Udstationering
Fra : mfn

Dato : 31-03-07 15:48

Min arbejdsplads ønsker at udstationere mig i en anden del af landet i en
kortere periode (10-12 dage). Og stiller bolig osv til rådighed.

I praksis er jeg så til rådighed fra 8.00 til 22.00, men opgaverne varierer
efter behov.

Så nogle dage er der måske ikke så meget. Skal jeg så ha løn for alle timer?
Hvis der fx en dag kun er til kl 16?

Og hvordan med kørselsfradrag? Kan jeg trække alle dagene fra fra min bopæl
eller hvad.

Fra : Henry

Dato : 31-03-07 15:56

Nu står verden ikke længere, Martin fra Fårevejle har fundet arbejde. Martin
et godt råd - lad være med at stjæl fra din arbejdsgiver denne gang!!!

Bare et godt råd

Fra : mfn

Dato : 31-03-07 16:38

> Nu står verden ikke længere, Martin fra Fårevejle har fundet arbejde.

Det har jeg nu haft hele tiden. Blot kun på deltid. Det er da noget
underligt noget at skrive. Jeg er B-menneske og har det bedst med at arbejde
når alle andre har fri. Derfor arbejder jeg om natten og i sommer sæsonen, i
ferier og den slags hvor ingen andre gider. Istedet holder jeg sgu fri når i
andre knokler!

Maser af fordele: Ingen køer på vejene, ingen køer i butikker, kunderne er
glade (da de har ferie selv) og masser af skattefrie km i min bil som jeg
nyder at køre og høre musik i. Men det har vist ikke meget med jura at
gøre...

Martin
> et godt råd - lad være med at stjæl fra din arbejdsgiver denne gang!!!

Hva faen snakker du om? - Min straffe-attest er helt og aldeles pletfri. Jeg
tror du tænker på "konflikten" tilbage i 2003 med en hvis person som
startede en pc-butik hvor jeg var ansat. Jeg kan fortælle dig at sagen endte
med at han "forsvandt" fra jordens overflade - har i al fald ikke set ham
nogen vejne siden. - og Lønmodtagernes garantifond udbetalte ca 100.000 kr
til mig - svarende til opsigelsesvarsel + 3 mdr løn + feriepenge osv - som
de så forsøger at opkræve fra ham, hvor han end er. Så gider du godt lade
være at antyde at jeg skulle have stjålet fra nogen arbejdsgiver? Hvis jeg
havde var jeg nok blevet politianmeldt skulle du se.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 31-03-07 16:07

mfn skrev:

> Og hvordan med kørselsfradrag? Kan jeg trække alle dagene fra fra min bopæl
> eller hvad.

Du kan kun trække kørsel fra de dage hvor du kører.Alt andet er jo snyd. :)

---

Carsten

Fra : mfn

Dato : 31-03-07 16:42

> Du kan kun trække kørsel fra de dage hvor du kører.Alt andet er jo snyd.
:)

Nå ok, ja det er det vel. Men ingen mand i Kina aner da om jeg overnatter i
luksus-sommerhus eller fiser hjem ;)

Men ok så kan jeg vel istedet bruge fritiden på at hente billige varer i
tyskland ;)

Men alligevel 2-tal fed tur. Jeg har ikke for mange penge til ferier og den
slags, så jeg tar sgu konen og ungen med derned så kan de hygge sig der og
holde ferie mens jeg knokler rundt og servicerer tyskere ;) - så sparer vi
også en masse strøm herhjemme ;)

Fra : Jonas Kofod

Dato : 01-04-07 10:39

mfn skrev:
> :)
>
> Nå ok, ja det er det vel. Men ingen mand i Kina aner da om jeg overnatter i
> luksus-sommerhus eller fiser hjem ;)

Det er muligt. Men hvor langt er der hjem?

Ved visse afstande afkræves du dokumentation, især når det er
midlertidigt (ellers kan alle jo opfinde 5 ugers forrykket
arbejdsplads). Ved andre afstande anses rejsetiden for lang til at det
er realistisk.

Men ligesom der er fradrag for kørsel er der osse fradrag i forbindelse
med at være udstationeret.
Dobbelt husførelse. Du skal være "knyttet" til den oprindelige bolig ved
enten af være gift eller have hjemmeboende børn hvis der er tale om
længere tid. Men i kortere perioder kan alle fratrække for
dobbelthusførelse. 400 kr/ugen. Det er en forudsætning at rejsetiden
hjem er så stor at du ikke kan forventes at tage hjem.

Du har, alt afhængigt af hvor meget din arbejdsgiver står for
udgifterne, mulighed for fradrag for rejsegodgørelse. Det vil være en
bestemt sats pr dag og kan bestemt være fordelagtig i mange tilfælde.

Fra : Peter

Dato : 31-03-07 19:13

> [...]
> timer?
> Hvis der fx en dag kun er til kl 16?
>
> Og hvordan med kørselsfradrag? Kan jeg trække alle dagene fra fra min

Det er jeg overbevist om, at din fagforening ved alt om.

Peter

Fra : Henning

Dato : 01-04-07 18:30

On Sat, 31 Mar 2007 16:48:13 +0200, "mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote:

>Min arbejdsplads ønsker at udstationere mig i en anden del af landet i en
>kortere periode (10-12 dage). Og stiller bolig osv til rådighed.
OT - kan man tale om "ustationering" når det drejer sig om mindre end
to uger? Er der ikke bare tale om midlertidig arbejdsplads?
Udstationering plejer at være udlandet?