Privat fordring
Fra : Morten Snedker

Dato : 11-04-07 09:53

Vi er flyttet fra et lejemål. Der er gået langt udover 14 dage siden
jeg dels afleverede nøglerne til udlejer, og dels gennemgik lejemålet
med ham.

Efter som mere end 2 uger er gået, og jeg intet har modtaget/hørt fra
min tidlgere udlejer, kan intet krav længere gøres gældende (Lejeloven
§ 98).

Jeg har lige knap 21.000 til gode. Eftersom intet krav kan gøres
gældende, er der jo ikke brug for de store regnestykker, og jeg mener
derfor at jeg bør modtage mine penge hurtigst muligt.

Jeg har i fredags sendt ham et brev med ovenstående oplysninger (dog i
anden formulering), og har bedt om at få mine penge senest 16. april.
Det mener jeg er rigelig tid. Er det ik'?

Får jeg ikke mine penge senest 16. april vil jeg lade sagen gå til
Huslejenævnet (hvilket også er nævnt i brevet).

Hvad kan jeg som privat gøre brug af i forbindelse med tilgodehavende,
rente, rykkere etc?

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk