VVS - Midlertidig løsning
Fra : Tom

Dato : 14-04-07 15:54

Jeg skal udskifte min vask og sætte den op lidt til højre på væggen.
Senere skal jeg have rillet ud i muren til aføb der skal løbe under gulvet,
og rillet ud i væggen til pex varmt og koldt.

Må jeg som midlertidig løsning undlade at anvende pex men f.eks. vandslange
eller et andet blødt materiale der er til at lægge langs væggen?

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 14-04-07 16:11

Tom skrev:
> [...]
>
> Må jeg som midlertidig løsning undlade at anvende pex men f.eks. vandslange
> eller et andet blødt materiale der er til at lægge langs væggen?

Jeg vil ikke tro det. Og primært ville du nok løbe ind i
forsikringsproblemer såfremt den midlertidige løsning ikke holder og der
kommer skade på andre dele af huset / andre lejligheder eller lign.

Personligt ville jeg dog tænke at det er i et vårum (det er i
badeværelset ikke?) og så ville jeg gøre det.
Vær dog opmærksom på at vandslange har svært ved at holde tryk konstant.
Jeg ville bruge pex eller kobberrør so midlertidig løsning. Materialerne
ka jo genbruges i den endelige installation.

/A

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-04-07 17:01

"Tom" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Må jeg som midlertidig løsning undlade at anvende pex men f.eks.
> vandslange eller et andet blødt materiale der er til at lægge langs

Den fast del af installationen er slet ikke gør-del-selv arbejde.

Se http://www.sik.dk/Forbrugere/Goer_det_selv/Goer_det_selv_vvs.html
Hvis du kikke under udskiftning af vandhane eller blandingsbatteri at
grænsen for gør-del-selv arbejde helt nøjagtig går ved gevindet til del den
faste installation.