Forsikring og briller
Fra : Carsten \(H\)

Dato : 02-04-07 18:20

Min datter på 3 år har fået ødelagt hendes briller i børnehaven, under leg.
Det er det 3 par briller hun får ødelagt på 1½ år og det er dyrt, så jeg
tænker på om det ikke er noget forsikringen erstatter.

Er der nogen der ved i viklet omfang ens indbo typisk erstatter briller?

Carsten

Fra : John

Dato : 02-04-07 18:28

Carsten (H) formulerede:
> [...]
> er dyrt, så jeg tænker på om det ikke er noget forsikringen erstatter.
>
> Er der nogen der ved i viklet omfang ens indbo typisk erstatter

Hvad står der på polisen? Er du ikke selv i stand
til at læse de betingelser du har, så indscan dem
og læg dem i dk.binaer

Fra : Henning

Dato : 02-04-07 18:41

On Mon, 2 Apr 2007 19:19:38 +0200, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

>Min datter på 3 år har fået ødelagt hendes briller i børnehaven, under leg.

Hendes briller eller sine egne? Der er væsentlig forskel.

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 02-04-07 19:09

> Hendes briller eller sine egne? Der er væsentlig forskel.

Hun siger at en af de andre børn har trådt på dem, men det er jo umuligt at
finde mere præcist frem til hvem det er.

Fra : Henning

Dato : 02-04-07 20:14

On Mon, 2 Apr 2007 20:08:41 +0200, "Carsten \(H\)" <no@mail.thanks>
wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Hun siger at en af de andre børn har trådt på dem, men det er jo umuligt at
>finde mere præcist frem til hvem det er.

Det er ikke det jeg mener - du skriver "har fået ødelagt hendes
briller". Har din datter ødelagt en andens briller?

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 02-04-07 21:05

> Det er ikke det jeg mener - du skriver "har fået ødelagt hendes
> briller". Har din datter ødelagt en andens briller?

Nej, mine datters briller er ødelagt, hun siger det er en af de andre børn
der har trådt på dem.

Fra : Nick

Dato : 03-04-07 10:06

"Carsten (H)" skrev i en meddelelse...
> Nej, mine datters briller er ødelagt, hun siger det er en af de andre børn
> der har trådt på dem.

Henning mener, at du skulle have skrevet "ødelagt SINE briller"... Og han
har ret

/Nick

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-04-07 18:44

Carsten (H) wrote:

> Min datter på 3 år har fået ødelagt hendes briller i børnehaven,
> under leg. Det er det 3 par briller hun får ødelagt på 1½ år og det
> er dyrt, så jeg tænker på om det ikke er noget forsikringen erstatter.

Hvilken?
Din egen eller børnehavens?

> Er der nogen der ved i viklet omfang ens indbo typisk erstatter
> briller?
Har du snakket med institutionen?
Fx børnehaver i Kolding dækker brilleskader

http://designtest.koldingkom.dk/manualdatabasen/0023913.asp?sid=10696&uid=17304
"Kommunens ulykkesforsikring omfatter skade på briller, tænder og person.
Erstatning på brillestel udgør pr. 1/1-2003 maksimalt 900 kr. hvis stellet
er mere end et år gammelt. Der dækkes indtil 7.203 kr. ved
helbreds/transport udgifter 14.411 kr. ved tandskade og indtil 144.108 kr.
ved 100% invaliditet.
Der er dækning, hvis ska­den sker:

a.. I daginstitution
b.. På udflugter el.lign. under personalets ledelse og opsyn
c.. Under deltagelse i arrangementer planlagt af daginstitutionen, og hvor
der er opsyn med børnene
d.. På den direkte vej fra hjemmet til institution eller skole og omvendt
"
- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Carsten \(H\)

Dato : 02-04-07 19:11

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken?
> Din egen eller børnehavens?

> Har du snakket med institutionen?
> Fx børnehaver i Kolding dækker brilleskader

Hmm. mener at de siger de ikke dækker.

> [...]
> hvor der er opsyn med børnene
> d.. På den direkte vej fra hjemmet til institution eller skole og omvendt

Der er ikke tale om ulykke, men om leg hvor briller er blevet tabt/trådt på

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 02-04-07 20:14

Carsten (H) wrote:

> Der er ikke tale om ulykke, men om leg hvor briller er blevet
> tabt/trådt på

Spørg souschefen i børnehaven det værste der kan ske er at man får et afslag
fra forsikringen
Ellers er der en særlig brilleforsikring tilbage ...

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : MAndersen

Dato : 03-04-07 18:30

"Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænker på om det ikke er noget forsikringen erstatter.
>
> Er der nogen der ved i viklet omfang ens indbo typisk erstatter briller?

Et hold af vores venner har købt børnebriller ved Louis Nielsen. Louis
Nielsen betaler nye hvis de går i stykker.

MAndersen

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 04-04-07 07:45

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

> "Carsten (H)" <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse

> Et hold af vores venner har købt børnebriller ved Louis Nielsen. Louis
> Nielsen betaler nye hvis de går i stykker.

Måske!

L.N. er i hvert fald en forretning jeg aldrig sætter mine ben i igen. Har
haft en rigtig dårlig oplevelse med deres evne til at behandle en
reperation.

Knud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-04-07 18:23

Stop op og læs nu! wrote:

> L.N. er i hvert fald en forretning jeg aldrig sætter mine ben i igen.
> Har haft en rigtig dårlig oplevelse med deres evne til at behandle en
> reperation.

Der må være forskel LN er den eneste butik her til stads der er i stand til
at yde en fornuftig service

- Peter

FUT: dk.forbruger

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 04-04-07 18:47

> Der må være forskel LN er den eneste butik her til stads der er i stand
> til at yde en fornuftig service

I hvert fald har jeg aldrig oplevet ringere service end i min lokale LN.

Og så spar lidt på din FUT tog leg!

Knud

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-04-07 19:25

Stop op og læs nu! wrote:

> Og så spar lidt på din FUT tog leg!

Hvorfor? Kan du ikke finde rundt i din newsreader?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!