Kontanthjælp..
Fra : MuS

Dato : 01-04-07 15:06

Hejsa gruppe..
Jeg kender en som er blevet dømt til behandling på en af kriminalforsorgens
pensioner og har nu et problem.
Kommunen har stoppet hans sygedagpenge nu og ifølge kommunen kan han ikk få
kontanthjælp.

Jeg mener at selv om man er "indsat" så kan man få hjælp, så man kan
bibeholde sin bolig til man kommer ud igen.

Jeg VED at der er noget der hedder overlevelseshjælp og kommunen har pligt
til at hjælpe.

Både jurister i kriminalforsorgen og fagforeningen siger, at han skal ha
kontanthjælp.

Det koster også at bo på en pension..

Er der nogen herinde der har nogle link som han kan bruge på kommunen
imorgen og som kan hjælpe ham ??

På forhånd tak Ss

/MuS

Fra : Tina

Dato : 01-04-07 15:43

"MuS" <hvideengelFJERN&DETTE@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kriminalforsorgens
> pensioner og har nu et problem.
> Kommunen har stoppet hans sygedagpenge nu og ifølge kommunen kan han ikk

Hvad er kommunens begrundelse for ikke at give ham kontanthjælp?

Tina

Fra : MuS

Dato : 01-04-07 15:49

> Hvad er kommunens begrundelse for ikke at give ham kontanthjælp?
>
> Tina

Efter alt det halløj skete, har han gået på sygedagpenge og fået div medicin
pga omstændighederne..
Nu har kommunen så lukket for sygedagpengene og bare sagt nej til
kontanthjælp.
Han skal på kommunen imorgen og han vil anke den.
Problemet er bare, at nu står han uden penge og kan ikk betale nogle af hans
udgifter.
Hvornår han skal "ind" på pensionen, får han at vide engang her i april, men
han er blevet bevilligt den af retten, psyk og kriminalforsorgen.

Jeg er ved at finde en masse love og §.
Desværre ser det ud til, at når han kommer "ind", kan han kun få hjælp frem
til 6 mdr.
Men det vil så oz sige, at når han kommer ud igen, har han intet hjem osv.

/MuS

Fra : Ann

Dato : 02-04-07 17:26

On 1 Apr., 16:05, "MuS" <hvideengelFJERN&DE...@stofanet.dk> wrote:
> [...]
> kontanthjælp.
>
> Det koster også at bo på en pension..
>
> Er der nogen herinde der har nogle link som han kan bruge på kommunen

Hej Mus

Det er korrekt, at man ikke kan få sygedagpenge når man er
frihedsberøvet.

Der findes en bekendtgørelse om reglerne for hjælp til indsatte - du
finder den her:

http://147.29.40.91/_GETDOCM_/ACCN/B20000055905-REGL

hvis linket ikke virker kan du finde den på www.retsinfo.dk - du skal
søge efter følgende:

Bekendtgørelse om kontanthjælp til personer, der er varetægtsfængslet
eller indsat til afsoning af straf i fængsel eller arresthus

BEK nr 559 af 21/06/2000 (Gældende)

hilsen
Ann

Fra : MuS

Dato : 02-04-07 18:10

"Ann" <ecj@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Bekendtgørelse om kontanthjælp til personer, der er varetægtsfængslet
eller indsat til afsoning af straf i fængsel eller arresthus

Hejsa..
Jeg har idag fået at vide, at der er andre gældende regler, for personer der
afsoner en behandlingsdom i en af forsorgens pensioner og de 6 mdr som der
ellers står, ikk passer..
Men kan ski ikk finde dem nogen steder :(
Hilsen MuS