Beskatning af boligsalg (med 2 ejere) ??
Fra : Thomas Andersen

Dato : 08-04-07 19:06

Hejsa
Nogen som kan hjælpe lidt ?

Jeg er ved at sælge mit nuværende hus, og overvejer at bygge nyt.

Pga. arbejde ønsker jeg kun at bo i det nybyggede i ca 1-2 år.

Jeg overvejer at bygge det sammen med en fra familien, således
af vi ejer grund+hus 50/50.

Hvorledes vi jeg / vi blive beskattede ved at salg f.eks. 2 år efter ?
Hvis jeg altså har boet privat i det i hele perioden.

På forhånd tak,

Thomas

Fra : Codexx

Dato : 08-04-07 19:18

Thomas Andersen wrote:
> [...]
>
> Hvorledes vi jeg / vi blive beskattede ved at salg f.eks. 2 år efter ?
> Hvis jeg altså har boet privat i det i hele perioden.

Såfremt de almindelige betingelser er opfyldt gør det ingen forskel at huset
er ejet i sameje med en anden, du kan altså godt blive fritaget for
beskatning efter "parcelhusreglen".

/Bacher

Fra : Thomas Andersen

Dato : 08-04-07 20:23

Hej !
Jeg regnede jeg også med .
Med hvordan ser det ud for medejeren ?
Bliver han beskattet ? Det er jo kun mig som skal bo
der i en periode på 1-2 år.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Thomas Andersen

Fra : Codexx

Dato : 08-04-07 21:15

Thomas Andersen wrote:
> Hej !
> Jeg regnede jeg også med .
> Med hvordan ser det ud for medejeren ?
> Bliver han beskattet ? Det er jo kun mig som skal bo
> der i en periode på 1-2 år.

Han vil som udgangspunkt skulle beskattes af gevinsten. Jeg har dog ikke
styr på hvordan man fastsætter "købsprisen" ved nybyggeri, så i bør søge råd
hos en rådgiver inden i starter.

/Bacher