Skal en far have ret til at se sit barn?
Fra : burhanatak@hotmail.c~

Dato : 05-04-07 23:32

Skal en far have ret til at se sit barn?

Hvis barnet selv kunne svare, ville svaret være JA.

FarsRet.dk er min private hjemmeside, hvor jeg vil gøre omverdenen
opmærksom på, hvor dårligt fædre står i forhold til et fælles barn,
når der er tale om separation, skilsmisse, forældremyndighed og
samvær. Jeg håber på opbakning fra begge køn, og opmærksomhed fra
myndighederne.

Min personlige mening:
Begge forældre påtager sig et ansvar, når man får et barn. Et ansvar,
der efter min mening varer HELE livet, og ikke kun til barnet er fyldt
18 år. Det bør og skal handle om barnet og ikke om den konflikt mellem
forældrene. En hvilken som helst forælder, der skader et barn psykisk
eller fysisk bør fratages alle rettigheder for at se barnet.
Myndighederne vil overordnet bakke mig op i min holdning så langt.

En ny lov træder "sandsynligvis" i kraft d. 1. oktober 2007, hvor der
tages hensyn til barnet, hermed også barnets ret til at have samvær
med begge forældre. En far får flere rettigheder hvad angår et fælles
barn.

Her stiller jeg mine første spørgsmål! Hvorfor har en far ikke haft de
rettigheder før? Hvilken RET har FRATAGET en fars rettigheder til at
VÆRE far for sit barn? Hvis myndighederne har indset, at den nuværende
lovgivning ikke lever op til en fars rettigheder og på sin vis er
uretfærdig, HVORFOR træder den nye lov så ikke i kraft øjeblikkelig?

I Danmark er det ret nemt at blive separeret/skilt. Det er også enhver
persons ret, at afslutte et ægteskab der ikke fungerer. Men når der er
børn involveret i dette forløb, er det desværre moderen der står bedst
stillet. Hvis moderen ikke ønsker fælles forældremyndighed, er faderen
igen meget dårlig stillet. Hvem har ret til at bestemme at en mor en
bedre forælder, siden forældremyndigheden altid tilfalder moderen?
Denne uretfærdighed skal "sandsynligvis" også tages hånd om, når den
nye lov træder i kraft d. 1. oktober 2007. Men hvorfor ikke
øjeblikkelig? Hvorfor skal fædre, der skal igennem denne kedelige
episode, straffes yderligere ved at miste forældremyndigheden over et
FÆLLES barn?

De første 4 måneder af barnets liv bliver far igen uretfærdigt
behandlet. Det er bevist, at konflikten mellem mor og far i de første
4 måneder af barnets liv, kan påvirke barnet via amningen. Derfor kan
Statsforvaltningen beslutte (Det har de gjort i mit tilfælde), at en
far slet ikke skal have samvær med barnet. SELVFØLGELIG handler ALT om
barnets bedste. Men er Statsforvaltningen egnet til at bedømme om mor
blot ønsker dette for at skade far? Hvorfor er det så let at beslutte,
at der overhovedet er en konflikt, og det ikke blot er opspind?
Flere undersøgelser viser, at et barn, i en tidligere alder end hidtil
antaget, tilknytter sig faderen og har BEHOV for kontakt med faderen.
Skaber man ikke en "konflikt" for barnets forhold til faderen, ved at
undgå en konflikt mellem mor og far?

Har man lyst til at klage over Statsforvaltningens afgørelse, skal man
gå til Familiestyrelsen. Familiestyrelsen gør én opmærksom på (d. 30.
marts 2007), at der er 4 måneders behandlingstid. Klagen handler netop
om samvær med barnet i de første 4 måneder af barnets levetid! Så vi
kan ikke få hjælp af myndighederne til at klage, hvilket vi har vores
fulde ret til. Vi kan ikke gøre brug af vores RET og gøre brug af
denne FRIHED til at klage, fordi der er for lang behandlingstid! Der
er da noget HELT galt med systemet.

