passitivitet
Fra : Peter K

Dato : 05-04-07 17:48

Hej

jeg har læst flere gange i denne gruppe at man aldrig må ignorere en
regning man får, selvom man slet ikke kender firmaet og aldrig har købt
eller bestilt noget hos dem. Man burde altid svare og forklare at man ikke
kan erkende regningen.

Holder det samme hvis regningen kommer pr email? Jeg får for eksempel en
masse "spam" mail (fx fra "ebay" eller "paypal" eller andre "internationale
banker") hvor der står enten jeg skal betale en regning eller svare for at
undgå at "min konto" bliver lukket (selvom jeg aldrig har brugt de nævnte
firmaer). Risikerer jeg at min passitivitet resulterer i at disse firmaer
kan tvinge mig til at betale dem?

mvh,
Peter

Fra : Kim2000

Dato : 05-04-07 19:46

"Peter K" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> firmaer). Risikerer jeg at min passitivitet resulterer i at disse firmaer

Nej, aldrig aldrig nogensinde besvare spam, hvis du besvare spam så
bekræfter du at du læser deres lort og du modtager mere. Og hvordan ved du
egentlig det er ebay? Jeg har også modtaget en mail fra "Danske Bank" der
liiiiige ønskede nogle oplysninger....

Fra : Codexx

Dato : 05-04-07 19:58

> [...]
> eller bestilt noget hos dem. Man burde altid svare og forklare at man ikke

"Burde" er stikordet, man har ingen pligt til det, men det kan spare megen
bøvl. Man kan normalt /ikke/ blive bundet af en fremsendt faktura hvis man
ikke tidligere har kontraheret med afsenderen.

Nej.

/Bacher

Fra : Snuden

Dato : 05-04-07 21:32

On 05 Apr 2007 16:47:55 GMT, Peter K <xdzgor@hotmail.com> wrote:

> [...]
>eller bestilt noget hos dem. Man burde altid svare og forklare at man ikke

Bør, ikke skal. Det er mest for at få styr på situationen så hurtigt
som muligt for begge parter.

> [...]
>firmaer). Risikerer jeg at min passitivitet resulterer i at disse firmaer

Aldrig, aldrig, aldrig oplyse kontonumre, pin-koder, passwords eller
noget der ligner. De der ønsker oplysningerne er ude på fup. De der
bør kende oplysningerne har dem allerede, og beder ikke om at få dem
verificeret hverken mundtligt eller skriftligt. Nogensinde.
--
Snuden