Væltet tv - dækker indbo
Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 03-04-07 09:55

Hej

Er der nogen som har fået dækket et tv, som ved et uheld er væltet ned og
gået i stykker. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget i policen.

mvh

Kim

Fra : joke

Dato : 03-04-07 10:09

"Kim H. Mogensen" <khm@indbakke.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen som har fået dækket et tv, som ved et uheld er væltet ned og
> gået i stykker. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget i policen.

Tror det bedste svar må findes i din police eller hos dit
forsikringsselskab.

Kommer an på hvordan det er sket osv.

Men umiddelbart vil jeg ikke mene at en standard indbo forsikring går ind og
dækker en sådan skade.

Hvis det var mig ville jeg ringe til forsikringsselskabet og forklare dem
hvad der er sket og høre hvad de siger.

Hilsen

Johnny

Fra : Christian Madsen

Dato : 03-04-07 14:41

Kim H. Mogensen tastede følgende:
> [...]
>
> Er der nogen som har fået dækket et tv, som ved et uheld er væltet ned og
> gået i stykker. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget i policen.

Hvor er du forsikret, og hvilken type forsikring er det? Hvis du
fortælle dette, kan det være at vi kan kigge din police igennem.

--
Mvh. stud.jur. Christian Madsen

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 03-04-07 14:49

"Kim H. Mogensen" <khm@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen som har fået dækket et tv, som ved et uheld er væltet ned og
> gået i stykker. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget i policen.

Væltede det af sig selv - eller skubbede nogen?
Var nogen et medlem af husstanden - eller var det en gæst?

Knud

Fra : Kim H. Mogensen

Dato : 04-04-07 20:29

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> skrev i en meddelelse

> Væltede det af sig selv - eller skubbede nogen?
> Var nogen et medlem af husstanden - eller var det en gæst?

Det var en gæst som væltede ind i Tv'et.. og i faldet var han så uheldig at
tage en vase så der kommer vand på/i tv. Så det skete jo som et ganske
anmindeligt uheld. Så ville det ikke kunne gå ind under gæstebudsskader?

Jeg er forsikring i LB.

mvh

Kim

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 05-04-07 13:06

> [...]
> anmindeligt uheld. Så ville det ikke kunne gå ind under gæstebudsskader?

Var faldet et hændeligt uheld er der nok ikke meget at gøre, men foretog han
sig noget uagtsomt vil gæsten være erstatningspligtig (og dermed hans
forsikring).
Så er der i øvrigt noget med at man skal være opmærksom på om gæsten er
inviteret eller kommet selv. Det er afgørende for om det er dit eget problem
eller gæstens.

I min sag lænede jeg mig mod det bord/skab hvor TV'et stod - det gik ikke så
godt. TV væltede ud og fik skrammet fronten.
Jeg havde altså været uagtsom og ikke indset at skabet ikke kunne balancere
med min vægt på den ene side - derfor er ansvaret mit.
Jeg kom også uanmeldt på besøg - så det var ikke min søn, som havde
inviteret mig til at spille fandango i hans lejlighed.

Fjernsyet blev dækket på nær min egen selvrisiko. (så vidt jeg husker på 700
kr)

Knud

Fra : MAndersen

Dato : 03-04-07 18:28

> [...]
>
> Er der nogen som har fået dækket et tv, som ved et uheld er væltet ned og
> gået i stykker. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget i policen.

Hvis du har en alm. indboforsikring er pludselige skader ikke dækket. Hvis
din indboforsikring er udvidet til at dække pludselige skader, er skaden
dækket, dog typisk med en selvrisiko på min. kr. 1.500

MAndersen

Fra : joke

Dato : 03-04-07 21:34

"MAndersen" <ups@post.uk> wrote in message

> Hvis du har en alm. indboforsikring er pludselige skader ikke dækket. Hvis
> din indboforsikring er udvidet til at dække pludselige skader, er skaden
> dækket, dog typisk med en selvrisiko på min. kr. 1.500

og en procent afskrivning

Fra : Lyrik

Dato : 04-04-07 00:12

Den 03.04.2007 kl. 10:55 skrev Kim H. Mogensen <khm@indbakke.dk>:

> [...]
>
> Er der nogen som har fået dækket et tv, som ved et uheld er væltet ned og
> gået i stykker. Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget i policen.

