Fars barselsorlov
Fra : Jacob Viberg Nielsen

Dato : 26-03-07 20:01

Hej allesammen

Vi har lige et spørgsmål om barsel som vi ikke kan finde svar på.

Vi har lige fået en lille Oscar den 8, februar. Da oscar blev født var jeg
(far) arbejdsløs og gik hjemme i ca. 1 måned før jeg fik et arbejde. Jeg har
ikke holdt mit barsel, da jeg jo alligevel gik hjemme på dagpenge. Nu er
spørgsmålet så om moderen gerne må bruge de 2 uger der normalt er afsat til
faderen?

Håber nogen kan svare på vores spørgsmål.

--
Venlig hilsen

Jacob og Trine

Fra : Anders Majland

Dato : 26-03-07 20:17

> Nu er spørgsmålet så om moderen gerne må bruge de 2 uger der normalt er
> afsat til faderen?

Nej - er det enkle svar.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-03-07 20:32

> Nej - er det enkle svar.

Men hvis du ønsker at holde den kan du da lige nå det indenfor de 14 uger

Fra : Brian K

Dato : 27-03-07 00:13

> Men hvis du ønsker at holde den kan du da lige nå det indenfor de 14 uger

Hvilket jeg vil råde dig - hvis du en dag skulle havne i en
forældremyndighedsretsag - så kikker de (retten ) LATTERLIGT meget på hvem
der har holdt forældreorlov!

I Dk kan man åbenbart ikke være egnet til at blive kaldt forældre hvis man
ikke har holdt forældreorlov! (alle de andre timer på døgnet man er sammen
med sit barn tæller ikke!!)

/brian

Fra : David T. Metz

Dato : 28-03-07 12:34

Jacob Viberg Nielsen skrev:

> [...]
> spørgsmålet så om moderen gerne må bruge de 2 uger der normalt er afsat til

Andre har svaret på det specifikke. Hvis andre spørgsmål dukker op, så
se bm's (gamle) folder om emnet, hvor der gennemgås en række
illustrative eksempler:
http://www.bm.dk/graphics/dokumenter/udgivelser/danske%20udgivelser/pjece_foraeldre_web.pdf
Eller se:
http://borger.dk/forside/familie-og-boern/boernefamilier/barselsorlov/info