Samværs problemer og cikane
Fra : adhderen@gmail.com

Dato : 10-04-07 09:18

Hey alle

Jeg sidder i den triste situation at jeg har en kamp om mit barn på 8
mdr. Kort fortalt har moderen og jeg ikke været sammen efter fødslen.
Vi har været til børnesagkyndig rådgivning og har der fået en aftale
om samvær 2 gange ugenligt - dog uden fast tidspunkt i weekenden.
Jeg er nu i den situation at vi mundligt har lavet en aftale der
hedder 9 - 14, men at moderen i søndags uden min enighed ville have
jeg skulle have ham 8 - 13. Da jeg havde familie planer valgte jeg at
overholde den oprindelige aftale som hedder 9 - 14 med det resultat at
moder og søn ikke var hjemme da jeg mødte op for at hente ham.
Tidligere har hun meldt ham syg fra samvær hvor jeg har bedt om
lægeerklæring - hun har ikke ville give mig en. Hun har flere gange
sikaneret mig og kaldt mig en dårlig far grundet jeg kom 5 min for
sent med ham samt truet med politi anmeldelse hvis jeg leverede ham
for sent igen.. :-/

Lige nu ved jeg ikke om jeg får ham udleveret til samvær igen og jeg
overvejer lidt hvordan jeg skal gribe sagen an. Problemet er at der
ikke er skrevet i vores samværs aftale at jeg kan gå til foderetten
hvis der opstår problemer.

Moderen har flere gange løget om hændelser ved afhentning og
aflevering og det har fået mig til at lydoptage hver gange jeg
afhenter og aflevere (uden moderens viden).

1. Nogen der generalt har gode råd til hvad jeg kan gøre?
2. Vil jeg gøre klogt i at medbringe advokat til et kommende møde i
Statsforvaltningen?
3. Er det lovligt at jeg optager hendelserne -og kan jeg bruge det som
bevis?
4. Kan moderen uden mit samtykke ændre samværsaftalen - også når den
"kun" er mundlig?
5. Hvordan dfineres cikane og hvad kan jeg gøre for at forhindre det?

Fra : alexbo

Dato : 10-04-07 10:31

<adhderen@gmail.com> skrev

5. Hvordan dfineres cikane

Chikane er når den ene part foreslår en ændring, f.eks. flytter en
afhentning 1 time, og den anden part bare lader som ingenting.
Giver ikke nogen besked om at ændringen ikke passer, men holder stædigt fast
i den oprindelige plan.

Det klogeste er at lade være med at se det som en kamp, men som et
samarbejde mellem dig og mo'ren der skal lykkes.

Så i stedet for at være vanskelig så vær imødekommende.
At forlange lægeerklæring på et 8 mdr. barn der har det skidt, er bare at
være vanskelig.
Aflytning og lign. er direkte tåbeligt, når mo'ren opdager det, ryger du ud
af billedet.

For mig lyder som du er i gang med at optrappe en "nabokrig"

mvh
Alex Christensen

Fra : Ralph Køster

Dato : 10-04-07 11:07

Statsamtet anbefaler at man selv finder en løsning på hvor og hvornår i hver
især skal have barnet, men i det her tilfælde lyder
det som om at i har mere brug for at amtet fortæller jer hvordan det skal
være og derfor har du også mulighed for at have nogle faste
tidspunkter at referere til, over for hende.

Hvis hun ikke overholder tiderne derefter, så har amtet jo også nogle faste
tider at rette sig efter.

Men selvfølgelig er det bedst at klare det selv.....hvis det er muligt.

Personligt prøvede amtet i 3 år at få arrangeret det så jeg kunne få min
datter at se første gang, men det lykkedes ikke og det endte med at jeg gav
op til sidst og hun er nu adopteret til moderens nye mand, så jeg ved alt om
at både moderen men også amtet kan være tunge at danse med.

Ralph.

Fra : adhderen@gmail.com

Dato : 10-04-07 11:38

On Apr 10, 11:30 am, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> af billedet.
>
> For mig lyder som du er i gang med at optrappe en "nabokrig"

Jeg tror ikke jeg gjorde mig tydelig nok.. Moderen forslog ikke
ændringen men befalede det og truede med politianmeldelse hvis ikke
jeg afleverede vores barn til den tid hun sagde.. Jeg forsøgte at
ændre aftalen men var ikke muligt pga en allerede aftalt påskefrokost
med familien.. og der udover advarede hun mig kun 4 dage før?

Når jeg bliver anklaget for ting der ikke passer kan jeg jo ikke
bevise det på andre måder - hvad kan jeg ellers gøre?
og ja - jeg forlangte lægeerklæring fordi vores barn sidst han var syg
ikke var syg da jeg fik ham.. og når moderen direkte har sagt hun på
ingen måde mener jeg skal se ham (hvorfor ved jeg ikke) er det ikke så
let at have tiltro til at hun taler sandt når han bliver sygemeldt til
hver 2. samvær??

Fra : MuS

Dato : 10-04-07 12:22

<adhderen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

ingen måde mener jeg skal se ham (hvorfor ved jeg ikke) er det ikke så
let at have tiltro til at hun taler sandt når han bliver sygemeldt til

Hejsa..
Hvis barnet ikk har 40 i feber eller ligger på sygehuset, er det ikk nogen
nok grund til at aflyse et samvær.
Jeg vil råde jer til at gå på statsamtet og sige som det er, at i ik kan
samarbejde og at i gerne vil ha, at de fastsætter samkvem + tider.
Ang dine optagelser, kan de ikk bruges hvis den anden part ikk har fået det
at vide på forhånd. Så skal det være direkte trusler og det er oplyst via
politiet.
Jeg håber i finder en løsning for jeres og ikk mindst barnets skyld
Hilsen Bente

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-04-07 12:31

MuS expressed precisely :
> Ang dine optagelser, kan de ikk bruges hvis den anden part ikk har fået det
> at vide på forhånd.

Man må gerne optage en samtale man selv er part i, også uden at
informere den man snakker med. Og man kan godt bruge den som bevis.

"Hot or Not" for fugle: http://fuglemarkedet.dk/galleriet/
If mankind minus one were of one opinion, then mankind is no more
justified in silencing the one than the one - if he had the power -
would be justified in silencing mankind. - John Stuart Mill

Fra : N/A

Dato : 11-04-07 09:24

Fra : per christoffersen

Dato : 11-04-07 09:24

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse

> Første skridt kunne være at vise moderen dette indlæg.

Næste skridt kunne så være, at du fremover holder dig til gruppens fundats,
og undlader OT-indlæg som det du lige har sendt.

/Per