+++++++++++++
De har før i tiden gået ud fra følgende:

Hvis det emne man bearbejder går i stykker så dækker det ikke.
Så flytter du rundt med TVog taber det, så er det ikke dækket.

Hvis man derimod render rundt og skurer gulv med en gulvskrubbe og jager
den ind i TV ved et uheld så dækker det.
For det er gulvet man har gang i, ikke TV.

Det har i hvert fald været tommelfingerreglen. Om det er ændret nu, ved
jeg ikke.

Hilsen
Jens

--
Sendt med iso-8859-1.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 04-04-07 07:31

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news.tp8deejjcof222@jens-erik-bechs-computer.local...
> den ind i TV ved et uheld så dækker det.
> For det er gulvet man har gang i, ikke TV.
>

> Det har i hvert fald været tommelfingerreglen. Om det er ændret nu, ved
> jeg ikke.

Er det en af egen husstand som skurer gulv dækkes heller ikke - da man ikke
har ansvar i relation til egne ting. Er det derimod en gæst kommer det
afhængig af omstændighederne ind under gæstebud og så er det gæstens
forsikring som træder ind.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 11:15

Stop op og læs nu! wrote:

> [...]
> man ikke har ansvar i relation til egne ting. Er det derimod en gæst
> kommer det afhængig af omstændighederne ind under gæstebud og så er

Jeg troede at gæstebud ikke eksisterer mere - såhh gætter du som sædvanlig,
scooterdreng?

--
Per, Esbjerg

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 04-04-07 12:56

> Jeg troede at gæstebud ikke eksisterer mere -

Naturligvis eksisterer det - for ca. 4 år siden smed jeg min søns tv på
gulvet. Min forsikring dækkede skaden som gæstebudsskade.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 14:12

Stop op og læs nu! wrote:
> [...]

> Naturligvis eksisterer det - for ca. 4 år siden smed jeg min søns tv
> på gulvet. Min forsikring dækkede skaden som gæstebudsskade.

Så gæstebud er ikke blevet afskaffet i løbet af de sidste - lad os bare sige
4 år?

Hint: Jow, det er det!

--
Per, Esbjerg

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 04-04-07 14:16

> Så gæstebud er ikke blevet afskaffet i løbet af de sidste - lad os bare
> sige 4 år?

Aner det ikke - har aldrig hørt om og har heller ikke undersøgt det - men da
jeg ikke har fået nye forsikringspolicer i de 4 år kan jeg have svært ved at
tro dig.

Knud

Fra : Jesper Juul

Dato : 05-04-07 10:05

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Så gæstebud er ikke blevet afskaffet i løbet af de sidste - lad os bare sige
> 4 år?
>
> Hint: Jow, det er det!

Hos hvilke selskaber er gæstebuds skader afskaffet?

Fra : MAndersen

Dato : 07-04-07 20:37

> Så gæstebud er ikke blevet afskaffet i løbet af de sidste - lad os bare
> sige 4 år?
>
> Hint: Jow, det er det!
>
> --
> Per, Esbjerg

Nej Per, Esbjerg - gæstebudsskader er ikke afskaffet i nogen danske
forsikringsselskaber. Du skulle måske se at læse lidt!
For flere år siden så man bort fra om en gæst var inviteret eller ej. I dag
er det ligemeget om han er inviteret eller ej.
Det man skelner mellem i denne sag er, om skaden er sket ved et uheld der
ligger mellem hændeligt og uagtsomt.
Disse skader der ligger her i mellem er gæstebudsskader og er typisk
behæftet med en selvrisiko på kr. 1000.
Er det en uagtsom skade, er det en ansvarsskade og dækket und skadevolders
ansvarsforsikring.
MAndersen

Fra : Mike

Dato : 05-04-07 11:57

> Jeg troede at gæstebud ikke eksisterer mere - såhh gætter du som
> sædvanlig, scooterdreng?

Din tro kan du stikke skråt op. Undersøg tingene før du begynder at fører
dig frem din nar.