Beskatning af feriepenge
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 03-04-07 07:30

Hej

Kan se, at feriepenge fra tidligere arbejdsgiver (arbejdsperiode 1/1
2006 - 23/6 2006) er med på årsopgørelse for skatteåret 2006.

Bliver man virkelig beskattet af penge, som man endnu ikke har fået
udbetalt?

Hvad nu, hvis jeg ikke holder ferien. Hvad sker der så med den skat af
de feriepenge, som ikke bliver udbetalt?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Klaus H

Dato : 03-04-07 07:43

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Ingenting. Samfundet bukker ikke engang og siger tak. Du får dem heller ikke
tilbage.

Klaus H

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-07 08:20

Klaus H wrote:

Klip en masse.

Din citatteknik er da helt ude i hampen.

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 03-04-07 08:51

Har du ikke noget fornuftigt at oplyse bør du holde dig ude.

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-04-07 14:13

Stop op og læs nu! wrote:

> Har du ikke noget fornuftigt at oplyse bør du holde dig ude.

Look who´s talking!

> Knud

Nemlig ja, af alle!

Jeg synes at meldingen var helt klar: Nemlig at hans quotning var helt uden
i hampen.

Men han toppostede i det mindste ikke :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 04-04-07 14:17

og bortset fra at kvoting intet har med spørgsmålet at gøre, synes jeg
stadig det var en utidig kommentar.

Knud

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 03-04-07 07:54

[...]

Hvis du er på feriepengeordningen bliver pengene bekattet på
optjeningstidspunktet - og holder du ikke din ferie har skattefar fået sin
andel - og da feriepengene ikke hæves får Feriefonden resten. Du mærker i og
for sig ikke noget - medmindre du har passeret en skattegrænse.

Holder du ferie med løn beskattes du helt 'normalt' af den løn du får medens
du holder ferie.

Knud