Skæringsdato for børnebidrag.
Fra : BT

Dato : 12-04-07 16:46

Jeg har søgt rundt på nettet uden at kan finde svar på mit spørgsmål.

Men sagen er den, at min datter nu er flyttet hjem til hendes mor igen,
efter nogle år her.
Hun får først flyttet adressen den 3 hvor jeg har modtaget børnepenge for
den måned.

Spørgsmålet er nu. Kan moderes kræve børnepenge for den resterende måned
eller er kan hun ikke forlange noget, fordi adresse var hos mig d. 1..

Nogen som kan belyse dette lidt

/Brian

Fra : per christoffersen

Dato : 12-04-07 16:51

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er nu. Kan moderes kræve børnepenge for den resterende måned
> eller er kan hun ikke forlange noget, fordi adresse var hos mig d. 1..

Hvilke børnepenge er der tale om, - de offentlige ydelser (børnecheck mv.)
eller børnepenge fra dig til hende?

> Nogen som kan belyse dette lidt

Det kommer lidt an på svaret på ovenstående

/Per

Fra : BT

Dato : 12-04-07 18:33

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller børnepenge fra dig til hende?

> Det kommer lidt an på svaret på ovenstående

Ok.. Kan godt se det ikke står helt klart..
Men det er penge fra hende til mig..

/Brian

Fra : per christoffersen

Dato : 12-04-07 21:21

> Ok.. Kan godt se det ikke står helt klart..
> Men det er penge fra hende til mig..

Du har sådan set skrevet det rigtig nok, - jeg skulle bare være sikker.
Jeg må desværre melde pas så, - min viden om det er ikke skarp.

/Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-07 21:52

per christoffersen skrev:

> Du har sådan set skrevet det rigtig nok, - jeg skulle bare være sikker.
> Jeg må desværre melde pas så, - min viden om det er ikke skarp.

Er det ikke kun et spørgsmål om beløbet er forud- eller
bagudbetalt?

Moderen skal da ikke både betale og sørge for underhold.

--
Bertel

Fra : MuS

Dato : 12-04-07 23:15

> [...]
> bagudbetalt?
>
> Moderen skal da ikke både betale og sørge for underhold.

Normalt er det sådan at den som barnet bor hos den dato pengene kommer, er
berettiget til hele beløbet også selv om barnet flytter senere.
I visse tilfælde kan kommunen gå ind og lave ændring, så pengene flytter med
barnet.
Hilsen Bente

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-04-07 19:55

MuS wrote:

> [...]
> kommer, er berettiget til hele beløbet også selv om barnet flytter
> senere. I visse tilfælde kan kommunen gå ind og lave ændring, så pengene

Det er den omvendte verden i forhold til når barnet fylder 18. Så skal
barnet kun have penge for en måned i forhold til hvornår i måneden
vedkommende har fødselsdag.

Altså: I dit svar er det tilfældigt hvem der får penge hvornår, i mit
eksempel er det beregnet forholdsvis.

--
Per, Esbjerg