Spørgsmål
Fra : QBIC [ 6400 ]

Dato : 28-03-07 18:29

Fra min tidligere ejerlejlighed lejede jeg et kælderrum
eller rettere det gør jeg fortsat

kan en ejerforening opsige lejen i kælder, der står intet
i vedtægterne om det, og hvis jeg nu vælger at ignorere
og lader mine ting være der fortsat, kan man så bare fjerne dem
uden videre.

og under hvilken straf evt. vil indtrængen i kælederen og fjerne mine
ejendele være
at finde hvis vi skal holde os til det juridiske i sagen.

mvh
Niels Pedersen

Fra : per christoffersen

Dato : 29-03-07 10:34

"QBIC [ 6400 ]" <nhwp3126@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i vedtægterne om det, og hvis jeg nu vælger at ignorere
> og lader mine ting være der fortsat, kan man så bare fjerne dem

Lejemålet kan opsiges. Der er ikke tale om et beboelseslejemål, og det
falder derfor ikke under reglerne i Lejeloven.
Det må kunne opsiges efter erhvervslejelovens §61, 2. pkt. (om garager,
stalde mv.).
Opsigelsesvarslet er 3 mdr. til den første i en måned.

Hvis lejemålet er opsagt korrekt efter reglerne vil udlejer have ret til at
fjerne dine ting fra lejemålet.
Udlejer vil formodentlig være forpligtget til, at opbevare tingene på
betryggende vis i en periode. Udgifter til denne opbevaring kan de kræve
betalt af dig, og tingene kan bortsælges for at betale for opbevaringen,
hvis ikke du selv betaler og afhenter.

> og under hvilken straf evt. vil indtrængen i kælederen og fjerne mine
> ejendele være
> at finde hvis vi skal holde os til det juridiske i sagen.

Det vil ikke være ulovligt, hvis lejemålet er opsagt korrekt.

/Per