Ret er ikke ret, hvis den ret skal tage MIN RET til at se mit barn.

Fra : alexbo

Dato : 05-04-07 23:38

<burhanatak@hotmail.com> skrev

Et langt reklameindlæg for en politisk hjemmeside..

Hører det til i denne NG?
Hvis NG'en kunne svare ville svaret være NEJ.

mvh
Alex Christensen

Fra : info@farsret.dk

Dato : 05-04-07 23:52

Alex, i mine øjne ville det være reklameindlæg, hvis der var
"reklameindtægter" forbundet med en hjemmeside... Du kender vist ikke
rigtig noget til reklame...

Hvis google ser det som reklame, må de naturligvis fjerne indlægget...
Jeg skulle nu ikke mene at du er i stand til at vurdere om indlægget
hører til her eller ej...

Jeg søger blot hjælp og støtte til en debat, der burde gavne alle
fædre, der kan komme i samme situation som mig...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-04-07 00:02

Den 06-04-07 00.52 skrev info@farsret.dk følgende:
> Alex, i mine øjne ville det være reklameindlæg, hvis der var
> "reklameindtægter" forbundet med en hjemmeside... Du kender vist ikke
> rigtig noget til reklame...

Det gør han sikkert, men du kender til gengæld ikke ret meget til
nyhedsgrupperne.

> Hvis google ser det som reklame, må de naturligvis fjerne indlægget...

Du skriver måske via Googles hjemmeside, men dine indlæg havner i
nyhedsgrupperne. Du kan læse mere om reklamer i nyhedsgrupperne her:
http://usenet.dk/netikette/gruppe.html

Og du kan læse mere om, hvad nyhedsgrupperne egentlig er for noget (de
er meget ældre end internettet) her:
http://usenet.dk

Og endnu mere her:
http://kimludvigsen.dk/diverse-nyhedsgrupper.html
Det er "selvreklame", men det er ok i et tilfælde som dette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data med stærk kryptering - velegnet til bærbare computere

Fra : Bjarne

Dato : 06-04-07 14:36

info@farsret.dk skrev:
> [...]
>
> Jeg søger blot hjælp og støtte til en debat, der burde gavne alle
> fædre, der kan komme i samme situation som mig...

Jamen uanset hvor sympatisk du selv eller andre finder dit budskab,
hører det ikke hjemme her.

Bjarne

Fra : info@farsret.dk

Dato : 06-04-07 19:49

Jeg fandt dette sted på nettet, da jeg søgte info omkring
forældremyndighed og samvær. Og det er igennem google jeg har tilføjet
indlægget.

Jeg slettede kort tid efter indlægget, men de er der åbenbart stadig
ikke fjernet?

Har jeg gjort noget forkert, beklager jeg. Nogle har været flinke at
svare med juridisk indhold, hvilket jeg var på udkig efter. Og andre
har sågar kaldt mig "fæhoved". Troede der ville være mere intelligent
kommunikation i en debat med juridisk indhold...

Fra : Bjarne

Dato : 06-04-07 22:17

info@farsret.dk skrev:

> [...]
> har sågar kaldt mig "fæhoved". Troede der ville være mere intelligent
> kommunikation i en debat med juridisk indhold...

Der er intet som helst galt med dit indlæg eller dine synspunkter, og
min lidt nedsættende bemærkning drejer sig udelukkende om, at du for mig
at se skader den sag, du er engageret i, ved at debattere den de
forkerte steder.

Bjarne

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-04-07 08:51

info@farsret.dk wrote:
> [...]
> har sågar kaldt mig "fæhoved". Troede der ville være mere intelligent
> kommunikation i en debat med juridisk indhold...

Hvor mange gange skal vi se på dit indlæg (Hint: Een gang er rigeligt).

Des flere gange det bliver bragt her, des mindre støtte vil du få. Det er
off-topic her (uanset hvordan du tror du har læst dig frem til at det passer
her). Andre har givet dig relevante adresse, læs lidt på lektien før du
skriver mere her.

--
Per, Esbjerg