.

/Bacher

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 19-04-07 13:48

On Thu, 19 Apr 2007 01:29:26 +0200, "Codexx" <jensbacher@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ansøgning er, herunder hvad Thailand mener om at barnet får dansk
>statsborgerskab og om der er særlige krav må du høre Integrationsministeriet

ok ok så er jeg med ...jeg vil umdelbart ikke tro Thaierne stajler
over det
igen tak for en dyber udredning

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 01:41

Codexx wrote:
> [...]
> kan optages på et lovforslag om indfødsrets meddelelse, uafhængig af
> ophold her i landet, hvis faderen har del i forældremyndigheden over

Nu ved bøø jo slet ikke om det er hans unge thaikoen venter, han kan jo ikke
få pikken op og stå, så det er næppe hans unge..