Kan man selv bestemme hvem der må kører på~
Fra : Sejerkilde 7500

Dato : 09-04-07 10:54

Hejsa

Kan man selv bestemme hvem der må kører på en privatfælles vej ?

Den fællesvej som man gerne vil "lukke", er en genvej fra en kommunevej til
en anden.

Disse to veje mødes i et kryds, ca. 800 meter fra genvejen.

Fra den ene kommunevej er der to huse og et vandværk som har adresse der og
fra den anden kommunevej er der et hus og en landmand som har adresse der.

Vandværket og dem i den ene hus, vil ikke være med til at betale for
vedligeholdes af vejen, når landmanden bruge "deres" vej.

Den måde man kunne tænkes sig at "lukke", den privatfælles vej, er at man
vil ligge nogen store natur sten, så man kan køre i gennem med en
privatbil.

Må man gøre det, eller skal man til kommunen først?

Niels-Henrik

www.herning.drk.dk

Fra : Jens G

Dato : 09-04-07 11:24

On Mon, 9 Apr 2007 11:53:39 +0200, "Sejerkilde 7500"
<sejerkilde@gmail.com> wrote:

> [...]
>privatbil.
>
>Må man gøre det, eller skal man til kommunen først?

Man skal til kommunen først.

Private fællesveje er noget underligt noget hvor lodsejerne skal
betale for vedligeholdelsen, men ellers ikke har noget at sige over
for hvem der kører på vejen.

Jeg bor selv på en privat fællesvej hvorigennem der er en del trafik
fra offentlig vej som kun har adgang til det øvrige offentlige vejnet
gennem vores vej. Trafikken er bl.a. busser til skov- og
udflytterbørnehaver. De busser ødelægger efterhånden både
græsrabatter, asfalt og regnvandsafløb, men det offentlige vil ikke
være med til at tage ansvar for sliddet. Det er sgu' surt!

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Gunnar007

Dato : 09-04-07 21:01

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> græsrabatter, asfalt og regnvandsafløb, men det offentlige vil ikke
> være med til at tage ansvar for sliddet. Det er sgu' surt!

Har jeres kommune ikke en serviceordning for privatefællesveje.
Der kan man betale et typisk symbolsk beløb, så overtage kommunen igen
vedligeholdelse af vejen.

Hilsen G

Fra : Jens G

Dato : 10-04-07 08:11

On Mon, 9 Apr 2007 22:00:55 +0200, "Gunnar007" <007g@teamsos.dk>
wrote:

> [...]
>
>Har jeres kommune ikke en serviceordning for privatefællesveje.
>Der kan man betale et typisk symbolsk beløb, så overtage kommunen igen

Sådan en ordning har jeg aldrig hørt om.
Det ville være rimeligt at kommunen betaler en stor del, men da det er
Ballerup, som er en "fattig" kommune, er det ikke nemt at få tilsagn
om noget.